Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Down under : Styrke kram till dig . Fy vad trist och tungt att gå igenom.

Bragdoll: fick ingen journal då allt finns i statssystemet nu om man föder i dit man hör. Skulle jag vilja åka till annat sjukhus längre bort hade jag fått den utskriven i papper.

• anjiali

90 % av graviditeten har passerat. 28 dagar kvar till bf. Går in i vecka 37. Om man går efter ägglossing och inte ul. Vill nog gärna följa ägglossningen istället som ligger hela fyra dagar före . Snacka om att räkna timmar och dagar. Jag vill ha bebis nu !!!!! Snart räknar jag minuter och sekunder. Är så nyfiken på vem det är där inne. Troligtvis en liten tös till enligt ul. Men hur ser hon ut ???? Vilket temperament kommer hon ha ???? Börjar bli sjukt otålig. Det jobbigaste av allt är att jag kommer bli så sjukt deppig om jag går över med denna. Vill gärna föda lite tidigare som de andra två. Hur skall man på bästa sätt förbereda sig mentalt på övertid ??? Borde nog göra det är jag rädd. Bebis ligger superhögt och inte mycket till känningar alls. Lite sammandragningar och lite molvärk och ilningar.
    Någon mer som har svårt att sitta ??? Det är ju liksom något ivägen så jag får luta mig bakåt när jag sitter. Når inte tallriken på bordet utan spiller och sölar. Har svårt att gå på toa också och göra 2:an (ursäkta) men det blir fel ställning när jag måste luta mig bakåt :-/

• anjiali

Med första såg jag aldrig någon slempropp och förlossning startade med vatten avgång och sedan värkar efter några timmar.

Andra kom slemproppen och något dygn senare värkar.
    Vid båda barnen har vi haft mys på kvällen när det startat.

Tredje gången gillt nu då . Spännande
    !!!!

Idag har jag varit inne i stan och köpt mega bindor, mega trosor och bh 80 F :0. Har normalt medium i Trosa och 75 C i bh :-/...Känner mig mega stor
    Hämtat upp barnens kusin som kom från Stockholm. Landat på lekplatsen till mannen spelat färdigt fotboll.

• anjiali

Mår så sjukt illa . Hoppas det inte är magsjuka. Hoppas också att det inte är gravidillamående igen . Sitter här med hinken och försöker andas.

• anjiali

Magsjuka . Har spytt konstant hela natten, kissat och gjort tvåan samtidigt som jag spytt och fått så mycket sammandragningar som nu lugnat sig :-/.... Fy fan att man kan må så här. Känner mig inte stor på jorden.

• anjiali

Har äntligen lyckats behålla nyponsoppa och vatten. Fy fan vilken pers. Trodde ett tag att det var dags att ringa ambulansen. Hade kramper, spyattacker och värkar samtidigt. Varje gång jag spydde stod jag i en pöl efteråt. Antar att jag kissade ner mig .
    Nu har sammandragningarna lugnat sig som tur är.

Jag var lugn inför förlossningen men det är jag INTE längre ... Blev bra påmind om vad som väntar tyvärr och vill inte föda barn.

• anjiali

Stor gnäll varning !!! Sluta läs här om ni inte vill höra.

Kräkningar har upphört, har halsbrännan från helvetet och vill bara gråta. Vaggat om kring och försökt att andas. Då börjar det trycka på neråt och ila och bränna. Kanske är bra och bebisen sjunker men jag gick och lade mig. Orkar inte mera smärta idag ð??¥

• anjiali

Fru Sandra: fina bilder .

Vaknar upp till en ny dag med hopp om ett bättre mående. Än så länge känns det bra .

• anjiali

FroggyL : kram på dig. Känner igen mig. Det blir så jävla jobbigt ibland och så fel med barnen .
    Skall du inte åka hem till ditt barn, ta något att äta på vägen ??? Hatar sådana dagar, när allt är käpprakt åt helvete. Men du är inte ensam. Vi har nog alla haft dom.

Själv har jag fått sjukt kalla fötter och vill inte föda barn. Vet inte ens om jag vill ha mera barn som det känns nu . Hoppas det blir bättre när jag återhämtat mig.

Svar på tråden Juli bebis 2012