• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Försök inte
    Anonym (Åsa) skrev 2011-10-21 09:51:07 följande:
    Trådskaparen är ett Feministtroll!

Haha, ja kanske.
  • Anonym (Mamma C)

Har endast läst ts.

Vad jobbigt det måste vara att känna så ts, om sitt eget ofödda barn.
    Men fokusera inte så mkt kring könet, det är ett barn du har i magen oavsett. Tänk bebis, inte pojke eller flicka.
    När du känner den lill* röra sig inne i magen, ditt barn. Det är kärlek. Du ska knyta an till ett barn, inte ett kön.

Jag fick en son. Han är det finaste och bästa i mitt liv och jag skulle inte för allt i världen vilja byta bort honom.

Lycka till ts!

• Lillagris
    bästamamman skrev 2011-10-21 09:28:41 följande:
    Hs:

Men eller hur! Vad är det med FL och skuldbeläggning? Trams!

Här kommer en tjej och berättar något öppenhjärtligt, så beter sig folk såhär...
    ...SKAMLIGT!
    Jag tycker att om man väljer att skriva som övertext att man vill göra abort om det är en pojke så får man vara beredd på att ta kritiken. Kan man inte det så kanske man ska vända sig nån annastans
  • likeabaws

Lillagris:

Kritiken?

Varför ska hon ha kritik?
    Hon berättar något hon mår dåligt över och vill antagligen ha stöd, råd och pepp!

Och vi som fått bebisar kan ju hjälpa till där!

Jag förstår inte vad hon ska ha kritik för ens.

• Petronella01
    Anonym (Åsa) skrev 2011-10-21 09:51:07 följande:
    Trådskaparen är ett Feministtroll!
    Du inbillar dig att feminister inte vill ha pojkar? Klipskt.
  • Thalis

Ts:Lider verkligen med dig,denna period i ditt liv borde vara den lyckligast
    Sök hjälp för dina känslor snarast och även för bearbetning av det som hänt dig.
    Att du oroar dig för hur det kommer att gå för ditt barn om det blir en pojke tyder på att du faktiskt bryr dig om barnet även om du fruktar könet.
    Många kvinnor får "knasiga" känslor när vi är gravida men få vågar ventilera dom som du gjort oh det tyder okså på styrka från din sida.
    Sök hjälp fort.
    Lycka till.

Mamma till A, A, A och V.
  • Millsy
    zigne skrev 2011-10-21 07:52:02 följande:
    Ja får man verkligen reda på könet vid ultraljud? Läste någonstans att man gått tillbaka till det som var förr att man INTE fick reda på könet annat än vid fostervattensprov el dyl. 
    Det är olika i olika landsting... och sen kan man ju göra på en privat klinik med.
  • Anonym (känner igen mig!)

Jag hade samma bakgrund och känsla, men har två söner som jag nu älskar djupt! De har bevisat för mig att alla män inte är vidriga. Killarna är 21 och 23 nu och jag är så stolt över dem!

Små killar som får kärlek och trygghet blir fina män! 

• Anonym (Förstår dig!)

Jag kände exakt samma som dig. Tänkte att jag aldrig skulle kunna älska en pojke då alla män i mitt liv svikt mig tidigare. Just i dennastund ligger min son har brevid mig i sägen och sover. Jag tror han kom till mig för att jag skulle förstå att det finns underbara pojkar. Och jag vet att han kommer bli en underbar man pga av den kärlek och uppfostran jag ger honom. Du kommer älska ditt barn när du set det . I

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke