Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Sladdis skrev 2012-02-06 15:41:30 följande:

Nu har jag varit på RUL. Det blir en pojke!!!Hjärta Har ju redan två pojkar och är en riktig pojkmamma så jag blev glad. Mannen hade nog velat ha en liten tös, men han kommer nog över det.Solig Bild finns i bildtråden.

Sladdis- Grattis!!! åh vilken liten söting!

14 dagar kvar till RUL! nedräkning pågår... ;)
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-06 17:57:47 följande:
    Ha ha ha, jag har missat totalt att det finns en bild tråd oxå. Jätte kul att se alla bebisar och magar. Ska lägga in både magbild och bebis bild den 14e efter RUL.
    snoffsan08- Samma här, såg den först idag! vi får skylla på våra gravidhjärnor... är inte alls lika kvicktänkt som jag brukar vara Flört
  • Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-02-06 18:51:30 följande:
    Hahaha....såg länken nu.....graviditeten har tagit mina hjärnceller!
    Drömmer
  • Trolla75
    Sladdis skrev 2012-02-06 18:54:24 följande:
    Tack!{#emotions_dlg.flower}

För 14 dagar sen kändes det som en evighet men det går fortare än man tror. Snart är det din tur!{#emotions_dlg.flower} 
    Jag längtar verkligen som en galning! och hoppas hoppas kunna få en skymt av de tre magiska strecken Drömmer
  • Trolla75
    momster skrev 2012-02-06 19:00:15 följande:
    Hej får man hoppa in här ? Väntar mitt tredje barn med bf till 20 juli än så länge men ska på RUL den 27 februari så får väll ett mer riktigt bf datum då.
    Klart du är välkommen!!! Skrattande
  • Trolla75

Förlåt, men ma och mf vad är skillnaden? Har haft turen att aldrig ha drabbats av detta tråkiga därav min okunskap.

• Trolla75
    snoffsan08- Ja du, livet är då inte rättvist precis! Jag skäms lite, men alla mina graviditeter är helt oplanerade... givetvis välkomna men som sagt oplanerade. Så finns det människor som försöker gång på gång och det vill sig inte.

Jag vet inte om det stämmer, men har hört att bebisen kan få leverskador av att man använder dom här dopplerna?
    Risken är väl att man vill gå o lyssna hela tiden?
  • Trolla75

Det finns väl ingen forskning än på om det är ofarligt eller om det finns risker med Angelsounds, det är ju ändå ljudvågor. Det var vid min förra grav. som barnmorskan sa att det kunde ge leverskador även att det kunde ha negativ påverkan på hörseln.
    Har hört om folk som sagt att barnets hjärtljud gått upp vid användandet och att barnet börjat sprattla och buffa mot dopplern.

Jag har svårt att tro att någon enstaka gång är farlig, men jag tror att man blir mer nojig om man har fri tillgång till en doppler som gör att man vill lyssna hela tiden.
    Och i bland kan det vara svårt att upptäcka hjärtljuden och är man då orolig av sig så blir man ju ändå mer orolig.

Jag kanske låter hård, men det är nog inga apparater att leka med!

Min bm har ännu inte låtit mig lyssna på min lilla bebb*, tror det har en orsak!

Det finns ju även trådar här inne på fl. Man kanske ska ta det med en nypa salt, allt är ju farligt idag! Men sunt förnuft låter bra!

• Trolla75

Jag åt rött kött igår (ryggbiff), kan inte sätta i mig en torr grå köttbit, det går bara inte.

• Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-02-07 15:39:46 följande:
    Jag undrar om jag kommer kunna får havandeskapspenning eller bli sjukskriven senare. Det kommer behövas i minst en månad innan BF, men jag är orolig för att det inte ska gå eftersom jag är student. Dock är jag lärling på en bageri-utbildning, vilket betyder att jag inte har några direkta lektioner, iaf inte teori. Vi sitter i skolbänk ca 2 timmar i veckan, annars är det bara praktiskt arbete. Det kommer ju inte gå att jobba som bagare i 8-9e månaden! Få ta och ringa FK och fråga hur det ligger till...

Imorn RUL! Hoppas den vill avslöja vad den har mellan bena Men har svårt att vara glad och glädja mig åt något nu.. Är bara ledsen hela tiden, har suttit på toan på jobbet några ggr idag och gråtit. Känner sån skuld till min hund. Om hon tycker att jag var tillräckligt snäll mot henne, gick på tillräckligt med promenader ( tycker inte jag, har jobbat/pluggat heltid och har barn...), och om hon förlåter mig för att jag inte upptäckte att hon var sjuk i tid, och att jag var den som valde att ta bort henne till slut, trots att mina föräldrar ville ge henne EN dag till, EN behandling till... Usch, har faktiskt aldrig varit så här ledsen, inte när min farfar dog eller andra släktingar. Hon var minst lika nära mig som min närmaste familj (föräldrar+syskon)...  
    MissMurrig- Hunden är ju människans bästa vän! Hon är dig trogen i allt du gör. Hon dömer dig aldrig!
    Tror hon är tacksam att du fattade detta svåra beslut för hennes bästa, nu slipper hon lida och ha ont, har för mig att du sa att hon hade gett upp?
    Det är naturligt att känna sorg o saknad, men du ska inte må dåligt över det som varit, tänk på alla ljusa fina stunder ni haft ihop i stället!
    Kram
Svar på tråden Juli bebis 2012