• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • BokhyllanBilly

Är TS allvarlig i rubriken? Jag brukar aldrig skriva någonting här men det här inlägget fick jag ont i magen av.
    Göra abort om det är en pojke i magen?! ÄR DU ALLVARLIG!? Det borde vara olagligt att göra abort pga kön, det är ju sjukt..
    Du har en liten bebis i din mage, vad spelar det för roll om det är en tjej eller kille.
    Snälla gå och prata med någon, låter verkligen som du behöver HJÄLP!

• Hs egen
    MiScHoOo skrev 2011-10-20 10:50:44 följande:
    Ts. Tråkigt att du känner så och tråkigt med din barndomsupplevelse som har satt spår angående pojkar. Men att behöva göra abort är inte lätt i sen graviditet eftersom du kommer att få födda fram ett död foster och sedan kommer du ångra hela ditt liv. Om det blir en pojke och det skulle inte fungera mellan dig och mannen kan han ha vårdnaden. Men man kommer älska sitt barn i vilket fall som helst. Håller tummarna för dig och hoppas du gör något du aldrig kommer ångra dig. Lycka till
    Åh, vad skönt med människor som försöker förstå och inte direkt skuldbelägger!
    Tyvärr är de för få.....
    Kram till dig Mischooo och  de andra här i tråden som försöker hjälpa istället för att göra saken värre,,

TS, hoppas du hittar någon som har känt på liknande sätt, men har goda erfarenheter att dela med sig av. Jag instämmer med andra som skriver att man älskar barnet ändå, men du måste ju själv bli övertygad om det.. Har du pratat med din man om det? .. Hoppas innerligt det blir till det bästa..
    believe
  • straw2008
    Anonym (Stackare?) skrev 2011-10-21 08:29:23 följande:

Jag trodde först att den här diskussionen låg i "Sandlådan" för jag trodde inte att det fanns människor som tänkte så på riktigt.

Du hade behövt vara ofrivilligt barnlös som jag i 4 år och genomgått fler IVF:er. Usch så trött och ledsen man blir av att läsa sånt här. Så pinsamt och ett riktigt hån mot oss som är ofrivilligt barnlösa.
    Tänk vad tacksam man får vara ändå att man aldrig någonsin kommer att ta sina barn för givet, oavsett kön.

Jag tycker oxå det är otroligt tragiskt att TS känner som hon gör. Men jag tror inte hon o faktiskt någon annan direkt bryr sig om barnlösa vid en eventuell abort (vilken anledning man än har till aborten). På vilket sätt hjälper det att vi som kan få barn föder fler, alltså på vilket sätt hjälper det de barnlösa?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • likeabaws

Hs:

Men eller hur! Vad är det med FL och skuldbeläggning? Trams!

Här kommer en tjej och berättar något öppenhjärtligt, så beter sig folk såhär...
    ...SKAMLIGT!

• Hs egen
    Pleco skrev 2011-10-20 11:49:01 följande:
    Ingen har väl sagt att abort pga kön är ok? Men vissa försöker iaf förstå TS utan att attackera henne och kalla henne för diverse saker.
    Det är inte abortmotståndet som är trångsynt, utan oviljan att förstå en annan människa.
    believe
  • Hs egen

Eller hur? Det sänker bara TS ännu mer!
    Lyft TS istället så kanske hon kommer lita på sin förmåga att älska en liten pojke... 

believe
  • Anonym (Stackare?)
    straw2008 skrev 2011-10-21 09:27:18 följande:
    Jag tycker oxå det är otroligt tragiskt att TS känner som hon gör. Men jag tror inte hon o faktiskt någon annan direkt bryr sig om barnlösa vid en eventuell abort (vilken anledning man än har till aborten). På vilket sätt hjälper det att vi som kan få barn föder fler, alltså på vilket sätt hjälper det de barnlösa?
    Nej, precis, det är väl just det som är problemet, bry sig. Att man gör abort för att man är för ung för att bli förälder eller t.ex  efter att ha blivit våldtagen är en helt annan sak. TS vill göra abort om det är "fel" kön på bebisen. Hon vill ha barn och det är ju ganska väntat att risken då att det blir en pojk, 50% risk.
    Det hjälper inte oss barnlösa ett dugg att hon föder fler, menar bara att man kan se det från olika perspektiv och vara tacksam för det man kan få.
    En sak till, vi ofrivilligt barnlösa kan få barn, det tar bara lite längre tid eller så får vi använda andra metoder.
  • Anonym
    Hs egen skrev 2011-10-21 09:25:57 följande:
    Åh, vad skönt med människor som försöker förstå och inte direkt skuldbelägger!
    Tyvärr är de för få.....
    Kram till dig Mischooo och  de andra här i tråden som försöker hjälpa istället för att göra saken värre,,

TS, hoppas du hittar någon som har känt på liknande sätt, men har goda erfarenheter att dela med sig av. Jag instämmer med andra som skriver att man älskar barnet ändå, men du måste ju själv bli övertygad om det.. Har du pratat med din man om det? .. Hoppas innerligt det blir till det bästa..
    Jag tycker också att TS inte behöver några fler påhopp om vilken hemsk människa hon är eftersom det är så uppenbart att hon redan mår dåligt.

TS, du måste verkligen jobba mer med att försöka komma över dina känslor. Att göra abort är ingen bra lösning.

Jag har själv ofta tänkt att jag hellre skulle vilja ha en son än en dotter eftersom jag haft en del konflikter med min mamma under uppväxten och är rädd för att det skulle upprepas med en dotter, men jag har insett att problemet ligger hos mig själv och skulle aldrig få för mig att göra abort om jag väntade en flicka.
  • likeabaws

Jag ville verkligen ha en flicka, fick en pojke!
    Och nu i efterhand förstår jag inte hur jag tänkte?

Det är din bebis! Pojke flicka...struntsamma!

Hoppas verkligen att du kommer tillfreds med tankarna på en liten söt pojke och fullföljer graviditeten!
    Du kommer (förhoppningsvis) inte ångra dig!

• Anonym (Åsa)

Trådskaparen är ett Feministtroll!

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke