Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Ella Jade skrev 2011-11-07 15:19:33 följande:
    Hemma nu.. Jag är helt chockad. Var hos samma läkare som gjorde mitt ultraljud för några veckor sen. Hon såg ingenting... de fanns inget där..  hon sa att slemhinnan var tunn? Hon gissade på tidig missfall, men hon var också lite förvånad verkade det som. Men jag har inte blött ngt mer.. kanske kmr sen.. eller så var jag bara för tidigt gången o räknat fel..

De tog nytt gravtest som visade positivt och tog då även blodprov. Jag skall dit på onsdag morgon igen för nytt test, och visar det sig sen att halten ökat så skall jag på utredning. Då är det antingen utomhavandekvedskap eller så har jag räknat fel. Men det känns inte ljust.. tror på tidig missfall.

Men hjälp mig räkna här..

Jag var på ultraljud (för annat) måndagen den 10 oktober. Då sa hon att allt såg bra ut o att jag hade ägglossning (hade slutat med minipiller 2 veckor innan).

11 oktober kände jag mer smärta och antar att ägget lossade då (vi hade sex ngn dag innan bara).

2 veckor efter, den 25:e oktober så fick jag vad jag tror var en nidblödning. en skvätt på trosan bara. Onsdagen 26:e så plussade jag väldigt svagt. En vecka efter testade jag igen och då var det starkare. Så jag kan väl inte räknat fel? jag räknat på ägglossning 11 oktober, så jag går in i vecka 7 imorgon, vecka 6 sa läkaren, men vi kanske räknar på olika sätt?
    Nej, vad tråkigt! Hoppas det inte är utomkveds så du kan börja om direkt igen! Kramar
  • Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-08 07:10:52 följande:

Godmorgon alla! Ny dag och jag kan bara konstatera att min blödning försvann lika fort som den kom.  En gång när jag var på toa mitt på dagen och sen lite rester under de närmaste timmarna. Har sovit oroligt och varit uppe flera gånger, men inte ett spår av någon blödning. Vet inte riktigt hur jag ska tyda det. Sätter min förhoppning till att om jag inte hade varit gravid skulle jag ha haft mens vid den här tiden. Kanske är det min kropp som spelade mig ett elakt spratt och fejk-mensade. Jag och min kropp har ett något ansträngt förhållande just nu.

Igår kväll hade jag ordentlig växtvärk (hoppas i alla fall att det var det det var). Verkar komma på kvällarna på mig då det gjort så några gånger tidigare. Just nu har jag lite ont på ett ställe högt upp på ena skinkan. Ytterst udda, känns som en mindre sträckning.

Grattis!

Åhhh, vad skönt! Hoppas det var en "normal blödning"!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-08 09:55:38 följande:
    Nu känner jag mig lite förvirrad. Barnmorskan jag träffade på MVC igår sa att hon tyckte jag skulle "etablera" en kontakt med en gynekolog. Då jag hade haft en blödning tyckte hon jag skulle ringa en gynekolog och diskutera när det vore lämpligt att kolla upp så att allt står rätt till.

Så jag ringde en gyn för en stund sedan, fullt medveten om att jag är i tidig vecka 5 och det är väldigt tidigt att göra VUL. Var helt inställd på det vanliga "det är bara att avvakta" och möjligtvis att jag skulle kunna tjata till mig en tid om 2-3 veckor, men istället sa de till mig att komma in idag så de får titta. Frågade en extra gång om det verkligen var någon idé så här tidigt, men de svarade att blödningar ska alltid kollas upp. Så kl. 11 ska jag dit. Känner lite blandade känslor måste jag erkänna. Blödningen försvann ju direkt och som sagt är det ju väldigt tidigt. Fast på sätt och vis är det ju skönt att de tar det på allvar.
    Ja, måste verkligen vara skönt att få det kollat även om det kanske inte var något farligt. Så slipper du fundera över det och kan gå vidare. Glad
  • Sladdis

Jag har börjat sova dåligt över lag.Rynkar på näsan Jätteskumt. Brukar sova bra, men nu tar det flera timmar att somna trots att jag är jättetrött när jag lägger mig och så vaknar jag flera timmar innan jag ska upp. Varför är det så? Är det hjärnan som går på högvarv, eller?

• Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-09 11:00:26 följande:
    Det var typ vad läkaren sa till mig också. VUL på onsdag om en vecka igen. Skönt i alla fall att jag har en gyn som man inte behöver tjata på för göra VUL, inte ens så här tidigt är det någon diskussion.
    Gud vad skönt. Man är ju orolig nog som det är. Ska de börja bråka också blir det ju droppen. Fast tyvärr är de väl lite svåra på vissa ställen. Skönt för dig iaf!Glad
  • Sladdis
    AnnA1985 skrev 2011-11-09 11:05:49 följande:
    De senaste 2 nätterna har jag bara sovit till 04.. sjukt störande! Har dock lyckats somna om efter 1,5h både gångerna... men så vaknar man 1 gång i halvtimman ändå, morr :p
    Nån som börjat få mage ännu? Jag ser ju inte riktigt på mig själv då jag redan är lite mullig har en liten "hängbuk", haha :p 
    Jag är också mullig från början. Men jag vill gärna skylla på gravidmagen nu när jeansen börjar bli svåra att knäppa.Flört Det är dock inte troligt i mitt fall.Flört Är ju bara v 5+6.
  • Sladdis
    Sladdis skrev 2011-11-09 11:39:46 följande:
    Jag är också mullig från början. Men jag vill gärna skylla på gravidmagen nu när jeansen börjar bli svåra att knäppa.Flört Det är dock inte troligt i mitt fall.Flört Är ju bara v 5+6.
    Ojdå, vilket önsketänkande från min sida. Jag är i v 4+6. Haha.
  • Sladdis
    bevingad skrev 2011-11-09 11:30:26 följande:
    Jahapp... då får jag joina er andra som har blödningar
    Fick igår rosa på pappert, men sen har det inte kommit mer. Men har fått ont i magen och ryggen...
    Ska till bm på fredag så får se vad hon säger då... usch... va inte alls skoj att vara på jobb och se blödning
    Va tvungen att prata med en kollega om det, hon va otroligt bra att prata med!!
    Hon hade haft blödningar med båda sina barn...
    Usch så tråkigt. Även om det kanske är en "normal" blödning så vill man ju inte ha dem iaf! Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    frånochmeddu skrev 2011-11-09 12:30:07 följande:
    Tjejer, vad har ni för cravings?! Jag börjar bli argpåmig själv nu,är konstanthungrig och så jääkla saltsugen!!
    Jag är också hungrig hela tiden. Måste ha med mig mackor att äta på jobbet på fm fast jag ätit frukost. Har jag aldrig gjort innan. Och så är jag helt såld på apelsinjuice och salt. Härligt att man känner något fast det är så tidigt.Glad
  • Sladdis
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 14:13:43 följande:
    Jag fick en ganska liten blödning med klumpar inga smärtor. Började i söndags, v 5+1. Åkte till KK akut på måndagen och blev hemskickad utan undersökning.

Ringde idag och överdrev mina besvär, fick komma in och träffade en mycket mer sympatisk BM.

Det visade sig vara ett tidigt MF.

Nu har vi haft många MF i denna tråd så kvoten borde vara fylld. Lämnar er och önskar er lycka till med era julibebisar
    Ledsen för din skull!Rynkar på näsan Hoppas du återkommer i en ny gravidtråd snart!!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012