Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Åh kalas, är det du som fyller år? {#emotions_dlg.flower} GRATTIS {#emotions_dlg.flower}

Min yngsta lilla trollunge fyller 5 år nu på måndag (13 feb)
    & den stora får äntligen fira en riktig födelsedag (sin 3e) men hon blir 12 år den 29 februari...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-10 11:17:36 följande:
    Nämen, varför inte då om man får fråga? Hela jag är ingen vacker syn, ser ut som en proppmätt flodhäst =o). Men jag såg värre ut med dottern, då hade jag finnar på HELA pannan oxå, såg inte klok ut. Folk frågade vad det var för fel på mig. =o( Nu är det bara tårta och lite städning kvar iaf, sen kan vi ha kalas här imorgon =o). Skönt.
    Jag vet faktiskt inte varför, han är lite mer finkänslig än vad jag är... jag kan vara en sådan som brötar fram utan att tänka mig för medan han tänker både en och fem gånger innan han gör något... vi är väldigt olika...
    Men jag ska ta ett snack med honom! I will!
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-02-10 11:24:03 följande:
    Jahapp tandvärk. Underbart. Obestämd Känns som om mina tänder blir sämre och sämre för varje gång jag är gravid.
    Ajdå, inget roligt alls!!!
  • Trolla75

Än så länge är det bara jag och lillasyster som kramar om magen, den stora tycker vi är pinsamma!

Sammandragningar har jag hela kvällarna... ligger o andas o andas... jag låter säkert helt knäpp, men kroppen vill att jag gör så!

Usch, ligger under täcket fortfarande med våt duschturban, men det va så kallt nere i källaren efter duschen att jag sprang raka vägen o kröp ner i sängen... Men måste ut nu i kylan och hämta hem trollungen från dagis!

Där har vi också ett problem! gubben är ju fd Saabanställd han blev ju mer eller mindre uppsagd i dec.
    Lillasyster gick då ner till att bli 15-timmarsbarn, men tiderna passar inte vår trötta familj 8-11, så hon har vart hemma med pappa större delen av jan och hon har bara vart där vid två tillfällen i feb, i går o idag.
    Nu till saken hör att vi betalar fortf. full taxa!
    Jag fick det muntligt att det var 8-11 som gäller, själv hade jag gärna gått på 5 timmar 3 dagar/vecka men nej 8-11!

så när vi fick ett schema som vi skulle fylla i blev det fint hängande på kylskåpet och inte mer med det... varför skriva i ett schema som redan är fastställt men inte funkar för oss?
    Gissa om jag blev på dåligt humör i går när räkningen för barnomsorgen damp ner... vi betalar fortfarande för 40 timmar/v.
    Grrr...

