Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Igår kväll och halva natten hade jag regelbundna sammandragningar, de gjorde inte särskilt ont men de molade under tiden de höll på.
    Lyckades somna någon gång efter 3 inatt och då gick de över.
    Ytterst lite slempropp kom i morse, men resten av dagen har varit lugn och i stort sett utan en enda sammandragning (skönt).

Var hos BM och var så öm i magen så hon kunde knappt känna efter, men det gick till slut. Bebis fixerad, SF-mått 34, järn 114 (sinnessjukt bra för att vara mig, gravid eller ej), blodtrycket var högt enligt mig, men ingen fara tydligen.. minns dock ej..

Har ni fått journaler med er?? När jag väntade de äldre huliganerna så fick man pappersjournaler med sig, men det har jag inte fått någon den här gången..

Down under: Jag är hemskt ledsen för din skull, stor kram till dig. 

• Bragdoll

Skönt att läsa att du mår bättre Anjiali, ville inte säga något igår men min förra förlossning startade pga en skitjobbig magsjuka, skönt att läsa att du klarade dig igenom. Ville inte skrämma upp dig i onödan igår.

FroggyL, förstår att du blev förbannad. Blir också sådär men jag håller tyst tills det blir någonting som jag bara inte kan tåla och då får karljäveln veta att han lever

Stanna borta en stund till om du måste och far hem när du känner att du kan stå ut med att vara i samma hus. Jag har en "åka-bil-kompis" som jag ringer till när jag måste ut och "åka bil", vilket innebär att jag är så förbannad på karln så jag måste ut och köra för att tänka på annat.

• Bragdoll

Hej tjejer!!
    Nu var det längesedan jag var här och skrev något. Först på grund av  att jag varit så enormt tröö och bara orkat fokusera på mig och min trötthet.
    I måndags  hade jag en tvätt, disk och städdag då jag kände mig lite piggare än vanligt.
    Sambon sa: Lämna nu tvätten där nere så bär jag upp den.
    Äh, sa jag, jag har burit hela graviditeten.. vad ska hända?

Tja. Morgonen efter vaknade jag av värkar.
    Vi åkte in vid 11, blev hemskickade 12.
    Åkte tillbaka in 15 och klockan 22.13 i tisdags föddes vår Miriam!
    3618g tung och 51cm lång. Helt underbar!! 

• Bragdoll

Tack för gratulationerna allihop! Det är ljuvligt och jag hoppas ni alla får en lika bra förlossning som jag hade.

Vi blev hemskickade första gången för att värkarna inte kom tillräckligt regelbundet. De kom med 5-7 minuters mellanrum hemma, men gav med sig i bilen in. Väl inne var jag bara öppen knappt två cm. Jättetrist, men sen körde det ju igång ändå :)

Allt som allt så gick det hur bra som helst. Pilatesboll och ligga på sidan är mitt råd till er under förlossningen :)

• Bragdoll

Grattis Tundra! Vad skönt att du fick en sån kanonförlossning Min var den längsta av alla tre, men jag hade räknat med det och trodde faktiskt att det skulle ta ännu längre tid. Den tredje ska ju vara lite lurig säger de som tror sig veta

Lycka till En liten! Gud vad spännande det är i tråden nu!

• Bragdoll

Nu har jag startat ny lista i BF-tråden. Fyll på den som vill :)

Skrev nick, stad, bebisnamn, längd, vikt och huvudomfång. Hoppas det blev bra så annars får den som känner sig manad ändra omkring :)

Grattis till bebis enilorac! 

• Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-07-13 22:23:47 följande:
    Jag behöver hjälp och råd!!
    hur gör ni på nätterna med amning?? Vilgot sover och sover och sover på nätterna (Prisa nappen)!
    Men på bb sa de att jag ska väcka honom var 3-4e timme för att äta. Gäller de även på natten??
    De känns jätte fel att väcka honom för att äta, han vaknar inte ens utan snuttar bara till lite och sen somnar han igen...   

Grattis AAEV till olympia :D

Idag fick jag btw pencillin... hej urinvägsinfektion :(   
    Mirre vaknar till lite bättre om jag byter blöja på henne innan amningen. Väcka henne är i stort sett omöjligt på något annat vis. Hon äter visserligen var fjärde timme ändå, hon verkar programmerad så, men om jag känner att jag behöver amma henne innan vi åker iväg någonstans så byter jag blöja på henne först och sen ammar jag.
  • Bragdoll

Grattis till alla bebisar i tråden, här går dagarna utan att jag hinner sitta vid någon dator, men jag tittar in ibland och försöker uppdatera mig :)

Anjiali, fan vad jobbigt du verkar ha det, jag hoppas att du snart ska slippa må dåligt över det här. Stor kram till dig. 

• Bragdoll

FroggyL: Jo det blir ju en del blöjbyten om man väcker bebisen med dem, men jag blir sprängfylld fort så jag måste få amma för jag får så himla ont (hade dessutom mjölkstockning och var dösjuk förra veckan så jag vågar inte annat än amma när det spränger).
    Jag har dessutom begåvats med en liten tjej som allra helst bajsar i en helfräsch blöja så det slår aldrig fel, ny blöja = bajs. 

Svar på tråden Juli bebis 2012