Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Trolla75 skrev 2012-01-31 20:15:40 följande:
    Ja, grattis i efterskott! Skrattande
    Tack!Solig
  • Sladdis
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-01 17:45:36 följande:

Var hos bm idag , lämna två blodprov som ska skickas till läkare för analys. Får se va de visar , om de är ngt fel på mig eller de bara allmän klåda.

Jag fick också klåda. Mina leverprover visade inget utan det var vanlig gravidklåda. Fick Canoderm utskrivet. Det hjälper jättebra. Hoppas det inte är något fel på dina prover heller.{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    michelodeon skrev 2012-02-01 19:03:52 följande:
    Allt var bra på rul idag blev flyttad från den 7e till den 5e och fick veta att vi ska få en POJKE Baby

Dock satt moderkakan alldeles för långt ner så ska tillbaka runt vecka 32 och se om den flyttat på sig.

Grattis till en pojke!Solig Har hört att moderkakan i de flesta fall flyttar sig i uppåt i takt med att livmodern växer. Lycka till med det!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    FruSandra skrev 2012-02-01 21:13:27 följande:
    Åhh vu ska på rul nästa torsdag.. Ja hoppas vi också får reda på könet! Ja kommer bli så besviken om de inte ser de... :S
    Mest för den praktiska sakens skull.. Vi ska måla om o så vill ja handla typiskt kill/ tjejkläder....
    Känner likadant. Ska på RUL på måndag och det står i papperna att de inte berättar vilket kön det är förrän på UL i v. 32.Obestämd Anledningen ska vara att det finns för många som gör abort om det är "fel" kön.Förvånad Fast alla jag känner som varit där har fått reda på könet ändå. Kanske de bedömmer från par till par risken att man ska göra abort? VILL JU VETA!!!!
  • Sladdis
    enilorac81 skrev 2012-02-02 10:11:26 följande:
    Hur många gånger till efter RUL får man göra ultraljud? Någon som har koll?
    I Ystad får man två UL totalt. RUL i v. 18 och TUL i v. 32-33.
  • Sladdis
    ZoZoZ skrev 2012-02-02 11:06:46 följande:
    Lyckligast i världen just nu! Allt såg jättebra ut på vårt UL idag och med 99,9% säkerhet så är det en liten Zmilla!! :D Vi blev även framflyttade, nytt BF den 2/7, v 18+2 idag.

GRATTIS till flickan och att allt såg bra ut!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 11:24:22 följande:
    Vad härligt att ni fått titta in på era bebisar och sett att det ser bra ut =o) Jag får vänta i 12 dagar till =o( Ska försöka se vad det blir då oxå, hoppas lite på en pojke, men blir förstås lika glad om det blir en tjej. Har f, p, f sen tidigare. Välkomnar V:18 imorgon. Ska bli spännande och se på RUL om det stämmer eller om dom flyttar på BF. Vill ändå bli igångsatt tidigare, då mina tidigare förlossningar gått så himla fort. Har ju såna problem med foglossning och grejer, men var till naprapaten nu idag, kändes jätte bra efteråt, ska dit på måndag igen. Är det vanligt att folk gör abort då om dom inte är nöjda med könet? Jag trodde bara sånt spelade nån roll typ i Kina. Konstigt tycker jag.

Tro nu inte att jag är rasist, men det är inte bara i Kina man vill ha pojkar!Obestämd Mina svenska vänner har fått reda på könet i v. 18 så de skyller väl bara på reglerna om de anser att det är nödvändigt.
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 14:49:16 följande:
    Varför skulle jag tro att du är rasist? Menar du att dina vänner har tagit bort barnet i V18 bara för att det inte var det kön dom önskade??
    Nej, herregud, det var inte alls så jag menade.Förvånad Jag känner ingen som tagit bort barnet efter ett UL. Vad jag menade är att i Ystad står det i papper man får om UL i vecka 18 att BM inte berättar könet, men att de gärna berättar i v.32 på UL. Och med risk för att låta som en rasist så är det faktiskt så att många utlandssvenskar valt att göra abort efter att ha varit på UL och upptäckt att det är "fel" kön på barnet och därför har man valt att skriva i pappret att man inte berättar i v. 18 för att undvika dessa aborter. Dock verkar de inte hålla på reglerna så hårt eftersom mina svenska vänner har fått reda på könet redan i v. 18 på UL och jag hoppas också få veta. Hoppas jag klargjort mig.
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 15:08:23 följande:
    Jaså, ja då förstår jag vad du menar =o) Tragiskt att folk gör på det viset tycker jag. Helt sjukt egentligen enligt min personliga åsikt. Men då förstår jag att dom inte vill tala om könet på RUL. Har aldrig hört talas om det , inte här i Stockholm iaf.
    HI hi hi, gjorde den oxå förut. Visade att vi skulle få en pojke, så vi får se då.

Jag håller med dig! Helt sjukt. Jag trodde inte ens på det när jag hörde det. När man kämpat och sett fram emot att bli gravid och äntligen blir det hur kan man ens bry sig om könet då? Även om man kan ha vissa önsketankar!Flört
Svar på tråden Juli bebis 2012