Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Hallonmusen83 skrev 2012-02-19 12:01:19 följande:
    Ja båda e födda i feb sonen 18e , dottern 20e !! Tänk va nära .-) fast 6 år mellanrum =)

Ja har en son född 2002 som haft varan vecka men nu bor han hos sin pappa (nära mej ) han ville de , vi hörs då och då , Ringer & ses då och då!

Dotter har med en annan , fick henne 2008 , har henne varann vecka ... än så länge !

Va kul me rul , ja ska om 4 dagar  ....

Har tredje barnet i magen med min fästman , fast vi vatt ihop ett bra tag innan vi valde skaffa barn !
    Jag har 7 år mellan mina, Wilma är född på skottdan den 29 feb -00 och Vanna 13 februari 2007.

Nu blir det äntligen en sommarbebis, så man kan ha ett sommarkalas i trädgården... (vi alla fyller tidigt på våren, jag fyller den 2 april som sista person i fam).
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    down under skrev 2012-02-19 16:35:17 följande:

Min stora kille har en annan pappa, men pappan bor i Australien så jag har ensam vårdnad!
    Skulle inte klara av att vara utan honom varannan vecka!

Lilltjejen har samma pappa som den lill* i magen..

Jag har också ensam vårdnad om min stora, fast hennes pappa bor betydligt närmare (knappt 45 min resväg). Men hon är inte där mer än 3-4 gånger/ år för det...

Jag har aldrig bloggat, vet inte om jag skulle ha något intressant att skriva ner varje dag?

Däremot följer jag gärna Elvabarnsmamman Mirkas blogg ... Min favorit just nu!
    blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/page/2/
  • Trolla75
    Kom på att mitt ena bröst läckt i natt, det är väl i tidigaste laget!? vaknade av att det var en kall blöt fläck...
    Låg vaken mellan 02-05??? ock kunde verkligen inte somna om, orkar inte med sånt!!!
  • Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-19 20:34:43 följande:
    De så olika  ,vissa börja vecka 16 , andra v 22 , andra vecka 32 , andra vecka 37 tex , vissa har inget alls
    Jaja, det är väl bara att gilla läget... Obestämd
  • Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-20 08:44:23 följande:
    Köp amningsinlägg eller va de heter lägg i bhn ?
    Jo, men det va på natten jag hade läckt... det blir till å lägga i plastad frotté i sängen...
    Vägrar bli ett mjölkmonster redan... Obestämd

Nu ska vi strax iväg på vårt RUL...  jag ska få se min räka... Gravid
    Håll nu tummarna att allt ser fint ut!
  • Trolla75

Allt såg bra ut, men surkärringen vägrade knysta om könet! Skrikandes

De skulle absolut inte slösa tid på detta menade hon på... Men hon och en elev kikade runt i över 40 minuter... snacka om slöseri med tid! men jag grät inte... tyckte det va spännande! Pappa & storasyster va med och det gick som sagt bra.
     Men vad jag kunde se i alla fall inte så skymta jag då inte någon snopp... Så vi får väl se om jag far i väg på något köns-ul... men det är bara det att man får vänta till efter v30 har jag för mig?

• Trolla75
    Jag var så besviken på hemvägen att jag inte fått reda på vad det var för kön, gubben frågade då...
    -Har du allt till en nyfödd tjej? -Ja, var mitt svar.
    -Har du något som passar nyfödd kille? - Nepp, inte ett enda plagg, svarade jag.
    -Då kan du ju köpa en uppsättning pojkkläder på tradera, som räcker till första veckan... Smart gubbe! ;)
    Jag å storasyster åkte tillbaka in stan efter vi lämnat av gubben hemma och shoppade loss lite söta pojkkläder... så nu är vi garderade med 3 omlottbodysar och ett par supersöta små tunna jeans... känner mig riktigt nöjd!

-Datumet som jag haft stämde in med datumet vi fick i dag, så jag blir kvar på den 20e juli Skrattande
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 16:43:18 följande:
    OJ, det var dyrt! På Mama Mia kostar det "bara"650 för att göra ett TUL/kolla kön. Jag känner oxå igen mig i det du skrev tidigare om att man inte känner sig speciellt "sexig" och så just nu. Min man och jag har tjaffsat otroligt mycket under denna graviditet, inge kul alls. Det var skönt för oss att vara helt barnfria nu i helgen dock, så vi bara fick rå om varandra. Känns motigt just nu =o(, men det blir bättre, hoppas jag.
    Barnmorskegruppen i Göteborg är privat, gjorde köns-UL där i dec 2006 och då kostade det 800:-
  • Trolla75
    nilepile89 skrev 2012-02-20 19:29:22 följande:
    Idag välkomnar jag v 18 :) nu e det bara 9 dagar kvar till rul men det känns som en evighet. Att man redan är i v 19 när det görs. Vad roligt att ni har haft lyckade rul :) jag hoppas att de skall kunna se könet men jag får nog inte reda på det står så tydligt att det inte ingår i undersökningen, östra sjukhuset i Göteborg :)
    Blir så trött på att det skiljer sig så mellan Landsting emellan... vissa berättar mer än gärna medan andra håller hårt på sina principer...

Tummen ner till Västra Götaland!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 19:59:20 följande:
    Vad roligt tycker jag att du är kvar med mig den 20e ;o). Vilken gullig gubbe du verkar ha. Jag har inte köpt några kläder än, men är sjukt sugen på grön body och byxa på Ica Maxi med vita apor på. Ni vet apan som är med i Bamse, som kastar cocosnötter i huvet på Bamse. SÅ söt. Har kollat lite barnvagn på nätet. Köpt lite spjälsängskläder, spjälsängsskydd samt skötbordsdyna. Köpte beggat skötbord för två veckor sen. Roligt å köpa bebis grejer.
    Vi har kvar allt efter systrarna, spjälsäng m tillbehör, vagn, babysitter, amningskudde, vi köpte ett vägghängt skötbord till Vanna och det sitter faktiskt fortfarande kvar (använder det till kattskrället när jag borstar honom) så egentligen ska jag inte behöva köpa något, men det är ju så roligt att handla!
    Nu när jag köpte bodysar i dag så var kravet att de va omlottknäppning på dem, det är oslagbart!
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 20:01:48 följande:
    Du får ta en tripp till stockholm och hälsa på så får du veta ;o)
    Har aldrig besökt huvudstaden så kanske kanske... Flört
Svar på tråden Juli bebis 2012