Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Går in i vecka 16 (15+0) idag!Solig  Nu börjar äntligen tiden röra på sig!!!Glad

• Sladdis
    Mijab skrev 2012-01-23 15:01:57 följande:
    Jag ska på RUL nästa tisdag 31 jan! Längtar o få se vad som finns där inne i magen :). Tänker fråga om det går o se om det blir en pojke eller flicka! E det fler som vill ta reda på det?

Jag ska på RUL 6 feb och jag vill också jättegärna veta könet.Solig
  • Sladdis
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-23 15:45:32 följande:
    Idag kom svaret på FVP! Vi väntar en frisk flicka Hjärta  
    Känns som en stoooor tung sten lämnat mina axlar! Skrattande 
    Nu ska jag tillåta mig att vara gravid!
    Berättar för sonen i kväll och i helgen får övriga familjen oxå veta.
    GRATTIS både till flickan och att hon är frisk!!!Solig
  • Sladdis
    owner skrev 2012-01-24 16:45:58 följande:

Jag är helt beroende av Nezeril och det är väl inte direkt nåt bra tips att börja med. Men jag klarar mig inte utan..
    Jag också.Skäms Känner att det är något jag får ta itu med efter graviditeten. Jag kan inte leva om jag inte kan andas genom näsan och det blir verkligen helt täppt.
  • Sladdis
    SommarDahlia skrev 2012-01-26 07:32:49 följande:
    Jag vet att det finns några nässpray som inte rekomenderas till gravida, undrar om inte nezeril är ett av dom. Jag använder Nasin och det är helt okej.
    Gå in på Fass.se och kolla.
    Nezeril är ok. Jag hade apotekspersonalen att gå in och titta i fass. Däremot otrivin med menthol och otrivin (vad den nu heter) som är  mot både täppa och rinnande ska man inte ta enl. fass.
  • Sladdis

Går in i vecka 17 idag, men det ser ut som om jag är i typ åttonde månaden.Skäms Tycker också att det är mycket obehagligt när folk tafsar på mig oavsett om jag är gravid eller inte. På mitt jobb visar alla stor respekt. De ville gärna krama om när jag berättade för de blev glada för min skull, men det är inte detsamma som att klappa på magen.

• Sladdis
    pyret12345 skrev 2012-01-28 00:02:10 följande:
    Måste fråga - har ni andra kännt sparkar än? Är i vecka 16+6, men har inte känns någon spark alls... :( Kände sparkar i denna veckan med min dotter och man ska ju känna tidigare med andra barnet sägs de ju så är lite orolig... :( Fast hörde hjärtljuden hos barnmorskan i tisdags så borde väl vara lungt?

Om du hört hjärtljuden behöver du nog inte oroa dig. Jag är i v. 16+2 och jag känner heller inget och detta är mitt tredje barn. Kommer visserligen ínte ihåg när jag kände med de andra.
  • Sladdis

Idag fyller jag år och fick en "happytone" av min man och barnen så nu har vi alla lyssnat på bebisen. Gud så underbart. Jag känner inte den än så därför är det extra härligt att höra att den faktiskt lever där inne.Hjärta

Svar på tråden Juli bebis 2012