Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll
    Tolle83 skrev 2011-12-03 18:37:55 följande:
    Vad är rh?
    Det har med blodgruppen att göra.
    Om man är rh- och väntar ett barn som är rh+ så kan man efter en förlossning eller ett missfall börja bilda antikroppar mot nästa graviditet. 
  • Bragdoll
    AnnA1985 skrev 2011-12-04 18:18:49 följande:
    Tack ska ni ha :D

HöstLilja: Var det snabbt?! :S Jag hade ju tänkt mig 3-4h eller nåt, haha :p Alla mammas 4a förlossningar har gått på så kort tid.. men hon kanske är one of a kind :p 
    Min första tog inte ens 6 timmar och min andra tog typ 2,5 timme. Men då ska man öppna sig lika mycket som de som det tar 52 timmar för.. När du väl är där så klarar du av det! Det är inte direkt så att man ligger och räknar minuter hela tiden för du är upptagen med annat :)

• Bragdoll

Hej hej. Är här och följer er i stort sett varje dag, men har inte skrivit så mycket.
    Here goes:

Jag har köpt mammabyxor nu. Går in i vecka 15 imorgon och nu började det bli tajt om magen (och man vill ju inte gå i mjukisar hela tiden). Hittade billiga jättemjuka leggings på HM (99 kr, supersköna) och några stycken på REA, även de på HM.
    Lindex i den här stan har inte mammakläder, förkastligt enligt mig.. varför ha en butik för kvinnor men inte för gravida kvinnor?

Vad jag är sugen på.
    Tja, den där citrondrickan lät ju hur god som helst, men isf vill jag ju ha den exakt nu!!! ;)
    Och pizzasallad. Ibland smörgåsgurka.

Tycker det är skittråkigt att man inte kan känna bebisen än. Nu längtar jag till UL, mitt blir i februari (10e eller 11e, kommer inte ihåg). 

• Bragdoll
    Blåklockan79 skrev 2012-01-05 20:29:23 följande:
    Lindex slutade med mammakläder när jag väntade min dotter så 2008 var det. Dock säljer de fortfarande amningsbh-ar, vilket känns konstigt att de inte har gravidkläder men har kvar amningsbh-ar...
    Vad sopigt. Hej vi har kläder till alla kvinnor. Jaha är du gravid, nä då har vi inget.
  • Bragdoll
    Trolla75 skrev 2012-01-06 19:25:47 följande:
    Jag var ju hos BM nu den 3e jan och fick inte ny besökstid förrän den 3e april...

Har ni också ett sådant stort glapp däremellan? 
    Jag var hos BM i v 8 och ska inte tillbaka förrän v 23. Datum minns jag inte. Men det blir ett UL i v 18 iaf.. men jag har för mig att när jag fick mina andra så var vi och träffade bm många fler gånger..
  • Bragdoll
    Blåklockan79 skrev 2012-01-06 19:57:11 följande:
    Tror hon menar grav. vecka 23 och inte v 23 i kalendern...
    Precis, jag kommer inte ihåg vilka datum som är sagda så därför skrev jag vilken vecka jag var i samt kommer att vara i, men jag kan förstå att det blev lite förvirrande
  • Bragdoll

Jag ska få min tredje och jag känner ingenting. Eller ja, jag har så bubblig mage i vanliga fall så jag kan inte skilja på om det är bebis eller bara tarmarna
    Är i v 17 idag.. gah kan det inte bli den 10:e någon gång!!! 

• Bragdoll
    owner skrev 2012-01-20 19:05:01 följande:
    vad orättvist att det erbjuds kub i vissa delar av sverige men andra inte...
    Vart bor du, jag har inte heller blivit erbjuden, tänkte inte ens på att det var något man kanske skulle fråga.. Fast jag är "bara" 30, kanske erbjuds vid 35 som fvp?
    Bor i Sundsvall för övrigt. 
Svar på tråden Juli bebis 2012