LiinaPiina skrev 2012-02-15 15:52:41 följande:
Jag har åxå som mensvärk dock känner jag inte bebisen än, Är i v. 19. Har även ont i ryggen, svanken och så i båda skinkorna strålar det ner i. Men det är väl så det ska vara + att man pulsar i 30 cm snö på jobbet gör de inte bättre ;o
Jag har ganska nyligen börjat känna bebisen, så det känns säkert snart för dig också. Har haft ordentliga sammandragningar ikväll som gjort ont, tolkar det som att jag behöver tagga ner lite.
ToKar skrev 2012-02-15 15:55:29 följande:
foglossning kan förvärras efter varje graviditet, läste jag nyss. Förra graviditeten fick jag ont i slutet, men inte så mkt. Nu är jag i v 18 och har skit ont i ländrygg och ligament. Det känns som att jag är en gammal tant och har ont hur jag än gör. Men jag var 20 förra grav. och är 23 nu. Så det måste bero på att det är graviditet nr 2 och inte ålder. Jag tänker på mamman i familjen annorlunda som bär sitt 11:e barn nu. Jag skulle nog vara sängliggandes vid 11:e barnet ;)
Nä, nu ger jag upp snart :-/ Ska kanske kontakta bm snart.
Jag är inne på min tredje graviditet och mina barn är 9 och 8 år så anledningen att jag förträngt hur det kändes är väl att det gått så pass lång tid. Smärtan i magen är inte foglossning, det måste vara att magen växer och sammandragningar, fick googla på det för jag blev jättenojjig
Känner mig också som en tant och den vänliga sambon påpekade idag (på ett skämtsamt sätt såklart) att: Du vaggar fram som en anka! Tack hjärtat