• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • sollo

Skulle aldrig i hela min värld falla mig att återanvända en blöja, det är sjukt.

• Sisotowbell

Om det TS skriver är sant, så är det bara pinsamt. Om du nu måste vara ekonomisk på sådana sätt, då kanske det är dags att börja medge att man inte har resurser för att ta hand om sitt eget barn. Istället för att ta bort bajskorvar för att återanvända blöjor, borde du nog börja fundera på andra lösningar.

• Aoife

Tvättar blöjorna?
    Vi skakade av dom mot ett träd, öppnade dom och fyllde på med vitmossa.
    Suverän uppsugningsförmåga och så naturligt och miljövänligt.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Loves pappa

Är det bara jag som återanvänder kissblöjor? Billigare med strömmen till torkskåpet än att köpa ny blöja.

• Bobbylove
    mylife skrev 2011-10-21 11:56:39 följande:
    Mycket märkligt att när flera inlägg i rad börjar närma sig, vanvård, anmäla till socialtjänsten etc. Hade TS plötsligt skojat och hade ingen son heller för övrigt. Trots att TS har varit med på FL i flera år. Jag tror inte att det är många som är med i FL och är aktiva om de inte har barn. Visst kan finnas men.....

Nej, Ts jag tror inte du skojar. Dock är det bra att du tagit lärdom av detta. Jag hoppas att du byter blöjor på ditt barn ordentligt.  
    Men jag har då verkligen inga barn, såvitt jag vet. Och jag brukar gå in här dagligen iallafall. 
  • Sisotowbell
    SunnyBunny skrev 2011-10-21 11:18:05 följande:
    Ja det tycker jag också egentligen, men vet inte riktigt vart gränsen går i detta fall om det är vanvård. I min värld är det såklart vanvård.

Återanvänder någon engångsblöjor då anser jag att det är som vanvård från en hygienisk synpunkt. Om nu människor vill återanvända blöjor så finns den möjligheten med tygbljöjor men givetvis ska det tvättas, tvättas. Att sköta om någon annans hygien ska inte vara lätt, det är ett ansvar och att investera av sig själv. Gör man det med engångsblöjor då är man ute och cyklar, att man vill göra det lätt för sig och barnets hygien är då inte alls i fokus.

Om detta hände på ett äldreboende, att man återanvände engångsblöjor, utan tvekan vanvård.  
  • FruuMee

Nu har jag inte orka läsa igenom hela tråden..

När det gäller bakterier, så visst finns det bakterier överallt, men i bajs finns det en bakterie som kan orsaka blodförgiftning, vilket är livsfarligt. Snälla, om detta är sant, ge barnet nya blöjor.. herregud

• freshroses

Låter äkligt och onödigt att återanvända bajsblöjor med så farligt är det inte. De flesta överdriver tycker jag.

För det mesta får ju barnet bajs på könsorganet när det har bajsat i blöjan och det är ju väldigt sällan att de får urinvägsinfektion av det 

• Esping

Jag hörde talas om ett barn som DOG för att hans mamma gjorde så här! Hon hamnade i fängelse, och jag tror att lillasystern på nått vis också blev smittad av den giftiga blöjan och dog hon också. Kan minnas fel men...

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor