• Anonym (Vad??)

Min IDIOT granne!!!

Hej! Jag har en granne som jag har ett problem med ett ganska STORT problem för vår del. Hon har sin utebelysning tänd på baksidan hela nätterna och då talar vi inte om en vanlig belysning utan rena jävla strålkastarna. Dom lyser upp hela min tomt och rakt in i mina barns sovrum. Mina barn vaknar 5-6 ggr/ natt av detta. Jag har flera ggr pratat med henne och förklarat läget och vart trevlig men hon skiter i det! Säger att hon e mörkrädd o vill se skogen. Jag sa att ok men sätt. Sätt en svagare belysning då alt tänd en lampa inomhus!! Nä det går inte för enligt henne ska JAG köpa mörkläggningsgardiner o se till att vi inte störs av ljuset! Men för helvete på natten sover man väl?? Man sitter väl förfan inte o glor in i skogen hon har dessutom persiennerna nerdragna! Vi har persienner i våra barns rum och när grannen på andra sidan har sin lampa på störs dom ej då hon ha en vanlig lampa. Detta är ingen bostadsrätt eller hyresrätt så vad har jag för rättigheter?? Får hon göra så här?? Jag vill inte att hela min tomt ska vara upplyst nattetid och därför är min lampa släckt.

• Svar på tråden Min IDIOT granne!!!
  • Anonym (Vad??)

#49 tack det ska jag göra

• Anonym (Vad??)

Nedvärdera mig inte med snälla söta rara tack. JAG bryr mig om mina barn därför ville jag veta vad för rättigheter jag har och vart jag kan vända mig så hon tvingas släcka eller sänka lampan. Hon däremot är en idiot som inte fattat konceptet att man tar hänsyn till varandra speciellt BARN.

• Anonym
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 21:01:32 följande:
    Glömde svara på inlägget om att byst rum, tror inte barnen skulle bli så glada då eftersom de äntligen fått sitt superhäftoga rum med sina Disney idoler på alla väggarna vårt är lite trist för barn men visst annars va det en god ide.
    Varför gör man om rum strax innan man ska flytta? Eller menar du att de fått upp tavlor/affischer på väggarna?
  • Anonym (Vad??)

Vi gjorde om för snart ett år sedan, köpte nytt hus för några månader sedan. Men det renoveras just nu o därför kan vi inte bo där. Nä inga tavlor eller affischer utan deras favoriter direkt på väggarna

• Anonym
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 21:59:11 följande:
    Vi gjorde om för snart ett år sedan, köpte nytt hus för några månader sedan. Men det renoveras just nu o därför kan vi inte bo där. Nä inga tavlor eller affischer utan deras favoriter direkt på väggarna
    Varför skulle barnen bry sig om sina disneyfavoriter mer än att kunna sova om natten?
  • Anonym

Du känns inte så lösningsfokuserad, du har ju fått råd byt rum med barnen eller köp gardiner. På IKEA har dem jättebra mörka rullgardiner.

• Anonym (Vad??)

För att barn ör barn kanske!!? Varför ska hon få möblera om hela vårt familjeliv?? Konstigt att ni fokuserar så på vad jag kan göra men bara några få har gett råd om vart jag kan vända mig, ingen verkar tycka det är konstigt att hon riktar strålkastare mot MIN bakgård och inte sin egen...............hur kommer det sig??

• Anonym (låt mig se)

Jösses. Du bryr dig mer om att klaga på grannen och att du ska få rätt än att dina barn ska få sova. Tycker uppriktigt, uppriktigt synd om dina barn.

Jag säger ju att grannen förmodligen gör fel, men du låter dina barn lida för det fast du enkelt kan hänga upp en gardin. Men nejnej, det ska du inte göra. Barnen ska inte få sova (!!)

Hur resonerar du egentligen? Hur rättfärdigar du ditt beteende? Hur kan du som mamma låta dina barn lida när du enkelt, enkelt kan åtgärda det? Både du och tanten borde skämmas.

• Anonym

personligen tror jag det blivit en prinsipsak för er granne.....

sen undrar jag hur ni bor om det nu inte är hyresrätt eller bostadsrätt? bor ni i villa? 
    kan ni inte isåfall sätta upp ett staket som ger skugga för er om natten? 

• Anonym (Mja mja)

Om hon nu misshandlat dig och kastat grönsaker och allt möjligt in till er, varför har du inte anmält henne?

Svar på tråden Min IDIOT granne!!!