• Hera78

Juli bebis 2012

Smulan12: jag finner inga ord, tårarna rinner här. Så fruktansvärt tragiskt och hemskt! jag vet inte hur man tar sig vidare men jag antar att man på något obegripligt sätt bara gör det, man måste väl helt enkelt. Det viktigaste är väl att finnas för varandra och då tänker jag inte bara på din bror och hans fru utan även ni andra i familjen, ni är ju alla drabbade Styrkekram till dig!

• Hera78

EllaBella: det kommer den 20:e men det verkar som att man får det dagen innan om man har SEB eller Handelsbanken. Vi har SEB och fick pengarna idag

• Hera78

Byter ni alltid blöja på natten? När vi låg på neonatalen bytte vi inför varje matning dygnet runt och i början när vi var hemma bytte jag alltid på natten.

Men de senaste fyra veckorna har jag bara bytt blöja om hon bajsat (aldrig hänt nattetid) eller kissat väldigt mycket (hänt en gång). Hon verkar själv inte bry sig under natten om där är lite kiss. Hur gör ni?

• Hera78

Olivia var ju så liten när hon föddes så hon ligger kvar på storlek 44, vissa bodys kan hon ha i 50. Hon har nu passerat 3kg (3080 gram) och väger som en nyfödd trots att hon blir 10 veckor imorgon.

• Hera78

Vi har inga problem med seperationsångest, jag kan utan problem lämna Olivia hos pappa för att åka och handla eller ta lite egentid på köpcentrum. Kanske beror det på att hon haft både mig och pappa runt sig hennes första nio veckor. Eller för att hon sondmatades i sex veckor och då matade ju pappa lika ofta som mig. Skulle hon bli hungrig när jag inte är hemma får hon flaska av pappa och det funkar kanon. Det kan ju också vara så att hon inte nått den fasen än, hon skulle bara vara fyra veckor gammal egentligen...

• Hera78

Vi har provat både Pampers och Libero. Liberos är hårdare än Pampers men Pampers luktar vedervärdigt så det blir Libero i alla fall...

• Hera78

Hur 17 får man borr bajs från kläderna?? När det läckt på lilltjejen så att hon fått bajs på bodyn lägger jag den direkt i blöt några timmar och sedan tvättar jag men inte går det bort!!

Tvättar i 60 grader och använder både tvättmedel och Vanish men fläcken är kvar. Senast igår tvättade jag en helvit body med orange bajsfläckar som inte blev ren.

Hur gör ni för att få bort bajs?

• Hera78

Sladdis: jag har pulvret, både för vittvätt och färgad tvätt men jag är inte ett dugg imponerad...

• Hera78

Trolla - Vi fick inte heller den på BB men jag mailade bara Libero så skickade dom den, det tog 2-3 dagar  

• Hera78

Idag blir vår lilla snutta tre månader! När vi möter folk som inte vet att hon föddes tillväxthämmad och prematur tror de att hon är nyfödd. På sista vägningen för drygt en vecka sedan vägde hon 3450 gram och mätte 52 cm så hon ser ju ut som en nyfödd men för oss är hon så stor, så stor

Hon ska döpas den 17 november i en dopklänning som hennes farmor ska sticka

Svar på tråden Juli bebis 2012