• stjierna

    men visst måste du ha fått reda på hur mycket behållningen var i januari månad? (från dec, alltså)

    annars är det intäkterna-kostnaderna=över-/underskott
    ingående behållning=utgående behållning som fördes över från föregående månad
    utgående behållning=över-/underskottet+ingående behållning=utgående behållning 

    förstår du? 

  • stjierna

    Då är ingående behållning i januari 24.000, utgående behållning i januari är intäkter-kostnader+ingående behållning. Utgående behållning från jamuari flyttas sedan över till ingående behållning februari och så fortsätter det. Förstår du?

  • stjierna

    hur vet du vad utgående ska vara i mars?

    Har du glömt att lägga till någon post? något mer än försäljning som intäkt? skrivit in fel siffror på kostnader? Är amorteringen verkligen varje månad, tex? 

  • stjierna

    men då måste det ha hamnat någon siffra fel... För jag räknar ut det till samma som du, och utan att räkna ser jag att det kommer bli minus eftersom kostnaderna är större än intäkterna = - i behållningen.

  • stjierna

    då stämmer det säkert bättre ;) det är inte ofta man amorterar 30.000/månad på ett lån - då är lånet ganska snart avbetalt ;)

  • stjierna

    jag får inte ens januari till att bli +-0.. om det BARA är amorteringen som ska bort från januari så måste väl 200.000-215.000+24.000=9.000?

    Eller är det någon annan siffra du inte skrivit med? 

  • stjierna

    Ja, men om jag tar bort den från januari och februari så stämmer det ändå inte. kan du skriva ner hela uppgiften med all fakta?

  • stjierna

    Du måste ha sett fel i facit, för enligt det du skrev nu blir utgående behållning i mars -29.000:-...

Svar på tråden Hjälp mig med likviditetsbudget tack