Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Jag har fyra olika bytdagar. Min enligt ägglossing, bm som säger när det är fulla veckor. Ex så är jag i vecka 35 idag enligt ul men skall på 35 veckors kontroll nästa tisdag när jag är 35 fulla veckor som hon sa. Apparna visar olika dagar. Men det är väll inte så noga. Barnet föds förmodligen inte på bf ändå. Jag räknar dagen mellan ägglossing och bf enligt ul.

Inatt har jag sovit mellan ett å sex kommer inte vara så värst pigg idag tror jag. Hade svårt att få luft. Är lite tät i näsan och bebis ligger så jädrans högt upp. Hoppas så att magen sjunker lite snart.

• anjiali

Jaha... Kanske dags att vakna :-/... Har ingen lust att gå upp idag. Men innan tre måste jag masat mig upp och vara klar för att hämta barnen.
    Var så sur igår

• anjiali

Oj då .... Blev lite tokigt.

Var fortfarande sur när jag vaknade. Hoppas jag kan vara liiite trevligare och charmigare idag mot familjen.
    Kanske går om jag får tag i jordgubbar . Känner mig som en barnunge.
    Inte lätt för vare sig mig eller familj.

• anjiali

I vecka (32 + 1 ) 33 så hade jag 31 i symfysmått. Har halkat ner från över kurvan till närmare medelkurvan. Magen har inte sjunkit ner ännu. Skall dit om en vecka igen. Spännande. Tycker dock att magen växt en del och fortfarande inte sjunkit. Har fötter som sparkar utanför revbenen mot tutten :0. Bär magen långt ut. Nr tre är det så några muskler som håller in magen finns inte ;p ser större ut än vad livmodern är

• anjiali

Tyvärr känner jag inga ilningar eller tryck neråt eller slemmiga flytningar. Bebis är så högt upp nu så snart kan man skymta den om man tittar ner i svalget.
    Vill också känna ilningar !

Har haft ett par dagar då bebisen varit lite lugnare i magen. Men igår em/kväll tog det fart. Höll på i mer än tre timmar att böka gärnet där inne. Undrade så vad som hen gjorde :D . Verkade som om det var svårt att hitta en bekväm position där inne.

Idag blire Ikea igen. Dags att inskaffa garderober för att kunna fortsätta boa och fixa.

• anjiali

Ju mer vi boar och fixar här hemma desto rörigare blir det. Kommer aldrig bli färdig .... Känns som vi borde börjar med en gång vid plus på Stickan för att hinna klart.

Mannen försöker montera garderob, hör hur han svär där inne :-/.... Verkar gå så där bra. Jag har monterat stolar och lådor. Hållt på sen nio på morgonen och känner mig rätt slut.

• anjiali

Nope ! Inge tryck någonstans.

Jag har fått båda mina flickor i v 39 men vågar inte hoppas på att denna kommer tidigare.
    Pratade med en mamma igår som fått de två första lite tidigare och trean kom 18 dagar över tiden :-/.....
    Kommer få ett totalt psykbryt om jag går över så !!! Hua. Om det blir v 39 igen så är det "bara" ca 4 veckor kvar.

• anjiali

Sajo: hör dom av sig om man blir granskad ???

Jag kom på nu att min sgi inte är klar :0 varit väldigt tyst om detta. Bäst att ringa och kolla. Har en klurig situation eftersom jag inte haft lön utbetalt det senaste utan utbildningsbidrag och en ny tjänst. Bäst att ringa. Men är lite skraj för dåliga besked.

Vecka 36(35+6) enligt ägglossing enligt ul på tisdag. Jag vill bara ta mig förbi denna helgen då vi skall bo på hotell . Sen går bebis gärna komma !!! Vill INTE vara gravid in i augusti !!!

Svar på tråden Juli bebis 2012