• Anonym (Vad??)

Min IDIOT granne!!!

Hej! Jag har en granne som jag har ett problem med ett ganska STORT problem för vår del. Hon har sin utebelysning tänd på baksidan hela nätterna och då talar vi inte om en vanlig belysning utan rena jävla strålkastarna. Dom lyser upp hela min tomt och rakt in i mina barns sovrum. Mina barn vaknar 5-6 ggr/ natt av detta. Jag har flera ggr pratat med henne och förklarat läget och vart trevlig men hon skiter i det! Säger att hon e mörkrädd o vill se skogen. Jag sa att ok men sätt. Sätt en svagare belysning då alt tänd en lampa inomhus!! Nä det går inte för enligt henne ska JAG köpa mörkläggningsgardiner o se till att vi inte störs av ljuset! Men för helvete på natten sover man väl?? Man sitter väl förfan inte o glor in i skogen hon har dessutom persiennerna nerdragna! Vi har persienner i våra barns rum och när grannen på andra sidan har sin lampa på störs dom ej då hon ha en vanlig lampa. Detta är ingen bostadsrätt eller hyresrätt så vad har jag för rättigheter?? Får hon göra så här?? Jag vill inte att hela min tomt ska vara upplyst nattetid och därför är min lampa släckt.

• Svar på tråden Min IDIOT granne!!!
  • Anonym
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:29:20 följande:
    Jag har hängt upp filtar för fönstrena MEN pga av min sjukdom kan jag inte lyfta armarna i den höjden spec mkt. Nej det handlar inte om at jag ska ha rätt det handlar om att man tar väl hänsyn till sina grannar? Hade det vart tvärtom hade jag inte tvekat att byta till svagare belysning om det nu va så att jag måste ha lampan tänd fast jag harpersienner neddragna. Är man så mörkrädd har man väl inte persiennerna nerdragna? Då har man dom väl uppe såman kan se ut om man nu så gärna vill se tomten? Eller?? Jag finner nämligen inget logiskt i hennes resonemang. Vi har alltid tagit hänsyn till grannarna men nu e ja riktigt arg. Vi ska flytta om några månader och vill inte sätta upp mörkläggningsgardiner, jag tycker faktiskt att det är på hennes ansvar at rikta om sin lampa eller byst till svagare belysning och som sagt JA DET ÄR VERKLIGEN SOM STRÅLKASTARE. riktigt starka jävla lampor,
    Men filtar? Varför köper du inte en rullgardin? Då slipper du ju dessutom lyfta på armarna (om du köper en med snodd). Strunt samma om ni ska flytta om några månader, det är ju NU ni har problemet (och har haft ett tag om jag förstår dig rätt).
  • Freijah

Sätt upp egna strålkastare riktade mot hennes sovrum.

♥ 2010-11-23 ♥
  • LuMa
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:38:12 följande:
    Det konstiga är ju att hennes " besvär" har dykt upp edert att jag slutade prata med henne pga av andra saker jag inte gillade med hennes beteende. Mörkrädd blir man väl inte bara sådär? Och när jag pratade med henne så va hon så jävla självgod att det lös i ansiktet på henne att:" jag jävlas bara med dig"
    Jodå, mörkrädd kan man bli bara sådär..
    Det kan räcka med att se en obehaglig film, se på nyterna osv.

Kan du inte byta rum med barnen, att dom tar ditt och du tar deras? 
  • Anonym (Vad??)

Vi har liksom bott bredvid henne i flera år. Nä mina barn är inte känsliga för vanligt ljus, säger ju att jag har en annan granne bredvid som ha belysning på nattetid men den stör ej då det är en vanlig lampa med normala watt. Vi är inte ljus eller ljuskänsliga för 5 öre men lite jobbigt kanske att ha en lampa som lyser upp hela rummet på ett onormalt sätt och sen lyser ett av barnen i ansiktet.

• Anonym (Jösses!)

Men herre jösses skaffa dig rullgardin då! Du är ju endast ute efter att jävlas! Lika barn leka bäst...

• Anonym (Jösses!)

Om inte annat så för att inte ge henne den glädjen att hon faktiskt lyckas störa er!

• Anonym (Vad??)

För att då kan ju hon köpa mörkläggningsgardinerna, varför ska jag som redan lag en förmögenhet på vårt hus behöva lägga ut extra kostnader för att hon är envis?? tycker inte du själv att det låter öite korkat att du skulle acceptera att din granne lyser upp DIN tomt men inte son egen??? Med strålkastare??

• Anonym
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:33:27 följande:
    #9 oki kan man vända sig dit? Vad är det för persona man ska prata med då? Tror verkligen att det är skäl nog.
    Miljökontoret/stadsbyggnadskontoret (kan heta lite olika inom olika kommuner) kan du säkert ringa och rådfråga åtminstone, svärmor jobbar där och brukar få ta emot den typen av klagomål. En gång ringde en tant och klagade på att en granne tagit ner räcket på sin altan, tanten tyckte det var stötande eftersom mannen som byggt räcket hade avlidit. Det visade sig att det var självaste svärmor som var denna hemska person. Tanten ursäktade sig så mycket när hon insåg att man inte kan hindra någon annan från att greja med sin altan och trädgård, oavsett om man själv tycker det är snyggt eller ej.

Jag tror inte heller att du kommer få mycket gehör för klagomål om att grannen har utebelysningen tänd när det är mörkt ute. Men är det så exceptionell belysning som du menar kanske någon kan komma o kolla på det och göra en bedömning.
  • Anonym (Vad??)

Men vad är det som. Så svårt att förstå??? Jag har inte pratat med henne nu om detta utan det va några veckor sedan jag bråkar inte med henne eller något jag ville veta vart jag kan vända mig och VAD mina rättigheter är efetrsom det inte går att resonera med henne

• Hypnotica
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:43:13 följande:
    För att då kan ju hon köpa mörkläggningsgardinerna, varför ska jag som redan lag en förmögenhet på vårt hus behöva lägga ut extra kostnader för att hon är envis?? tycker inte du själv att det låter öite korkat att du skulle acceptera att din granne lyser upp DIN tomt men inte son egen??? Med strålkastare??
    För att dina barn lider. Dina barn. Inte hennes. Ditt ansvar, inte hennes.
Svar på tråden Min IDIOT granne!!!