• Anonym (Vad??)

Min IDIOT granne!!!

Hej! Jag har en granne som jag har ett problem med ett ganska STORT problem för vår del. Hon har sin utebelysning tänd på baksidan hela nätterna och då talar vi inte om en vanlig belysning utan rena jävla strålkastarna. Dom lyser upp hela min tomt och rakt in i mina barns sovrum. Mina barn vaknar 5-6 ggr/ natt av detta. Jag har flera ggr pratat med henne och förklarat läget och vart trevlig men hon skiter i det! Säger att hon e mörkrädd o vill se skogen. Jag sa att ok men sätt. Sätt en svagare belysning då alt tänd en lampa inomhus!! Nä det går inte för enligt henne ska JAG köpa mörkläggningsgardiner o se till att vi inte störs av ljuset! Men för helvete på natten sover man väl?? Man sitter väl förfan inte o glor in i skogen hon har dessutom persiennerna nerdragna! Vi har persienner i våra barns rum och när grannen på andra sidan har sin lampa på störs dom ej då hon ha en vanlig lampa. Detta är ingen bostadsrätt eller hyresrätt så vad har jag för rättigheter?? Får hon göra så här?? Jag vill inte att hela min tomt ska vara upplyst nattetid och därför är min lampa släckt.

• Svar på tråden Min IDIOT granne!!!
  • Anonym (Vad??)

Nä jag har inte pratat med henne nu om dessa saker om hennes beteende det va ett bra tag sedan. Hon är över 40, och ändå så reagerade hon så starkt när jag sa att det kanske är bäst om vi inte inös mer att hon kallade mitt barn för efterblivet och sedan misshandlade mig så nä jag har inte startat en konflikt, snarare försökt att ignorera henne, detta va över ett år sedan, nyligen för ca 2 ,ålades sedan har hon börjat ha belysningen på, inann dess kastade hon ruttna grönsaker på min altan, lade bröd på min trapp för att locka till djur mm................listan kan görS lång ovig jag har inte hämnats en enda gång men nu gäller det mina barn.

• Anonym

ts: förstår att det är jobbigt för er med en envis granne, dock tror jag att det blivit en principsak som det kan bli mellan grannar, och hon kommer nog inte att ändra sig. kanske är hon en person som mår väldigt dåligt och nu tar ut det på er. tror att ni tjänar mest på att köpa rullgardiner, kostar någon hundralapp på jysk, sådana har vi eftersom vi bor nära en industrifastighet/samt bilfirma . vi fick köpa rullgardiner när bilfirman flyttade in i fastigheten för några månader sedan och satte upp strålkastare på fasaden som lyser upp hela grannskapet!

• Anonym (Vad??)

#40 tack så mkt det ska jag göra.

• Anonym (Vad??)

Verkar bli många stavfel i mina inlägg, min iPad verkar leva sitt eget liv.

• Anonym (Vad??)

#42 jo visst kanske det är så men jag tycker faktiskt att man kan ta hänsyn eftersom belysningen är riktad mot MIN tomt, jag fattar inte varför hon Ska se min bakgård och dessutom lysa rakt in i mina barns rum. Hon borde lysa upp sin egen bakgård om hon e så jävla rädd. Det bevisar ju bara att hon jävlas. När jag dessutom frågar snällt om hon kan sänka till lägre watt och hon skiter i det. Även edert allt skit hon gjort mot min familj. Jo jag tror hon är en mkt störd människa

• Dag och natt
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:54:16 följande:
    #40 tack så mkt det ska jag göra.
    Så lite så! Om ni ändå ska flytta om några månader så kan det dock vara så att kommunen inte hinner göra något. Jag arbetar själv med sådana här anmälningar och vi har långa handläggningstider. I mindre kommuner kanske det går snabbare.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Anonym (Vad??)

Glömde svara på inlägget om att byst rum, tror inte barnen skulle bli så glada då eftersom de äntligen fått sitt superhäftoga rum med sina Disney idoler på alla väggarna vårt är lite trist för barn men visst annars va det en god ide.

• Anonym (Vad??)

#46. oki de va ju trist men kanske ändå är lila bra så de nya ägarna inte behöver stå ut med samma problem. Hon har stött sig med hela grannskapet typ, känns lite som hon lever på att jävlas.

• Dag och natt

Ja precis, för de nya ägarna kan det ju vara bra att få det utrett ändå (men det är kanske inget man skryter om vid försäljningen att grannen är idiotisk) Nej men börja med att kontakta din kommun så kan de säkerligen hjälpa dig med dina frågor! Lycka till!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Anonym (låt mig se)
    Anonym (Vad??) skrev 2011-10-25 20:34:53 följande:
    Vi ska flytta om några månader därför. Aonym(låt mig se) är det du som e min idiot granne kanske för du beter dig precis som hon.
    Men snälla söta rara. Dina barn kan inte sova för att hon har på lampan, det är fel av henne, du köper inte gardiner för det är hennes fel så dina barn kan inte sova, DET är fel av DIG. Du är en mamma, hon är en korkad granne. Vem ska bry sig om barnen?
Svar på tråden Min IDIOT granne!!!