Inspektorskan skrev 2011-12-11 19:35:33 följande:
Men snälla nån!!!
Jag tänkte jag skulle läsa igenom vad alla har skrivit, men när jag läste att några vuxna skriver
"Jag har rökt på", min son har rökt.." DET ÄR INTE SÅ FARLIGT!!!!!???????
Klart att det är farligt!!
Hasch har en olja som heter THC. THC lagras i fettvävnaderna och finns kvar upp till 2-3 månader.
Det kan innebära att man kan få en haschpsykos när man är ute och kör med familjen, flera dagar efter
att man har rökt. Hur kul är det om man skulle krocka och familjen dog?
Jag har själv varit på trafikolyckor där det inte fanns någon anledning till olyckan.
Inte förrän svaret kom från SKL - THC i blodet.
Det är svårt att få vuxna till att ändra sin syn på narkotika, om man som ung rökte på.
Men som sagt googla, läs och förstå.
Det var inte ett rätt i din text, inser du inte att vi lever i år 2011 där sån här skit inte överlever verklig fakta om cannabis.
Vad är det som är så farligt med cannabis?
Kan du gärna jämföra cannabis med något som du anser är lika farligt.
Du vet väl att snart kommer vi ha Sativex på våra apotek som en läkare kan skriva ut till precis vem han vill(pga vi har fri förskrivningsrätt i SE).
THC stannar i kroppen 6-12h beroende på mängd man rökt.
Metaboliter av THC som är icke psykoaktiva, stannar i kroppen 1-5dagar efter ett enstaka rök tillfälle.
Har man rök 24/7 väldigt länge så pratar man att dessa metaboliter kan stanna i kroppen upp till 45dagar.
Dessa rä som sagt vad ICKE psykoaktiva och därmed har ingen möjlighet att göra nått mer än vara där.
Haschpsykos är nått som inte existerar alls, eller jo bara i Sverige, resten av världen har förkastat detta påhitt att det skulle ge psykoser.
Sen finns det många tester att köra bil onykter på cannabis, inte gör dig till märkbart sämre förare och olycker kan ske ändå med nyktra människor.
16% av trafikolyckor med dödlig utgång är av förare med över 0,2promille(varit på nästan 30% vissa år), vill du söka mindre en bov i trafiken som dödar.
Så har du en solklar där
Dock anser jag att man skall köra nykter i trafiken.
Men hur dom kommer göra med Sativex(cannabis medicin) och mätresultat, ska bli väldigt intressant.
Vuxnas syn på narkotika skall vara faktabaserad, det du kom med hade NOLL fakta i sig, utan bara gammal propaganda som redan är nått som med minsta lilla insikt i ämnet, redan vet att det är fel.
Vi lever i år 2011, där funkar det inte att ljuga for the greater good, för det avslöjas direkt.