Juli bebis 2012
Chess 07, opertaionssjuksköterska. Är jätte kul och mer till det hela än vad man vet innan !!! Synd att det är så skev bild av yrket.
Chess 07, opertaionssjuksköterska. Är jätte kul och mer till det hela än vad man vet innan !!! Synd att det är så skev bild av yrket.
Fru Sandra, hur har det gått ???
Själv är jag på dag två med skallebank och är så törstig, dricker massor men kissar lite. Tycker inte jag borde vara uttorkad men jag kanske kräver litervis av vätska.
Skall snart till bm för kontroll, skönt !
Har börjat oroa mig för bebisen. Min andra dotter hade höftluxation och låg i frejkakudde i sex veckor. Jätte tråkigt, kändes som jag inte kunde ha henne så nära och det var svårt att amma. Ortopeden sa att om vi får mera barn så kan vi räkna med samma bekymmer om inte mer. Tänk om detta barnet hamnar i gisslens sex månader .... Hur orkar man det ???? Skulle vilja veta nu så man kan mentalt förbereda sig.
Hoppas ni mår fint där ute. Nu skall jag vila lite innan bm
Japp, luxationen kommer från pappans sida. Han har inte haft det, eller hans bröder. Men kusinerna två flickor har haft det. Ingen på min sida av släkten har haft bekymmer.
Min äldsta tjej hade inga bekymmer bara tvåan. Fattar dock inte varför trean skulle vara i större risk ??? Borde väll vara en viss procentuell risk om man har ärftlighet oavsett nummer på barnet ??? Jag vill verkligen slippa detta igen, men det bästa är väll att ställa in sig på det så blir man inte så ledsen. Tvåan låg i säte också, lyckades med vändningen på henne. Vet inte om det kan påverka ev luxationen.
Var hos bm igår och allt såg fint ut . Ligger mellan mittenkurvan och översta kurvan på magmåttet. Hon kunde inte säga hur bebisen låg för det fanns ordentligt med fostervatten runt bebisen ännu.
Idag har jag knappt märkt av bebisen. Har varit ute i trädgården och rotat. Lär bli mer ogräs ön vanligt i år :-0 hehe. Det var inte det lättaste att rensa kan jag ju lova. Tänk om man hade pengar så nån kunde komma och fixa åt en. Mannen jobbar så han kan inte hjälpa. Får hoppas bebisen vaknar till nu när jag satte mig ner.
Har era bebisar dagar då de är lite lugnare än vanligt ???
Väldigt lugnt där inne. Men jag har pysslat å donat som en toka idag. Kanske blir mera fart nu när jag snart skall decka i soffan.
Har moderkaka i bakvägg så när hon väl bjuder på sparkar så känns och syns det . Tycker mest att hon knör och trycker ut med delar.
Fattar inte riktigt. Kommer in på familjeliv på telefonen men inte på dator med samma logg in ??? Nån som känner igen detta ???
Bytt lösenord IGEN. Hoppas det funkar nu
Vecka 30 på tisdag :D tjohoo !
Bra lista . Skall till Ullared om en vecka och handla lite från min lista. Bör nog skriva ner, minnet sviktar
. Nån mer som är klumpig ??? Tappar så mycket saker. Inte bra när man skall hålla saker sterila :o. Började första dagen med att tappa flertalet instrument i golvet. Nästa operation var det dock kirurgen som tappade
. Så nu ligger vi jämt.
Jag känner igen darrningar, känns som en mycket snabb liten steppdans eller fladdrande. Har också undrat vad bebisen pysslar med.
Igår kväll blev jag liggandes på soffan med värktimer. Fick sammandragningar med menavärk under ett par timmar. Har varit själv med barnen i helgen och mått bra men nog tagit ut mig alldeles :o. Kanske bra att ta ner tempot trots att det kändes ok på dagen. Var inte så kul igår . Men nu är det lugnt igen
.
Sova en hel natt gör inte jag heller . Tidigt på morgonen vaknar jag gång nummer två för att kissa och sen vaknar alltid bebisen efter det :D då går det inte somna om. Å andra sidan somnar jag nio på kvällen. Kul sällskap för mannen hihi....
Legat och skrivit listor nu på morgonen på vad som skall inhandlas till bebisen. Oj oj !!!! Det blev en lång lista! Har bara två par klädet, bildstol, säng och madrass och vagn . Fattas en del saker och mycket små saker. Började även skriva ner vad man skall ha med i förlossningsväskan .
Lite tidigt kanske. Men skall inte packa den än . Har inte ens sakerna ännu. Skall till Ullared om en vecka och handla "lite".
Fick sådan enorm längtan efter min bebis när jag gjorde listorna.
Har ni börjat planera eller packa ? Har ni köpt allt ???