Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-03-15 19:17:54 följande:
    Ja, du ser =o) Jag sa ju till dig att det inte skulle vara några problem Flört Jag harju varit tvungen att sjukskriva mig 3 grav av 4, och har aldrig haft problem faktiskt.
    Förstår din lättnad, skönt =o)

Ja, det kanske låter larvigt, men jag är inte alls överviktig i vanliga fall. Har redan gått upp ca 15kg, och har 18 veckor kvar. Känner mig som en flodhäst, så jag gapskrattar inte direkt när folk kallar mig tjockis just nu, men jag blir ju inte arg på dom heller. Jag ler bara och säger ingenting. 

Jag förstår dig. Jag har gått upp 8 kg och fick höra från en läkare på VC: - När ska du ha då?? - I juli. - Och är REDAN sådär STOR?!?!?
    Tack.. 
    Kan för övrigt tillägga att jag INTE var överviktig när jag blev gravid men min mage är gigantisk..
    Då känns det att få höra Tjockis. 
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-03-16 17:17:28 följande:
    vart bor alla då?
    Är nyfiken! hade ju vart jättekul att få träffa nån från tråden=) 
    Utanför Sundsvall. I en liten håla vid namn Matfors
  • Bragdoll
    michelodeon skrev 2012-03-16 19:27:55 följande:
    Jag bor i Enköping :) 4 mil från Uppsala.
    Skriver inte så ofta men läser allt och hoppar in ibland  

Jag har fått höra att det ska bli världens babyboom i sommar! Tydligen har mitt mvc fullt upp hela tiden. Hoppas verkligen att dom har plats i Uppsala när jag ska föda, vill inte behöva åka nån annanstans.

Är det många som är gravida där ni bor? 
    Vet inte om många är gravida men det verkar som att de tänker skicka Sollefteås och Ö-viks föderskor till Sundsvall, så hade de inte fullt upp så lär de få. Idioter..
  • Bragdoll
    froggyL skrev 2012-03-21 17:43:48 följande:
    Fy vilken morgon jag fick. Jag hade ju ett järnvärde som låg på gränsen när jag var hos bm, så hon tyckte jag skulle prova niferex. Äter redan full dos hemofer. Så varannan dag skulle jag köra niferex. Visst, tog tabletten i morse....en halvtimma senare....så fick jag sånt magknip...och 3 sekunder senare spydde jag upp hela frukosten. I köket >< mindre trevligt. Hann inte till toaletten. glöm att jag tar den tabletten nån mer gång....!!! Vet att det fanns en annan sort...nån som kan namnet på den, och om den är skonsammare?
    Duroferon kanske? Den är genomvidrig.. Spyr som en gris av den och den fräter ju så förbannat på magen när den far upp och ner..
    Det står ju att maxdosen på hemofer är 4 om dagen, men borde man inte kunna ta 6 om dagen ifall man delar upp omgångarna?
    Kanske kan fråga iaf.. 
  • Bragdoll

Är det någon mer som har en bebis som sparkar så det knäpper i magen? Låter helt sjukt! H*n sparkar till och så knäpper det till högt och ljudligt. Otäckt de första gångerna men jag antar att det kan vara så..

Hoppas alla mår bra annars.. Inne på sista fjärdedelen nu och hoppas jag inte behöver gå över.. eller för den delen gå under alldeles för mycket. Sonen kom i vecka 34, och _så_ skoj var det inte.. Dock hade han mest problem pga den snabba förlossningen, inte på grund av att han var tidig.. men ändå! 

• Bragdoll
    Trolla75 skrev 2012-04-27 17:24:46 följande:
    Nu är vi hemkomna från vår Göteborgstripp, jag som trodde så starkt på min kvinnliga intuition...
    Den stämde inte för för fem öre!
    Men när jag tänker efter så har det vart en pojke jag drömt om...

Så nu väntar vi en lillebror som med största sannolikhet kommer att heta Viktor. Baby

Wilma, Vanna & Viktor
    tycker det klingar bra tillsammans Glad
    Jättefint!!

Här funderar vi fortfarande på tjejnamn.. Evelina och Miriam är två namn vi funderar lite extra på nu.

Isabelle och Jonathan heter syskonen. 
  • Bragdoll
    Sladdis skrev 2012-04-30 15:55:55 följande:
    Var på glykosbelastning idag. Blä!!! Värdet blev 7,5. Har ingen aning vad det betyder men det blev godkänt iaf!:) HB var 123 så det var också godkänt och jag kan fortsätta att bara ta en Niferex varannan dag. Sf-måttet ligger fortfarande på mittlinjen och hjärtljuden var ua. Har bara ett problem nu och det är sömnen. Jag vaknar vid tre varje natt och kan inte somna om. :(
    Ska också på glukosbelastning. Det är vidrigt och jag önskar jag slapp. Varför fick du göra det?
    Jag måste göra det för att mamma och bror har diabetes typ 1. De vågar väl inte ta några risker, men guuuud vad jag önskar jag inte behövde :( 
    Senaste sockret låg på 7.1, hoppas det blir bra på belastningen också.. urk.. 
  • Bragdoll
    LitenR skrev 2012-04-30 20:17:34 följande:
    Jag tyckte inte att glukosbelastningen va nå farlig alls.
    Var ju bara två muggar sött slisk man måste dricka, kallt va det och smakade hallon. Hade föreställt mig något mycket värre :)
    Värre va att bara sitta och vänta och få tiden att gå mellan blodproverna :)   
    Här smakar det inte hallon, men det spelar inte så stor roll. Det är själva sockret som är problemet, jag tycker det är så fruktansvärt äckligt med alltför sötsliskiga saker som saft och sylt och annat päck.. det vänder sig i magen på mig. Spyr man under belastningen måste man ju göra om eländet.. tycker det känns rätt o-kul faktiskt :(
  • Bragdoll
    anjiali skrev 2012-05-03 14:40:49 följande:
    Läste på nästa vecka i graviditeten. Där står det att nu ökar DIN vikt i snabb takt :-/. (inte bebisens)
    Gahhh har ju redan ökat 14 kilo i vecka 29 ... Inte kan jag gå ut å röra på mig heller utan att ryggen går av. Vill helst inte visa mig ute på byn som det är nu...
    Blir lite smått deppig kan man lugnt säga. Om man ändå kunde träna lite . Baken är dubbel storlek och dubbelhakan är ett faktum.
    Ursäkta gnällandet....
    Jag har blivit jättetjock. Det är verkligen inte skoj, men skit i det nu. Du är gravid, du FÅR gå upp i vikt. 
    Vissa dagar vaknar jag och känner mig så jävla ful! Fet och ful och äcklig och vill bara stanna under täcket. Men tänk vilken underbar liten krabat som växer därinne. När h*n väl kommit ut, DÅ kan vi börja ta tag i vår vikt. Fram till dess har vi rätt att se ut hur fan vi vill, eller ja.. inte vill :) 
Svar på tråden Juli bebis 2012