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-10 11:52:18 följande:
    Men det där måste du ju ringa till din kommun och ändra, fort!! Ni ska absolut inte batala mer än 15timmar/veckan. Vilka dumma tider!! Man hinner ju knappt hem innan man ska tillbaka igen ju. Vi har det bra på så sett i vär kommun faktiskt. nu när jag är sjukskriven så får hon gå full tid och när bebisen kommer får hon gå 35timmar i veckan. Mellan 8.30 och 15.30. Ja, vi har oxå svinkallt här. Lilltjejen fick vara hemma från dagis idag för att jag inte fick igång bilen imorse =o(. Längtar jätte mycket till nästa fredag då vi får hem våran NYA bil!! Ska bli SÅ skönt!!
    Jag ringde kommunen den 16 januari och berättade hur det låg till och att hon då skulle bli 15 timmarsbarn.
    Det var inget som hon barnomsorgstanten (surkärring) kunde göra något åt, det kommer en signal från dagis när hon går ner i tid fick jag till svar! Så det samtalet var helt lönlöst! det är 1 månads uppsägningstid och pappret måste vara inne innan den siste!
    momster skrev 2012-02-10 12:19:32 följande:
    Trolla75 usch Vilka dryga dagis tider. Vi har oxå vår dotter på 15 timmar men här är de tre dagar i veckan mellan 9-14. Vilket funkar perfekt för oss. Kan ni inte prata med dagiset och få ändra tiderna lite ?
    Jag har påtalat många gånger att tiderna inte passar vår familj, främst Vanna som är så morgontrött!
    Jag har flera gånger sagt att jag önskar ha henne där 3 dagar i veckan i stället.
    Men det är inget som har gått, tydligen är det väldigt många 15-timmarsbarn och ALLA går mellan 8-11. Det har med personaltätheten tydligen? Det har alltid varit 4 fröknar, men nu är de bara tre och så länge de är tre så är det bara morgontider som fungerar...
    Men nu till saken, hon har endast vart på dagis 5 ggr under 2012 och i går när jag ringde ang. räkningen mm. så sa dagisfröken att hon pratat ihop sig med en kollega och dom andra avd. och de erbjöd oss att hon får komma 9-12 i stället.
    Det är fortfarande inte det jag vill. men bättre än att gå upp mitt i natten! ;)
    Bragdoll skrev 2012-02-10 12:38:52 följande:
    Nu är jag tillbaka :) Det var en liten sprattelkuse där inne som låg i skräddarställning med hakan i händerna. Vinkade lite då och då och sparkade en massa.
    Allt var precis som det skulle och måtten stämde och inga spalter syntes. Skönt.
    Blev flyttad tre dagar och det känns överkomligt :) Så nu är mitt bf 9:e juli.

Tack för alla lyckönskningar :) 
    Vad sött det låter! grattis!!!
  • Trolla75
    down under skrev 2012-02-10 20:14:14 följande:
    Trolla75, Går din dotter på dagis i Trollhättan?
    Min son går på dagis i Björndalen och han är också 15 timmars barn eftersom jag är
    föräldraledig men han går 5tim/3dar.. 8.30-13-30 tis, ons o tors,
    Och vi betalar ingenting men det kanske är skillnad om man är föräldraledig än om man är arbetslös?!
    Det verkar vara så olika i olika kommuner.

Där vi bodde innan fick sonen lov o gå 3tim om dagen mellan 8,30-11,30 det var så drygt!
    Man han ju inte göra nånting och dessutom så fick jag betala lika mycket som dom som gick 40 tim i veckan..
    Helt sjukt!

Om kommunen/dagis fortsätter att ta fullt betalt av dig så föreslår jag att du ansöker om allmän förskola för din dotter för den platsen är ju kostnadsfri!
    Lycka till!
    down under- Japp, hon går på dagis här i Trollhättan och det ska ju givetvis vara avgiftsfritt att ha henne där 15tim/v.
    Vi har fått betala fullt bara för att vi inte hade lämnat in schemat med hennes nya tider!

Men nu har dagisfröknarna varit väldigt tillmötesgående och nu hoppas vi på att vi slipper betala fullt för februari!
  • Trolla75

Åh ni pratar namn... Viktor om det är en pojk & Vera om det blir en tjej... Mina förslag... släpper inte in gubben... inte än i alla fall!

• Trolla75

Mina två första graviditeter förflöt väldigt lika, inget illamående och lika magar...
    Nu har jag ju mått illa och jag tycker magen sitter högre denna gången... så denna skiljer sig.

Lillasyster och bebis i magen har samma pappa.

• Trolla75
    Kan inte sova!!! blir tokig, har vart så nu hela veckan... jobbat tre nattpass och de jäkla tidningsbudet har väckt mig vid den här tiden nu i veckan...
    Men jag ligger hemma i min säng nu, så varför vaknar jag? har legat o vridit mig i över en timme...
    Grrr...

Alla sover och snusar så gott, tom. lilla bebis sover lugnt i magen... Jag vill också! bäst å släcka ner...
  • Trolla75

Lyckades inte slita mig från datorn...

Belliis- Har du testat att ligga lite halvt på mage med ena benet högt uppdraget, det är min favoritställning just nu!

Svar på tråden Juli bebis 2012