• Cloudberry

Vad dricker du nu?

Jag dricker ett surt vitt vin, Chill out chardonnay.

Du?

• Svar på tråden Vad dricker du nu?
  • Cloudberry
    Archandra skrev 2011-10-21 23:56:08 följande:
    Ett glas ljummet vatten
    Direkt från kran eller från vattenkokare?
  • tahira
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:55:02 följande:
    Båda lätt gott men inte samtidigt...först alkoholen, sen maten.
    Jag varvar lite . Ett glas cider. Paus. Lite miso. Paus. Ett glas cider.

Egentligen är jag jättehungrig, men jag råkade lämna köksfönstrena öppna så det är alldeles för kallt för att gå in och fixa något i köket Tungan ute
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Cloudberry
    tahira skrev 2011-10-22 00:00:13 följande:
    Jag varvar lite . Ett glas cider. Paus. Lite miso. Paus. Ett glas cider.

Egentligen är jag jättehungrig, men jag råkade lämna köksfönstrena öppna så det är alldeles för kallt för att gå in och fixa något i köket Tungan ute
    , helt rätt.

Har ni kallt nu? Här är det nollgradigt.
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:30:28 följande:
    Är den god? Det låter inte gott trots att jag är en kaffeälskare i vanliga fall.

Spetsa den med lite absolut så ska du se att den smakar bättre  
    Alltså, den är inte äcklig. Den är bara inte tillräckligt god för att kosta så mycket som den gör. En kopp starkt gott _bryggkaffe_ (petar lite på lövet som dricker kokkaffe) och en liten rackare vid sidan om är fan så mycket godare!
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:41:36 följande:
    Jo du har ett problem...du gör ju för svagt kaffe. Dubbla måtten så ska du se att det räcker att dricka kaffet enbart fram till 12-tiden.
    Kok-kaffe är bara gott när man sitter runt en mileld, på en skoter eller om det inte finns något annat. Och så ska det vara -18 grader ute, och man ska sitta inlindad i en vargfäll. Sitter man i ett random villakök spelar det ingen roll hur många extra skopor man häller i, det är inte gott med kok-kaffe ändå.
    Life's a bitch and then you die
  • tahira
    Cloudberry skrev 2011-10-22 00:04:18 följande:
    , helt rätt.

Har ni kallt nu? Här är det nollgradigt.
    Oj hjälp ! Jag tycker att vi har det kallt, men det är det inte i jämförelse. Mellan 10-15 grader har det varit, runt 8-9 om nätterna. På söndag skall det bli 19 (!) grader. Galet!

Jag skall till Stockholm om några veckor och insåg precis att jag aldrig varit så långt norrut så sent på året  
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:45:15 följande:
    Att vara irriterad gör att man känner sig levande.Skål

Skål
    idiblon skrev 2011-10-21 23:47:17 följande:
    Menar du nu att jag bör ta ett glas vin? *förvirrad*
    SkålSkål
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:48:44 följande:
    Nej dummer...du ska ta tre glas vin.
    SkålSkålSkål
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:51:06 följande:
    Kanske..

Det vi känner för varann är nog ömsesidigt..
    SkålSkålSkålSkål
  • Cloudberry
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-22 00:08:26 följande:
    Alltså, den är inte äcklig. Den är bara inte tillräckligt god för att kosta så mycket som den gör. En kopp starkt gott _bryggkaffe_ (petar lite på lövet som dricker kokkaffe) och en liten rackare vid sidan om är fan så mycket godare!
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:41:36 följande:
    Jo du har ett problem...du gör ju för svagt kaffe. Dubbla måtten så ska du se att det räcker att dricka kaffet enbart fram till 12-tiden.
    Kok-kaffe är bara gott när man sitter runt en mileld, på en skoter eller om det inte finns något annat. Och så ska det vara -18 grader ute, och man ska sitta inlindad i en vargfäll. Sitter man i ett random villakök spelar det ingen roll hur många extra skopor man häller i, det är inte gott med kok-kaffe ändå.
    ok.

Jag pratar om bryggkaffe men jag håller helt klart med i det du skriver nu.. Kok-kaffe kräver väldigt många skopor för att smaka bra.
  • Cloudberry
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-22 00:11:02 följande:
    Skål
    idiblon skrev 2011-10-21 23:47:17 följande:
    Menar du nu att jag bör ta ett glas vin? *förvirrad*
    SkålSkålSkålSkålSkål
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:51:06 följande:
    Kanske..

Det vi känner för varann är nog ömsesidigt..
    SkålSkålSkålSkål
    SkålSkålSkålSkålSkål

Nu är det dags för:

Feströkare som jag är.
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-22 00:14:55 följande:
    SkålSkålSkålSkålSkål

Nu är det dags för:

Feströkare som jag är.
    SkålSkålSkålSkålSkålSkål

*drar på dunjackan och går ut och puffar lite vänskapligt*
  • Archandra
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:57:37 följande:
    Direkt från kran eller från vattenkokare?
    Tja, det var kallt när jag tog det från kranen, men när det hade stått några timmar i tillbringaren blev det ljummet. Jag var trött och törstig och orkade inte gå ut i köket. Lat också mao...
Svar på tråden Vad dricker du nu?