Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Hej!
    Jag är gärna med här. Mitt BF är 11:e juli 2012. Jag är alltså bara i v 4+2. Jag har två pojkar sen tidigare. De är födda -96 och -01. Har haft stark mensvärk i ca 1,5 v vilket har gjort mig väldigt orolig, men det har inte kommit något blod och smärtan börjar försvinna nu. Mina bröst har dock växt ca en halv storlek och de gör fruktansvärt ont. Känns som äggstockning nästan.Rynkar på näsan Hoppas det försvinner snart. Är förvånad över att jag inte alls mår illa än. Vid de två tidigare graviditeterna är det så jag upptäckt att jag varit gravid. Tänk om man kunde få en illamåendefri graviditet......Drömmer Sån tur har jag säkert inte. Illamåendet kommer nog som ett brev på posten snart!Flört Kul att följas åt när man har BF nästan samtidigt.Glad  
  • Sladdis

Min man och jag har varit tillsammans i åtta år varav gifta i 2,5 år. Jag har två tonåringar sen tidigare och det har han också. Så detta blir första barnet för oss tillsammans men tredje för både honom och mig. Glad

• Sladdis
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-06 08:32:15 följande:
    Såg att de var några från v-ås , va roligt . Jag var in i barnshopen (ligger i v-ås) igår. Gud vad mycket de hade. Och mycket fint och billigt. Köpte faktiskt en body samt sparkbyxor, vet att det är tidigt men kunde inte låta bli .
    Vi har ganska mycket redan hemma. Vi har vagn, barnsäng samt bilbarnstol. Var gravid i somras då allt inhandlades. Vi sa så att vi väntar ju barn inte missfall å skulle något hända är det ju fel på barnet. Allt var på rea också. Ny spjälsäng gick på 300 kr samt bilbarnstolen gick på 500 brio. Tyckte jag var jätte billigt.

Är det bara jag som är knäpp och köper lite. För de kliar verkligen i mina fingrar
    NEJ DU ÄR INTE KNÄPP!!!Tungan ute Jag tycker att det är fantastiskt att du tänker "vi väntar barn inte missfall" även om du fick missfall i somras. Kör på och handla om du känner så.Skrattande 
    Jag önskar att jag kunde tänka som du.Skäms Jag väntar helt klart missfall.Rynkar på näsan Tittar på toapappret varje gång jag varit på toa för att se om det kommit blod. Det har inte hänt något onormalt så jag borde inte tänka så. Jag hade MF för ett år sen och det skrämde mig så vi slutade försöka ända fram till nu.
    Förresten vi har BF samma dag!Solig   
  • Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-06 09:11:02 följande:
    Det där känner jag igen. Ibland vågar jag knappt gå på toa och jag tar alltid ett djupt andetag innan jag tittar på pappret. En gång lyste mitt ena finger igenom och gjorde att det för en kort stund såg ut som något rosa på pappret. Trodde hjärtat skulle stanna på mig

Jag började blöda i vecka 6 och fick missfallet i vecka 9. Det var de värsta veckorna i mitt liv. Gjorde flera VUL som inte visade något annat än att allt var ok och hjärtat slog, men egentligen kände jag nog på mig hela tiden vad som var på väg att hända. Min förhoppning är att om jag tar mig förbi vecka 6-8 utan att blöda kommer det kännas lite bättre och tar jag mig fram till vecka 12 ska jag kunna börja tro på det här.
    Usch, hoppas verkligen vi lyckas behålla denna gången.

Mitt MF var inte så dramatiskt som ditt. Jag hade mensvärk nästan hela tiden från några dagar efter ÄL och i v 5 fick jag så ont att jag nästan låg i sängen både lör o sön och sen på sön kväll kom blodet och stora klumpar. Jag blödde några dagar som mens ungefär och sen var det över. Jag blev dock så rädd att jag kontaktade mvc och fick en ny spiral insatt. Jag mådde inte så dåligt av missfallet i sig för det var så tidigt, men jag tänkte väl vidare på om jag fått missfallet långt senare. I september i år kände jag mig dock redo igen och fick spiralen utdragen och blev gravid på andra försöket.Glad 

Idag var vi i Malmö och kollade i flera olika barnbutiker. Det var underbart att vara gravid och gå runt bland vagnar, sängar och allt annat man vill ha. För en stund väntade jag barn och inte missfall. Solig
  • Sladdis
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-06 12:25:08 följande:
    Sjuk...feber, ont i hals och kropp.. Suck.
    Usch. Krya på dig!!!Solig
  • Sladdis
    Tifan skrev 2011-11-06 14:51:28 följande:
    Hej på er! har varit en sväng på gynakuten idag då jag har börjat att blöda... =( läkaren kunde inte säkert säga att det var ett MF eftersom det är såtidigt än, så imorron blir det att ringa KK-mot obeställa tid för ett VUL om 1 vecka för att se hur det har gått om jag inte fortsätter oblöder mer...  Känns väldigt jobbigt att vänta!
    Tråkigt! Håller tummarna! Många här i trådarna har blött både lite och mycket och ändå har allt gått bra! Styrkekramar!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    Mysmamma70 skrev 2011-11-06 22:56:24 följande:
    Neej, nu blöder jag också
    Håller tummarna hårt!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis

Men herregud!!!! Räcker det inte med blödande nu. Har aldrig hört så många som blöder under sin graviditet. Jag håller tummarna för er alla att det bara är "normalt" blödande och att alla kan följas åt till juli! Kram på er!!!{#emotions_dlg.flower}

• Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-07 17:36:42 följande:
    Ja, och här är det en till som fått en blödning. Det kom klarrött blod på pappret när jag var på toa tidigare idag. Trodde jag skulle svimma. Rusade från jobbet. En timme senare hade vi inskrivning på MVC. Supertidigt då jag bara är i vecka 5, men då jag har problem med sköldlörteln skulle de kolla upp mina värden. Storlipade hos barnmorskan och kunde knappt prata. Hon var jättegullig, men kunde bara säga det jag egentligen redan visste. Det går inte att veta, det är för tidigt att kolla, det är bara att avvakta, de kan inte göra något .... Sen hänvisade hon till att kontakta gynekolog om några veckor för att kolla. De har inga resurser till sådant på MVC. Hon bad så mycket om ursäkt för det sista. Egentligen borde de inte heller ta körtelproverna på mig sa hon, men där gick hon emot reglementet och gjorde det i alla fall.

För min del känns det ganska kört. Jag vet att det finns de som får ofarliga blödningar, men mina erfarenheter säger mig att det inte är bra att blöda. Vill inte skrämma upp er andra med blödningar, men jag tror att det snarare är ett undantag om det går bra om man blöder än tvärtom. Förlåt om jag låter kall, jag är egentligen allt annat än kall just nu, men jag håller på att gå sönder inombords. Den här blödningen påminner alltför mycket om den blödning jag fick 2 veckor innan mitt missfall tidigare i år. Hade inte ont då heller. Inte innan själva missfallet satte igång, men då gjorde det desto ondare.

Förlåt, jag svamlar på. Jag kommer nog inte vara så aktiv här framöver. Lycka till med era graviditeter. Jag håller tummarna för att det går bättre för er än för mig.
    Nej, inte du också!Rynkar på näsan Jag som tycker om att läsa det du skriver. Jag tänker dock inte måla fan på väggen, utan håller tummarna och hoppas tills du skriver att det är kört på riktigt. Måtte det aldrig bli det!!! Många kramar till dig!!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012