Juli bebis 2012
Verkligheten å vardagen redan är här . Några mer barn ska vi inte ha så nu blir det till att jobba.
Verkligheten å vardagen redan är här . Några mer barn ska vi inte ha så nu blir det till att jobba.
Milea ratar alla mina puréer men äter hipp på burk :-/. Jag tycker det är svårt med maten.
Ammar tidig morgon. Sen gröt 8-9. Ibland lite smörgåsbitar. Lunch vid 11-12, en burk å lite frukt på det. Mellis blir frukt plus amning om jag är hemma. Sen snuttar hon en del på em. Middag blir en halv till en burk, ibland gröt. Sen får hon ersättning innan sovdags vid 19-20.
Men så jobbigt grahnkotten ! Hoppas det blir bättre. Har också haft ett kruppbarn å ett förkylningsastma barn. Det är inte roligt alls.
Idag ska vi lämna bort alla barnen till mamma. De ska sova över. Känns rätt så jobbigt. Första gången lillan sover borta . Å hon är ju inte å leka med på nätterna. Inatt har hon gråtit i en timma
. Undra hur detta kommer gå ....
Vi ska på bröllop å jag mins inte ens när vi var ensamma sist jag och min man.
Ja då har Milea tröttnat på att krypa, stå och sätta sig. Nu går hon längst med saker ð??®!!! Är det bara mitt barn ???
Enilorac: å skönt att hon inte är ensam . Söta men alldeles för brottom tycker jag
Mamma och titt. Hon pekar på lampan sen klappar hon händerna . Vet inte om det är riktiga ord eller en slump. Men igår stod hon några sekunder utan att hålla i sig. Vi blev helt paff allihopa.
Har haft några bra nätter och det har varit så skönt. Men de senaste två nätterna har varit sämst. Jag oooorkar fan inte mera. Blir så jävla ledsen å det börjar tära på oss båda. De andra barnen är jätte trötta också ....
Igår blev lillfisen 8 månader . Var på kontroll i fredags och hon blev godkänd hihi. Följer kurvorna fint och klarade boeltestet utan bekymmer.
BVC sköterskan frågade om hon kunde sitta . Typ ja ! Hon sitter, står, kryper, klättrar och börjar släppa taget när hon står. Motorisk är hon som en tiomånaders bebis. Vad kommer all denna energi ifrån ???
Igår var vi i badhuset, jätte mysigt. Efter det sov hon över en och en halv timma. Så skönt. Får gå dit lite oftare så kanske jag får gjort något på dagtid om hon sover så gott sen .
Tycker tiden går för fort. Vill pausa livet en stund !!!!
Sladdis: vet inte alls vad du ska göra . Låter hemskt jobbigt.
Sladdis : hoppas det ordnar sig :-/. Kan ni inte gå tillbaka till det han åt innan. Hur var hans mage då ??? Hoppas verkligen har kommer må bättre snart.
Ja Milea är en toka hihi... Hon lär gå om ett par månader.
Sladdis: var det på onsdag du skulle prata med läkaren ?
Å vill ha henne liten länge ju . Busunge !!!
Sladdis: hur har det gått ?
Sladdis: bra att de kollar upp lillen å hans mage. Hoppas nu det blir bättre snart.
Här sov sämre igen också. Två amningar och en flaska och ytterligare ett uppvak inatt :-/
Ingen mens i sikte här heller. Ammar fortfarande några gånger/dygn. Haft molvärk som om den är på g men den kommer aldrig. För mig kan den gärna dröja. Inge mera barn blir det här.
Denna lilla trollunge kör hårt med oss. Idag är listan lång på saker jag vill ha gjort och ingenting blir gjort. Måste passa henne hela tiden. Å idag är hon super gnällig och klängig. Men det blir väl påsk ändå
Sladdis : å det var på tiden att nätterna blivit bättre . Hoppas nu det håller i sig !
Våra nätter har varit dåliga nu igen. Men de senaste två har hon vara vaknat en till två gånger. Men ett år utan hyfsad sömn har satt sina spår. Känner mig deppig som tusan. Kämpar på med träning och vardag för att hålla igång men helst vill jag bara sluta kämpa å dra täcket över huvudet :-/...men det går ju inte. Bara å kämpa !!!
Inga tänder här och Milea blir 9 mån den 16:e