• Anonym (Vad??)

Min IDIOT granne!!!

Hej! Jag har en granne som jag har ett problem med ett ganska STORT problem för vår del. Hon har sin utebelysning tänd på baksidan hela nätterna och då talar vi inte om en vanlig belysning utan rena jävla strålkastarna. Dom lyser upp hela min tomt och rakt in i mina barns sovrum. Mina barn vaknar 5-6 ggr/ natt av detta. Jag har flera ggr pratat med henne och förklarat läget och vart trevlig men hon skiter i det! Säger att hon e mörkrädd o vill se skogen. Jag sa att ok men sätt. Sätt en svagare belysning då alt tänd en lampa inomhus!! Nä det går inte för enligt henne ska JAG köpa mörkläggningsgardiner o se till att vi inte störs av ljuset! Men för helvete på natten sover man väl?? Man sitter väl förfan inte o glor in i skogen hon har dessutom persiennerna nerdragna! Vi har persienner i våra barns rum och när grannen på andra sidan har sin lampa på störs dom ej då hon ha en vanlig lampa. Detta är ingen bostadsrätt eller hyresrätt så vad har jag för rättigheter?? Får hon göra så här?? Jag vill inte att hela min tomt ska vara upplyst nattetid och därför är min lampa släckt.

• Svar på tråden Min IDIOT granne!!!
  • leo grodan

Luftgevär? borde vara jobbigt om lampan måste bytas jämnt...

• Anonym

Självklart har man rätt att ha utebelysning tänd på sin egen fastighet även nattetid om man så önskar oavsett om anledningen är att man är sjukt mörkrädd eller om man gör det för att djävlas. Grannen borde kanske bo i stan och du borde kanske bo mer enskilt.

Vi bor på landet men har ändå mörkläggningsgardiner på barnens rum, sommartid är det ju ljust till midnatt minst och sedan går solen upp klockan 03 så det är ganska praktiskt eftersom de behöver mer sömn än så.

• Anonym (låt mig se)

Men hörru TS, nu skiter ju du i om dina barn kan sova eller inte. Så jag tycker du är riktigt, riktigt löjlig. Okej att hon gör fel, men DU låter dina barn lida för det.

• Anonym

Men varför bråka om ni ska flytta vem mår ssämst av det? Svar jo du

• Anonym (Vad??)

#9 oki kan man vända sig dit? Vad är det för persona man ska prata med då? Tror verkligen att det är skäl nog.

• Anonym (Vad??)

Vi ska flytta om några månader därför. Aonym(låt mig se) är det du som e min idiot granne kanske för du beter dig precis som hon.

• Anonym
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:29:20 följande:
    Jag har hängt upp filtar för fönstrena MEN pga av min sjukdom kan jag inte lyfta armarna i den höjden spec mkt. Nej det handlar inte om at jag ska ha rätt det handlar om att man tar väl hänsyn till sina grannar? Hade det vart tvärtom hade jag inte tvekat att byta till svagare belysning om det nu va så att jag måste ha lampan tänd fast jag harpersienner neddragna. Är man så mörkrädd har man väl inte persiennerna nerdragna? Då har man dom väl uppe såman kan se ut om man nu så gärna vill se tomten? Eller?? Jag finner nämligen inget logiskt i hennes resonemang. Vi har alltid tagit hänsyn till grannarna men nu e ja riktigt arg. Vi ska flytta om några månader och vill inte sätta upp mörkläggningsgardiner, jag tycker faktiskt att det är på hennes ansvar at rikta om sin lampa eller byst till svagare belysning och som sagt JA DET ÄR VERKLIGEN SOM STRÅLKASTARE. riktigt starka jävla lampor,
    Om man är mörkrädd är det ju verkligen logiskt, man drar ner persiennerna för att inte se vad som kan dölja sig ute och man vill ha upplyst för att ingen/ingenting skall kunna dölja sig i mörkret. Du skriver om din sjukdom men du verkar hysa liten respekt för andras besvär.
  • Anonym (Vad??)

Leo grodan: jahaja en sån ska ja införskaffa

• Anonym (Vad??)

Det konstiga är ju att hennes " besvär" har dykt upp edert att jag slutade prata med henne pga av andra saker jag inte gillade med hennes beteende. Mörkrädd blir man väl inte bara sådär? Och när jag pratade med henne så va hon så jävla självgod att det lös i ansiktet på henne att:" jag jävlas bara med dig"

Svar på tråden Min IDIOT granne!!!