Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Har era bebisar hicka mycket oftare nu? Min har flera gånger om dagen, och så mycket har det inte varit förut. Kram på er!

• EllaBella02

Idag har bebisen varit lugnare, haft hicka bara en gång. Jag blir alltid lite orolig när den har haft en aktiv dag och så kommer en lugnare sedan. Hur många gånger om dagen känner ni er bebis?

• EllaBella02

Välkomnar också v 33 idag, 32+0. Jag känner inte min hela tiden, tänker att någon gång måste den väl sova också : ) så det är jag inte så orolig för, men det är just om den har haft en livlig dag och sen blir dagen efter lugnare. Då tycker jag det är lite tråkigt. Kram på er brudar!

• EllaBella02

Ikväll har vi varit på föreläsning på Förlossningen i Linköping. Tycker den var jättebra och barnmorskorna bar helt super. Blir både peppar och lite nervös inför vad som komma skall. Men det var skönt att de gick igenom lite vad man kan förvänta sig. Kram på er brudar.

• EllaBella02

En liten Blodtrycksrapport igen då : ) 140/90 första och 130/75 efter vila. Plus 1 på protein. Nästa gång blir på måndag. Kram på er brudar!

• EllaBella02

Det känns som jag är helt efter er. Har inte ens tänkt tanken att packa väskan än. Det är ju mitt första, men min tanke var att packa den under tiden man går hemma typ och väntar på att åka in när värkarna börjat, men det kanske är dumt tänkt. Jag har heller inte fixat någonting i rummet än direkt, tänkte göra det typ den sista månaden. Vagn och babyskydd har vi fixat : )

• EllaBella02
    Tekla78 skrev 2012-05-17 23:24:38 följande:
    Har en hel del pyssel kvar jag också känns det som. Har mycket kvar sedan innan, men mycket ligger i källaren. Behöver köpa några få saker också som inte är nödvändiga, men trevliga att ha i början. Ett hett tips till er med första barnet som tänker/vill amma. Köp Meleda's bröstvårtsluftare (typ 120kr?) som är guld värda som avlastning för tuttarna när/om det blir sår och blåsor den första tiden. Har lånat ut mina till kompisar som även de sagt att det var deras räddning de första 1-2 månaderna.

Vi förstföderskor vill förstås ha alla era tips som ni gärna skulle fått själva vid första barnet! Så tack för tipset och kom gärna med flera : )
  • EllaBella02

Tack igen för alla tips! Välkomnar v 34 idag, 33+0. Känner mig tyngre för varje sekund typ, och börjar få mer ont både här och där tycker jag. Men det är bara att hålla ut! Kram på er brudar!

• EllaBella02

Idag har vi varit på TUL! Bebisen såg ut att ha det bra. Den var jättesöt och låg och drack vatten. : ) beräknad vikt var 2200g och allt annat som tex flöde i navelsträngen och moderkaka var bra också. Hon tog även en titt på hjärta, hjärna och de andra inre organen och allt såg bra ut. Hon såg även att det troligen är en liten tösabit vi väntar! Men jag väntar med att inreda allt i rosa och bara köpa klänningar, för man vet ju aldrig : )

Svar på tråden Juli bebis 2012