MissMurrig skrev 2012-02-07 15:39:46 följande:
Jag undrar om jag kommer kunna får havandeskapspenning eller bli sjukskriven senare. Det kommer behövas i minst en månad innan BF, men jag är orolig för att det inte ska gå eftersom jag är student. Dock är jag lärling på en bageri-utbildning, vilket betyder att jag inte har några direkta lektioner, iaf inte teori. Vi sitter i skolbänk ca 2 timmar i veckan, annars är det bara praktiskt arbete. Det kommer ju inte gå att jobba som bagare i 8-9e månaden! Få ta och ringa FK och fråga hur det ligger till...
Imorn RUL! Hoppas den vill avslöja vad den har mellan bena

Men har svårt att vara glad och glädja mig åt något nu.. Är bara ledsen hela tiden, har suttit på toan på jobbet några ggr idag och gråtit. Känner sån skuld till min hund. Om hon tycker att jag var tillräckligt snäll mot henne, gick på tillräckligt med promenader ( tycker inte jag, har jobbat/pluggat heltid och har barn...), och om hon förlåter mig för att jag inte upptäckte att hon var sjuk i tid, och att jag var den som valde att ta bort henne till slut, trots att mina föräldrar ville ge henne EN dag till, EN behandling till... Usch, har faktiskt aldrig varit så här ledsen, inte när min farfar dog eller andra släktingar. Hon var minst lika nära mig som min närmaste familj (föräldrar+syskon)...
MissMurrig- Hunden är ju människans bästa vän! Hon är dig trogen i allt du gör. Hon dömer dig aldrig!
Tror hon är tacksam att du fattade detta svåra beslut för hennes bästa, nu slipper hon lida och ha ont, har för mig att du sa att hon hade gett upp?
Det är naturligt att känna sorg o saknad, men du ska inte må dåligt över det som varit, tänk på alla ljusa fina stunder ni haft ihop i stället!
Kram