Juli bebis 2012
Jag känner av ligamenten flera gånger om dagen, speciellt när jag reser mig upp från typ soffan eller en fåtölj, och när jag nyser, hostar eller ibland t.o.m. skrattar
Jag känner av ligamenten flera gånger om dagen, speciellt när jag reser mig upp från typ soffan eller en fåtölj, och när jag nyser, hostar eller ibland t.o.m. skrattar
Vi gifte oss i somras och bytte då ut våra Larsson och Andersson mot ett nyskapat efternamn så vi är om möjligt ännu mer glada över att nu kunna föra detta namn vidare, i sommar blir vi tre som heter det
Tingeling, högst upp i den svarta raden finns en smidig funktion som heter "sök i tråden", en enkel sökning där visade att receptet är följande:
"Borsta citronerna 2-3st i varmt vatten, Dela citronerna i 4 delar och skiva dem i ganska tunna skivor.
Lägg dem i en stor skål och blanda med 900gr(ca 1liter) strösocker och 50gr citronsyra(pulver).
Koka upp 1 liter vatten och häll över citronblandningen och rör runt ordentligt.
Låt stå 1dygn!!
Sila alltsammans genom en silduk i ställning och fyll upp drycken i kalla flaskor.
Jag brukar göra dubbelsats, de går åt speciellt på sommaren.
Tänk på att förvara citrondrickan i väl förslutna flaskor i kylen"
Det är ditt låga blodtryck som gör att du är yr. Jag har lågt blodtryck efter en snabb viktmiskning och sedan jag blev gravid har det sjunkit ytterligare. Jag känner mest av det när jag reser mig för snabbt, då sjunker det ännu mer och jag blir yr och det svartnar nästan för ögonen. Inget att göra något åt säger min läkare
Måste få bukt på det...SJÄLVKLART önskar man ett friskt barn, det var inte så jag menade. Även jag önskar såklart att mitt barn är friskt, men för mig är det inte hela världen om mitt barn skulle ha Downs syndrom eller något annat kromosolfel och det var därför jag undrade vad det är som är så hemskt, är det för att man inte tror att man klarar att ta hand om barnet eller tänker man på hur barnet ska vara annorlunda? Det var det jag menade och var nyfiken på, jag vill inte förringa eller förnärma någons känslor, det var absolut inte min mening.
Träffade läkare på Barnmorskeenheten idag eftersom jag är Gastric Bypass-opererad och då fick jag ett oväntat UL, det var trevligt
I vecka 10 fick vi ett VUL eftersom vi gjort IVF och vid inskrivningen i vecka 13 fick jag också ett UL, RUL är 24/2 så jag känner mig lyckligt lottad som får se vår lilla krabat så ofta, nu vet jag att den lever och frodas, vi fick våra första bilder idag så nu kan vi titta hemma också
Fick frågan i måndags om jag är luktkänslig, jag svarade nej men senare samma dag upptäckte jag att lukten av bensin får mig att vilja kräkas. Jag kan nästan kväljas bara av tanken på lukten och då har jag alltid gillat bensinlukt förut. Någon mer som är luktkänslig över något?
Engla80: FL har sedan något år äntligen ändrat att en tråd inte stängs
och det finns en speciell tråd med BF-lista, sitter på mobilen så jag kan tyvärr inte leta upp den. Det finns även en bildtråd. Kanske den som startade tråden kan uppdatera trådstarten?
Vi hade också turen att få tag på säng och madrass, var där på fredagen men då var de slut. Lördag kl 10 stod vi först i kön och fick en av de 24 de fått in då. Skönt att ha det fixat till så bra pris
Har lämnat urinprov vid två tillfällen men då värdet på keton (eller vad det nu hette) var bra antar jag att man inte behöver lämna oftare.
Däremot har jag fått blodtryck mätt och järn och blodsockerhalter kollade varje gång. Att de kollar järn beror på att jag är gastric bypass opererad och därmed äter järntillskott sedan tidigare. Jag har träffat BM var fjärde vecka ungefär och gör så fram till vecka 33 då det blir varannan.