Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Juli bebis 2012

JennyL88 skrev 2012-01-04 12:26:36 följande:
    Bees knees: Hoppas du mår bättre snart.{#emotions_dlg.flower}  kram

Tror ni myten kan vara sann... Om att om man har mycket halsbränna och surauppstötningar
    under graviditeten så blir de med stor sannolikhet en flicka??!
    En lite rolig myt tycker jag!!
    Vad tror ni om myten eller är de sant?!Tungan ute
    Mycket hår har jag hört? Men inte att det skulle va en tjej, hade halsbränna och fick en kille. Han hade ganska mycket hår när han föddes, men blev en liten skalleper sen.
  • MissMurrig
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-05 16:29:45 följande:
    Berättat för alla ännu?
    Ja och nej. Det är inte hemligt, men jag har inte ropat ut det på facebook eller så. Men de som jag är vän med eller släkt som jag träffar, får veta. 
  • MissMurrig

Är det någon annan som går upp MASSOR i vikt?? Jag äter inte mer än tidigare, men inte mycket, och det jag har mest dille på är sallader och clementiner... Men ändå så har jag gått från 66,5kr på inskrivningen i november, till 71 nu! Det är alldeles för mycket tycker jag! Förra gången gick jag upp totalt 18kg, och det mesta kom på slutet, i början var det kanske max ett kg i månaden...Nu är det ju redan 2kg/månad, är rädd att det ska bli 3-4kg/månad mot slutet då.. vill inte bli en Heffa....
    Går fö in i v.15 idag!  Med sonen kunde jag känna rörelser i v.15, men det är inte så mycket sånt här än... Tänkte att jag skulle känna tidiagre andra gången nu när jag vet hur det ska kännas, men jag tror jag kände den en gång för en vecka sedan... Ska på ett till UL på tisdag, ska bli skönt, blir nojjig hela tiden.. "Har jag ätit något olämpligt? Kanel? Ingefära? Var köttet verkligen genomstekt? Har jag badat för varmt? Glömt min folsya?"... Bra med lite bekräftelse då och då, att allt är som det ska. 

Och My GOD, va svårt det är att hitta byxor! Vill inte ha tajta byxor! Är inte på sånt humör när jag är gravid! Vill ha lite mjuka baggyjeans, och behöver svarta byxor till jobbet. Inte tajts eller finbyxor, utan gärna i bomull lite lösare, som såna där militärbyxor brukar vara i formen... Men det finns typ bara finbyxor, mjukisbyxor eller leggings... Inte så passande byxor när man ska se någorlunda proffisionell ut i ett bageri..

Oj vilket långt inlägg, man har lite och tänka på antar jag  

• MissMurrig
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-07 10:12:52 följande:
    @Miss Murrig, du skriver kanel, är det något olämpligt för oss gravida?
    Vet inte, ska fråga, men har hört att det inte ska vara bra... men man hör ju så mycket...
  • MissMurrig
    Trolla75 skrev 2012-01-08 20:25:28 följande:
    JennyL88 - Vad bra! vet inte om det var i denna tråden eller om det va i någon annan, men tjejen bodde i Göteborg och hon hade inte åldern inne men valde att göra KUB för en kostnad på 1500:-.

Tycker mest bara att det är konstigt att det kan skilja så mycket landsting emellan.

Ja just det, 20:- / bild, det gällde sist jag var på RUL 2006 Flört

Ja jag vill också gärna se... Har varken sett eller hört liten än... *längtar*
    Oj, här har de höjt från 20kr per bild när vi väntade barn -09, till 60kr per bild! Är inte det väldigt mycket?? Lite dåligt... Man vet ju inte ens om det blir en bra bild man får, man får ju inte bestämma själv direkt vilken vinkel det ska tas i osv. Sist hade vi en snäll tant. Vi ville ha 4 bilder (=80kr) men fick 8st för samma pris  

Vi har fått tid, v.8 tror jag det var... har tappat bort lappen, OOooops! Men BM vet nog, ska fråga på tisdag. Hoppas vi kan se om det är en han eller hon där inne !

Vill ni andra veta? 
  • MissMurrig

Jag vill veta! Går och suktar efter dessa små klänningar och kjolar i alla butiker... Jag är rädd att jag ska bli besviken om det är en kille... Dumt och så "fel" kanske... Me nvill så gärna ha en tjej, jag är så flickig av mig, och vill bara ha två barn, en av varje är ju perfekt! Så jag känner att det är bättre att jag vet innan, så kan jag komma över att det är en kille innan, och bara vänta på att få träffa min nye son vid förlossningen, då har jag ju garanterat kommit över det. Är det en tjej, kan jag handla något sött, en klänning kanske Men vill inte känna det minsta besvikelse vid förlossningen... Även om det kanske inte skulle vara så. Man får ju inte önska sig kön egentligen i detta land, men jag gör det....

• MissMurrig

Halloj! Fick se lill-skrutten i tisdags, gjorde ett litet extra UL, kändes bra, har ju inte haft i princip några symptom... Visst magen växer, men inte lika fort som med sonen. I mina båda tidigare graviditeter hade jag foglossning redan från v.8, nu har jag inte fått det (än?)..... Men allt såg bra ut! En lugnt liten krabat som sög lite på handen och sträckte lite på benen, men det var ingen vilding. Ska på RUL den 8e Feb, hoppas kunna se könet då

Men sjutton va svårt det är att hitta brallor! Vill ha bekväma byxor, inte en massa slimfit! Tajts kan man inte alltid ha...

Jaja,, tjenixen! 

• MissMurrig
    owner skrev 2012-01-20 13:50:10 följande:
    jag har inte känt av varken bubbel eller sprattel. första barnet för mig kanske känner man av lättare om man har barn sen förut?
    Det beror nog på både att man inte vet HUR det ska kännas (första barnet), och hur barnet är.

Med min förste kände jag i v.15, han var en vilding! Nu går jag in i v.17 imorn och känner inget.. Tror jag har kännt något litet ett par gånger, men knappt något.. Lugn bebis?

Kanske ligger moderkakan i framvägg, då känner man mindre med. 
  • MissMurrig
    Engla80 skrev 2012-01-21 17:39:06 följande:
    På måndag är det 3 veckor kvar till UL... Som jag längtar!!
    Har inte tänkt på hur fort tiden går! På onsdag är det EN vecka för oss till RUL!  

Men är nervös, jag tycker jag borde kännt något nu... men den är så stilla.... Med första ungen var det redan full fart i magen, vid denna tiden. 
  • MissMurrig
    michelodeon skrev 2012-01-22 11:08:48 följande:
    Ska du oxå på UL den 1a?   
    Nä, den första är det en vecka kvar Den 8e.
Svar på tråden Juli bebis 2012