Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-02-05 14:05:36 följande:
    Vad skönt att det inte var någon fara. Skriv om filmen var bra sen :o). Vi var och tittade på mäster katten i stövlar igår med våran 3åring. Den var bra, men inte lika bra som Shrek filmerna.
    Har fortfarande ont i huvudet, undrar vad detta kan vara???

Min stora dotter var och såg Mästerkatten i fredags, hon tyckte den va sådär... Får se vad hon tycker om denna nu i kväll...
    Återkommer...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-05 14:05:36 följande:
    Vad skönt att det inte var någon fara. Skriv om filmen var bra sen :o). Vi var och tittade på mäster katten i stövlar igår med våran 3åring. Den var bra, men inte lika bra som Shrek filmerna.
    snoffsan08- Jo men det var en trevlig film, Peter Magnusson är ju som han é! Tycker allt  att han blir charmigare o charmigare.
    Man längtade verkligen ner till värmen...
  • Trolla75
    AKT83 skrev 2012-02-05 14:47:31 följande:
    Trolla 75: dricker du tillräcklig? Jag har lite huvudvärk av och till och hade det även förra gången vid den här tiden och nu kräver ju kroppen mer vätska än den gjort tidigare, det är lätt att glömma bort. Senare är man ju konstant törstig, då är det lättare ;) ( jag är i vecka 18+2 med andra barnet)

Vi ska på RUL på onsdag och det ska bli spännande att få se plutten som rör sig så mycket inne i magen!
    Jag tror jag dricker tillräckligt, hinkar ju en hel del te som jag alltid har gjort och har även blivit sugen på vanligt vatten nu det sista... Men jag ska tänka på att ta några glas extra Flört för huvudvärken är inte välkommen här.
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-05 19:19:42 följande:
    Va skönt o välkommen vecka 17
    Tack!

MissMurrig- Beklagar, vet hur det känns!
    Man får tänka att hon slipper ha ont längre och har det bra där hon är nu uppe i hundhimmelen.
    Kram
  • Trolla75

Nä, snitt är jag livrädd för, är helt inne på att köra med en tredje dykförlossning!
    De andra två är födda utan bedövning eller lustgas.

• Trolla75
    vermilion skrev 2012-02-06 12:44:41 följande:
    Sitter här och väntar på posten som ALDRIG kommer nån gång! Svaret från FVP. Enda positiva är ju att ingen har ringt heller så det kanske tyder på att bebisen är frisk.
    Åhh jobbig väntan!!! Håller tummarna!
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-02-06 12:53:46 följande:
    Tack.. Det kom inget idag heller. Skulle komma i fredags eller idag. Jag vill bara ringa runt och fråga nu men det kanske är lite fånigt, vet inte ens var jag skulle ringa i så fall.
    vermilion- Men om det skulle kommit i fredags, så borde du ju kunna ringa tycker man! Ring till avd. där du tog provet så får de hänvisa dig till rätt personal.
  • Trolla75
    Woogie skrev 2012-02-06 13:41:59 följande:
    MissMurrig: Beklagar sorgen!!

Trolla75: Det kanske är järnbrist, det jag läst kan orsaka huvudvärk.

Jag är lite småorolig nu igen, precis som i början. Jag känner inget särskilt, eller jo, ömma bröst och lite större mage samt en viss känslighet mot vissa dofter. Jag tror också att jag känner bebisen ibland men det är väldigt vagt och jag är inte säker på att det är den. Jag är i v. 16+4 nu och har inte haft inskrivning än... det ska jag ha den 14/2 och då är jag i v. 18. Jag vill ha en bekräftelse nu på att beisen lever. Det kan gå en hel dag nu när jag inte ens minns att jag är gravid...Förvånad
    Woogie- Inte haft inskrivning än? oj, vad sent är min tanke! Men kan du inte ringa och be om en tid nu i veckan?

Vid min inskrivning i december togs ett prov på min järndepå (kommer inte ihåg vad det hette) men BM sa att hon skulle höra av sig om det var låga värden, men har inte hört något från henne...

Jag äter ACO Gravid 2 tabl. om dagen
    Äter ju också LCHF så jag får i mig mycket broccoli och rött kött så jag tror och hoppas att mitt järnvärde är bra.
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-02-06 14:59:00 följande:
    Järnvärdet kan ha ändrats sedan dess. Kan du inte få ta ett blodprov och kolla värderna igen på en hälsocentral?

En annan fråga angående rött kött. Jag älskar rött kött men har fått stränga order att inte äta det nu när jag är gravid av min doktor.
    Är reglerna annorlunda i Sverige eller äter du bara kött som varit fryst?
    Jag har aldrig blivit avrådd att äta rött kött under graviditeten.

Nu kikade jag in på Livsmedelsverkets hemsida... där står det...

Ät gärna:

2 portioner grönsaker och 3 frukter varje dag. Fisk 2–3 gånger i veckan. En halv liter lättmjölk, naturell lättfil eller naturell lättyoghurt per dag.
    Det motsvarar 2-3 glas.  Lättmargarin på smörgåsen. Flytande margarin eller olja när du lagar mat. Kött, kyckling, ägg, bönor, linser eller ärtor varje dag. Bröd och potatis, ris, pasta, bulgur eller liknande varje dag.
    Välj i första hand sorter med fullkorn.

- Det där med lättprodukter går jag inte på, jag kör fullfett så mycket det går!

Men tillbaka till köttet... Äter bara färskt kött, Svenskt & Irländskt, vi äter rätt mycket ryggbiff och den vill jag ha lite rosa inuti.
    Men helst ska man väl steka den well done!

- Såhär skriver Livsmedelsverket om bakterierna som kan finnas i kött.
    Listeria och toxoplasma dör om maten hettas upp tills den ryker.
    Toxoplasma dör också om man fryser maten i tre dagar.
    Listeria dör inte om man fryser maten.
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-02-06 14:59:00 följande:
    Järnvärdet kan ha ändrats sedan dess. Kan du inte få ta ett blodprov och kolla värderna igen på en hälsocentral?

En annan fråga angående rött kött. Jag älskar rött kött men har fått stränga order att inte äta det nu när jag är gravid av min doktor.
    Är reglerna annorlunda i Sverige eller äter du bara kött som varit fryst?
    I går var jag på Jourvårdcentralen och tog ett blodtryck, men något blodprov tog de då inte... 50:- spänn för ett blodtryck ...

Men de här järndepåerna ändrar sig inte så fort sa min BM, de provet jag lämnade sist var ett långtidsprov på mitt järnlager... och eftersom det är en evighet till nästa besök 3/4 så borde jag väl kunna vara lugn?

Jag har Niferex som jag skulle kunna ta, men jag har läst att det inte ska vara bra med för mycket järn heller? blir lite kluven?
  • Trolla75
    sjbacke skrev 2012-02-06 14:36:36 följande:
    Är ny på denna sidan och väntar också ett juli-barn :)
    Välkommen! Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012