Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Jag jobbar halvtid nu sen ett par veckor tillbaka, pallade inte o jobba mer än så just nu. Mitt yrke är målare så jag står, går, klättrar i stort sett hela dagarna så det blir rätt tufft för benen och ryggen, och det blir ju inte direkt bättre av att man har foglossning heller

• millifjor
    snoffsan08 skrev 2012-05-10 15:22:41 följande:
    Vilken ö var det du bodde på tidigare då?
    Min man blev lite nyfiken när jag berättade om dig. Han har en bror som är 82a. Gick du i Rodengymnasiet?
    Han var nyfiken p om han visste vem du var.

Vad skönt Trolla75 att det inte verkade vara nån fara. Hoppas han vill stanna några veckor till.

Ha ha ha, här dröms det mycket snusk oxå. Har inte drömt så mycket om bebis faktiskt, men häromnatten drömde jag en äcklig, men ändå häftig dröm om henne. I drömmen hade hon knallblå ögon och blond stubb på skallen. Men jag tror att hon kommer vara helt skallig fram tills hon fyller 1 typ, det har mina andra barn varit iaf Glad

Ja, visst är det härligt att tiden rullar på för oss!! Nu går ju vi som ska ha mot slutet in över 30 strecket, SKÖNT!! Är lite avis på er som orkar jobba fortfarande, det har varit drygt att vara hemma sen mitten av december. Men först nu känner jag att jag måste ta det lugnt och inte flänga runt så mycket. Jag måste ju ta smärtstilllande innan jag går och lägger mig för att kunna sova då jag har så ont. Inatt vaknade jag av smärta i höger sida av rygg, skinka, höft, lår och ben och var tvungen att ta två smärtstillande tabletter till. Inge roligt längre det här....        
    Jag bodde på Vätö förut, och jag gick på Roden, gick barn och fritid men bytte yrkesbana för typ 5 år sen då jag tröttnade på att jobba på en förskola helt enkelt

När sjunker magen ungefär? just nu känns det som om hon ligger o trycker ihop mina lungor och revben så jag knappt kan sitta, måste halvligga i soffa, inte för att det direkt är besvärligt jobbigare blir det när man ska äta,hehe
  • millifjor

v 31! (30+1)
    Tiden går fort och det är bra har så sjukt svårt att sova på nätterna då jag bokstavligen kokar inombords, ska det vara såhär varmt? antar att det ska det så man får väl bara härda ut, kul att få barn mitt i sommaren

• millifjor
    SaJo81 skrev 2012-05-14 07:59:59 följande:
    Anjiali: jag har också stenkols på när denna blev gjord :) så enligt mig ska bf egentligen vara 16-17 för jag har stenkoll på min ägglossning med:) men men, då kanske man slipper gå över så länge :s

Ååååh vad gott ska du gå hemma tills det e dax nu då? Här ska jag efter mycket tjöt äntligen få mina gp-papper ifyllda på rytmer kl 10.00! Söker bara från midsommar så det borde inte vara nåt problem:)

Millifjor: jag svettas som en gris hela tiden jag. Speciellt på natten! Fruktansvärt! Har börjat sova riktigt dåligt nu, antingen svettas jag eller så har jag halsbränna eller så får jag kramp i vaderna, och dom få dagarna som inget av det väcker mig så nog f*n vaknar barnen på natten :s börjar inse allvaret i det här nu, man kommer ju ha hyfsad sömnbrist framöver!
    Ja men det konstiga är att jag inte svettas, jag typ kokar inormbords men det blir liksom inge svett, skinnet är helt kallt istället, lagom jobbigt
    Kände nog den första hickan idag, det liksom tickade i nedre delen av magen, väldigt svagt men ändå tickanden, rätt coolt!
  • millifjor
    FruSandra skrev 2012-05-15 16:44:21 följande:
    Fyrklöver81
    Självklart! Välkommen!
    Har du sett att vi även har en bildtråd och en listtråd? Länkar finns uppe i pressen :)

Vart bor du nånstans?
    Hade missat listtråden, men har uppdaterat den nu med mitt datum med
    Idag lever min lilla tös rövare i magen, eller hon gör iofs alltid det, magen typ petar åt alla håll o kanter, börjar tycka det är lite obehagligt o undrar hur det ska gå i typ 9 veckor till,hehe
  • millifjor
    chess07 skrev 2012-05-17 22:23:01 följande:
    ser att ni snackar BB-väska! jag håller med dem som packar ca 4 v innan. Jag går med förhoppningen om att kunna åka hem från bb ganska snart, bor 5 min från sjukhuset. Så skulle jag missa något som ska med kan sambon hämta det enkelt :)

