Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

o jag cär också kvar BF på onsdag, men det lär ju dröja ändå. Lika bra att bara acceptera läget, fast det är ju sååå svårt att vänta, är en otålig person annars så det här med att inte veta när var hur bebisen kommer är verkligen inte min grej, tycker man borde få veta ett datum och klockslag när det drar igång

• millifjor

Har haft "vanliga" sammandragningar typ hela natten från och till, har vaknat av dem men de gör inte ont, nu sedan två timmar tillbaka har en molvärk börjat infinna sig, känns som mensvärk typ samtidigt som sammandragnigar, mår lite illa också. känner dock inget i ryggen ännu...kan det vara så att min förlossning har börjat?
    Blir galen av att inte veta när var hur det börjar och hur det ska kännas, borde ju fått en manual med när man blev gravid

• millifjor

O nu försvann all molvärk! Aaaaaaaaaaahhhh blir galen snart, kan inte bara ungjäveln komma ut nu !!!

• millifjor

Nehepps, går väl o lägger mig då, utan värkar! Men lillan där inne lever iaf rövare, så det får man väl njuta av ett tag till då

• millifjor
    ToKar skrev 2012-07-18 08:19:15 följande:
    Frustrationen när värkarna slutar. Trodde verkligen jag skulle föda igår. Jag är övertygad om att livmodern vilar inför nästa värkstart. De kommer bara var 10e minut nu... Jaja, bara bita i det sura äpplet och låtsas som att inget har hänt ;) fixade barnvakt och allt så det känns jävligt snopet! Verkar vara många som är med om samma sak. 4 dagar kvar till bf.

heja heja, alla som är kvar nu är det verkligen inte långt kvar för oss som har i mitten/slutet av juli! Jag vill så gärna att våran bebis föds den 20e. Så imorn kväll ska vattnet gå!!! punkt.. ;)
    Känner igen mig! trodde att det var på G för mig igår med, BF idag men nu verkar allt vara lugnt igen, har lite molvärk o så men inga direkt kännbara värkar, får se om man kan skaka liv i kroppen så något händer, idag ska jag vara aktiv!
  • millifjor
    Woogie skrev 2012-07-18 15:54:24 följande:
    Äckelvarning:

Kan det vara slemproppen i bitar om det är liksom småklumpiga flytningar, som är rätt lösa och typ ljusgula. Inte varken rött, brunt eller rosa alls?
    jag tror det kan vara det, misstänker att min slempropp lossnat i omgångar under ett par veckor nu och det har sett ut som typ sljusgult snor...

Jag skulle ju vara aktiv idag, började dagen men en rask promenad med stavar o allt, gick hem sen och åt frulle och efter det skulle jag bara vila pluttelite, o jag vaknade nyss, typ 4 timmar senare
    Aja, då kanske jag orkar grilla lite med ett par kompisar ikväll istället,haha
  • millifjor
    chess07 skrev 2012-07-18 14:50:35 följande:
    Ja nu tycker jag att våra små kan anse sig redo att komma ut! Tungan ute
    har pratat med bm idag om rosa flytningar och det skall vara helt normalt och inget att oroa sig för. Hon trodde det berodde på känsliga blodkärl i tappen och att det är någon slags aktivitet där! Hoppas det sätter igång snart!
    Det rinner en del nu istället efter att jag pratat med henne, så frågan är om ändå inte vattnet börjat rinna...?! Har en binda några timmar nu för att kunna tala om ifall jag ringer till fl senare.

Jag vill träffa bebis!! Hjärta
    Håller tummarna för att det är vattnet då
  • millifjor

Grattis Hannavirrpanna!

Vaknar med illamående i vanlig ordning, dock pluttelite molvärkar med och det känns ju okej
    Tror vår tös stannar ett tag till bara för att vi sååå gärna vill ha ut henne, det bästa med att man längtar och är så less är ju att jag inte är ett dugg nervös, bara laddad! trodde aldrig att jag skulle vara det, har ju haft lite lätta panikkänslor när jag tänkt på att jag ska genomgå en förlossning men nu är de borta, nu vill jag visa vad jag kan!

Svar på tråden Juli bebis 2012