Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Här väntar vi oxå tänder. Hon har två nere men hörntänderna uppe spricker igenom närsomhelst. Det är alldeles kritvitt och ser ut som om hon har blåsor precis där de ska igenom. Borde komma snart. Konstig ordning att få tänderna på

• skuttare

Vi är oxå mitt i magsjukan. Började med Lilltjejen och jag har precis piggnat till. Maken dålig nu och nu väntar vi för att se om stora tjejen blir dålig. Hoppas hon klarar sig!! Usch vilken vidrig sjukdom!!

Hoppas ni får åka snart Tekla!!!

• skuttare

Ha ha. Nu har ena hörntanden uppe tittat fram och andra är på väg. Kommer se rolig ut när de är framme. Två tänder i mitten nere och bara hörntänderna uppe

• skuttare

Nu funkar det fint för oss att ge flaskan/amma i soffan ca 18.45 och sen brukar vi gå upp strax efter 19 och då lägger vi henne i sin säng med napp och snutte. Vi ligger brevid tills hon somnat, brukar ta ca 15 min. Det går väldigt smidigt nu. Peppar peppar.

Min stora däremot var nog över året innan hon somnade i sin säng och då till flaskan. Kunde ta timmar ibland och har gjort ofta med henne. Nu är hon snart 4 och jättelätt hon oxå. Känns väldigt skönt att fått en lätt nu . Alla är olika så man får försöka hitta deras sätt. Ha ingen panik att hon inte är den lättare typen utan många vill ju fortfarande ha mycket närhet när de ska somna.

• skuttare

Jag är så sugen på att sluta nattamma. Men jag vet inte hur det ska gå till riktigt. Stora tjejen bara bestämde jag att nu får det vara nog. Man fick ta några nätter och gunga till sömns i famnen när hon vaknade istället. Gick ganska enkelt har jag för mig. Men denna lilla vill inte gungas i famnen alls. Så hon arbetar ju upp sig ordentligt och då blir det ju jättesvårt. Hon äter ju bra på dagen så jag tycker inte det borde vara några problem. Vissa nätter äter hon första och enda gången vid 2.30 och ibland tror jag hon drömmer mycket och då kan hon äta redan vid 22 och då blir det ju oftast en gång till. Jag får väl köra på nån månad till och ta tag i det sen. Hur gör ni?

• skuttare

Sajo:vad tråkigt. Hjälper det inte med stoppande saker heller typ blåbär, morot, banan? Krya på.

• skuttare

JuliaAnnaeva: det är inte riktigt vår grej att lämna bort. Hon är otroligt osäker med andra än oss i familjen. Det var väl inte själva amningen i sig utan snarare att jag vill att hon ska sluta äta på natten

• skuttare

Jag har nyligen varit magsjuk och då fick hon inte ut nån mjölk. Vägrar välling men dricker ersättning. Drack det utan problem på natten. Det var mer att jag skulle vilja att hon slutade äta överhuvudtaget på natten . Tycker hon är såpass stor så det borde gå snart. Vill gärna amma ett tag till men då kan man göra det på kvällen och/eller morgonen.

• skuttare

Juliaannaeva: vad tråkigt! Skönt ändå att de hittade nånting och att det är nåt övergående. Hoppas hon blir frisk fort!!

• skuttare

Tjoho!! Knappt man törs säga det. Men två nätter nu så har lillan bara vaknat ett par ggr på kvällen så man fått stoppa i nappen men sen har hon sovit ända till 5 utan att äta. Vid den tiden har hon legat vaken nu i nån vecka men jag vägrar gå upp så hon har somnat om till slut.

Svar på tråden Juli bebis 2012