en annan fråga!
    Jag har haft världens foglossning sen 6-8 veckor tillbaka så ja har varit sjukskriven nu sisa månaden innan jag gick på Grav Penning. MEN sista veckan nu har jag blivit bättre och sista dagarna är det betydligt bättre! Jag kan vara uppe och gå längre utan att behöva lägga mig och ha världens värk i framfogen efteråt. Känner fortfarande av den men oj vilklen skillnad! Känner mig mer rörlig!
    Då är min fråga, kan foglossningen bli bättre såhär eller kan det vara så att bebis sjunkit ned och fixerat sig så att bäckenet känns mer stabilt? har misstänkt att huvudet varit nedåt i nån vecka men idag sa tom min sambo att de är lättare att krama mig, magen känns "mindre" sa han ;)

nån erfarenhet?? 
    Jag fick foglossning redan i v 19(är i v 31 nu) o det höll i sig i ungefär 4 veckor, var hos sjukgymnast o så, sen försvann helt plötsligt foglossningen o har ej kommit tillbaka ordentligt ännu, känner av det då o då men inte alls som när det började. snackade med sjukgymnasten om det o hon sa att det var fullt normalt, den kan försvinna men man kan räkna med att man får tillbaka det när bebisen blir tyngre senare under graviditeten
  • millifjor
    Bragdoll skrev 2012-05-18 00:05:38 följande:
    Min foglossning har också blivit bättre. Så pass bra att jag var ute på promenad alldeles frivilligt idag. Det händer inte i vanliga fall kan jag säga, men det är väl lika bra att passa på när det känns kanon kan jag tycka.

Tips till förstföderskor. Hmm.. Tja det är väl att inte lyssna på allt som folk tycker om allting. Ska du verkligen amma så mycket, ska du inte amma alls, ska du inte köpa den och den salvan, ska bebisen verkligen sova nu, borde inte bebisen sova nu osv osv in i all oändlighet.
    Man blir knäpp i HUVET av allt jävla tjat till slut och i vissa fall tar man det personligt och blir riktigt ledsen. Bara stäng av! 
    Det ska jag försöka tänka på! har förstått att måååånga har åsikter om just ditt barn, o detta "vänta du bara tills du själv får barn". klart jag fattar att allt blir annorlunda, men man måste ju ändå får försöka göra som man själv vill o tänkt från början, även om det inte funkar
  • millifjor

Idag går vi in i vecka 32 o det firar jag med ont i halsen o snorig

Annars börjar jag känna mig rätt redo inför nedsläppet, rummet är fixat sedan länge o alla kläder är tvättade, vikta och sorterade i storlekar, min syrra hade sparat typ allt från sina flickor så vi behöver i princip inte köpa någonting! Lite småfix är kvar såklart med det hinns nog med iaf, hehe

någon som vet, får man ta vanlig nässpray nu eller får man bara ta koksaltlösningen? den funkar ju inte...

• millifjor
    Tekla78 skrev 2012-05-20 11:10:52 följande:
    Om du vet att det är en vanlig förkylning och inte gravidsnuva ska det inte vara något problem att ta nässpray. Använd i max 10 dagar. Antar att vanlig nässpray avråds för att man kan vara täppt mer eller mindre hela graviditeten vilket ju nästan garanterar ett beroende om man tar vanlig spray då.

Min bebis har åkt ner i bäckenet, men är fortfarande ruckbar. Ska till BM imorgon och får se om hon säger samma sak som doktorn i tisdags. Tycker magen har sjunkit, men det känns som om bebisen har växt otroligt mycket den senaste veckan och når mitt revben ibland. Och så är jag så anfådd, speciellt när jag ligger ner.

Igår gick jag i ett köpcenter i någon timme, på kalas där jag visserligen satt ner mesta delen av tiden och sedan på middag där jag halvlåg i soffan. Det räckte för att det skulle bli massa sammandragningar och molvärk

Anjali, hur har det gått inatt? Du får ta det ännu lugnare! Ingen bebis än på ett tag, ok?
    Jepps jag vet att jag är förkyld, ont i halsen o feber med. Då ska jag fixa lite nässpray imorgon, hatar att vara täppt!
    Idag har bebis varit mycket lugnare än vanligt, känner att hon rör sig hela tiden men inte alls lika intensivt som förut. När ska man bli orolig att det kan vara nåt? tycker det är svårt att veta om man överreagerar eller inte...
  • millifjor

Ja så är det säkert, men man hör så mkt från alla håll o kanter hela tiden att man börjar oroa sig i onödan Jag känner ju henne flera ggr om dagen men inte lika "hårt" som för ett par veckor sedan, men kan tänka mig att det blir ju trängre och trängre också. ska på TUL imorgon så då får jag ju se att allt är nog bra med

Käkar mkt frukt nu så snart ska jag nog bli frisk igen

Svar på tråden Juli bebis 2012