• karolina106

När är det morgon hemma hos er?

Alltså, min ettåring vaknar gärna 04.30 - inte ok. Men kl 06 kan jag tänka mig att man får acceptera.

Eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:11
    Skulle ju vara en omröstning - inte ett quiz!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:11
    Skulle ju vara en omröstning - inte ett quiz!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden När är det morgon hemma hos er?
  • vivi85

Mellan 06.00 till 7:30 typ... Snart 4 o 5 är de.. Lägger sig kl 19.00 bägge två..

• Zixi

Vi tycker att klockan 8 är morgon men kan acceptera allt efter 7. Eftersom vår dotter (16mån) inte somnar förrän after 20, oftast närmare 22 så hinner vi inte varva ner, ha kväll och sova tillräckligt länge för att överleva en morgon mycket tidigare än så. Hon har dessutom bara sovit en hel natt under hela sitt liv (nyligen) så vi ligger lite back på sömnfronten. Hade vi kunnat räkna med att få sova ostrört så hade en tidig morgon inte varit lika hemsk.

2010-07-20 3040/50
  • Pärlans2

Egentligen är det väl morgon från 6 enligt mej, men vi försöker säga att det är natt fram till 7 om han skulle vakna så tidigt, funkar ju iallafall nu när det är mörkt:) Han lägger sig inte förrän vid 20-20.30 heller för hans pappa jobbar ofta till 19. så då tycker jag han behöver sova till 7. Han är 2år precis.

På helgen är han ofta uppe lite längre och sover lite längre:) Dock sover han oroligt, somnar i sin säng, kommer till oss vid 00 ungefär och sen är det lite si och så där med sömnen... eller han sover nog, men han skriker lite i sömnen och flyger och far.... så vi får väl så där med sömn....

• Pyrro_b

Storasyster (snart 5 år) senast 05.30 (tills nyligen 04.30-05.00)

Lillebror (2 år) 6.30 till 0800

• AW76

På helgerna sover mina barn till 7.30-9. Innan 7.30 är det inte ok med morgon hos oss, dvs vi föräldrar går inte upp ur sängen innan det. Dock har vi sådan tur att våra barn gärna ligger och drar sig till 9-tiden även om de vaknar 7.30 (med hjälp av tv i sovrummet, de är snart 4 och 6 år ) Det är alltså väldigt sällan som de vaknar kl 7, gör de det så säger vi "det är för tidigt, somna om".

Det finns dock ett problem med morgontrötta barn: det är svååårt att få upp dem kl 6.30 på vardagar! Där har ni en fördel, alla ni med morgonpigga barn. 

• Linmin

Ofta mellan 6 o halv sju. 4 åringen sover till halv åtta åtta medans ettåringen sover till ca 6. Förutom sista veckan har hon börat vara upp ända till halv åtta istället för sju, o det känns som hon ofta sover till iallafall sju då..

• tankar2009

Hur kan man säga (skriva) att det 'inte är okej' med morgon före en viss tid?? Det är ju självklart att vi inte heller skulle vilja gå ur sängen före säg kl 8, men vadå, ska man låta barnet få ligga kvar och gnälla eller gråta från kl 06 bara för att föräldern inte orkar ur sängen!!?? Skulle aldrig falla mig in och jag tycker föräldrar är egoistiska om de gör så!

• Jessa med 3

Men skulle du tycka att 4:30 vore lika ok? Även om barnet tyckte det tror jag inte att familjen skulle må bra av det...

• AW76
    tankar2009 skrev 2011-11-15 20:51:18 följande:
    Hur kan man säga (skriva) att det 'inte är okej' med morgon före en viss tid?? Det är ju självklart att vi inte heller skulle vilja gå ur sängen före säg kl 8, men vadå, ska man låta barnet få ligga kvar och gnälla eller gråta från kl 06 bara för att föräldern inte orkar ur sängen!!?? Skulle aldrig falla mig in och jag tycker föräldrar är egoistiska om de gör så!
    Läs vidare beskrivning, tack! Våra barn skriker eller gnäller inte, eller pockar på uppmärksamhet om att gå upp. De ligger gärna och drar sig i dubbelsängen med oss. De tittar på tv eller i böcker och vi kan slumra vidare.

Och OM de vaknar så pass tidigt som kl 7 och vi säger "det är för tidigt, somna om" så har de faktiskt inte protesterat. Denna tråd handlar inte om att låta sina barn ligga och skrika, herregud. 
  • AW76

Ifs ser jag att tråden ligger under 1-2 år, och mina barn är ju äldre än så.. Kommer faktiskt inte ihåg hur det var i den åldern, då antar jag att vi fick masa oss upp lite tidigare än vad vi behöver nu. Men de har aldrig vaknat så tidigt som kl 6. Tror att 6.30 var tidigast i den åldern. Och nu är de som sagt sömntutor. Håll ut ts, det kan vända!

Svar på tråden När är det morgon hemma hos er?