Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Jag kommer börja jobba i september och då är min man hemma året ut. Inskolning blir i Jan 2014. Så gammal var stora tjejen oxå när hon började dagis och det var inga problem alls. Det är väldigt skönt att ha dagar kvar så man kan ta ledigt nån dag/vecka lite här och där. Barnet måste ha fyllt 1 år för att skola in.

• skuttare

Vilken frihet man börjar känna nu när de Små börjat äta mat på riktigt. Var iväg på första tävlingen med hästen på påskafton. Härligt!!! Skönt att livet flyter på igen och man kommit ifrån den där nyföddhetstiden. Livet börjar återgå till det normala

• skuttare

Åh gud va skönt att bli av med gravkilona Tundra!!! Jag har oxå jättesvårt att bli av med dem så länge jag ammar. Därför har jag inte ens lagt ner mig denna gång utan väntar tills det är färdigt. Ska bli skönt att ta tag i det

• skuttare

Min våg har pajat men jag vet att jag har över 10kg skulle tro 12. Tog fösta löpturen igår å det var härligt men jobbigt. Så bara jag sluta ammat så ska jag ner mina kilon.

Vårruset i maj och jag har sikte på under 30min utan att ta kål på mig själv. Känns helt rimligt iallafall

• skuttare

Vår dotter är oxå en kräkis. Har blivit bättre sen hon började med mat men kräks fortfarande några ggr per dag.

• skuttare

Nån som vet? Får maken vara hem å vabba när lillan är såpass dålig så hon bara vill sova i famnen och stora tjejen är frisk och är härjig men man inte törs släppa henne till dagis ifall det är magsjuka. Bävar för morgondagen helt enkelt. Kommer liksom inte bli bra för nån av mina barn.

• skuttare

Min lilla hänger som en påse nötter idag. Kräktes 3 ggr igår och hade 39.6 i temp. Vet ju inte om det är magsjuka eller om hon kräks av febern. Lite piggare idag iallafall och bara 38.6 än så länge. Väldigt slö men idag är hon åtminstone vaken lite. Druckit mycket men ätit lite. Vi blir väl snart varse om det är magsjukan

• skuttare

Äntligen en frisk bebis. Men inatt har hon varit supergnällig. Misstänker att matlusten kommit tillbaka. Försökte amma men min utdrivningsreflex är så seg om hon redan ammat en gång på natten. Antar att det beror på att jag inte har så mycket mjölk kvar. De växer ju så man knappt hinner med .

Var på bvc en dag och där var några nyfödda och oj så små de va. Man saknar det lite samtidigt som det är skönt när de äter mat och sover lite mer regelbundet. Snart är redan 1 års dagen här ju. 3.5 mån kvar och man vet ju vad fort det går.

• skuttare

Sladdis: va jobbigt!! Men har inte mensen kommit så kan du vara gravid? Måste vara jättejobbigt att vilja ha olika många barn. Jag och maken är så överens om att två år lagom för oss, men ändå så kan jag känna i hjärtat att det vore mysigt med fler. Hoppas din man vill ha fler längre fram då när ni fått sova lite

• skuttare

Vår lilla sover oftast 1.5 timme vid 10 och 45-60 min vid 14 ibland vänder hon på det. Somnar för kvällen strax efter 19 och sover till 6-7 nånstans.

Svar på tråden Juli bebis 2012