Juli bebis 2012
Jag hoppas också att det inte håller i sig mer än någon dag! BVC sköterskan sa också 1-8 dagar innan mjölken rinner till! Så det hoppas jag, min kompis hade en period på 2,5 vecka när hennes lille plutt var 3 månader!
Jag hoppas också att det inte håller i sig mer än någon dag! BVC sköterskan sa också 1-8 dagar innan mjölken rinner till! Så det hoppas jag, min kompis hade en period på 2,5 vecka när hennes lille plutt var 3 månader!
Vilken härlig dag, Sladdis! Själv tog vi bilen ut till mina föräldrar! Mamma tog hand om M, jag la mig i badet och badade varmt och länge! Nu har jag fått sova en stund och jag känner mig som en ny människa! Härligt m avlastning ibland! :) nu håller vi tummarna för en bra natt!
Knip!
Hej hopp! Här har vi haft en vakennatt! Var pigg och vaken mellan 12-3.30! Sedan åt han varje timme resten av natten! Åå vad jag längtar tills mannen kommer hem och jag får sova! Tänk vad dåsig man blir av 2 vakennätter... Usch, det är då man kan förstår liiite hur ni mår som har det så här alltid...
Sladdis: skönt! Jag har redan förberett mannen på att han står först på tur om det blir vakennatt inatt, trots bakfylla fr hans resa..kanske är elak, men orkar inte en natt till!
Det där med dop är så olika! Vi har bestämt oss för att döpa Melvin. Den 10 nov, med närmsta familjen!
Down under: här måste man ringa och boka tid själv för återkontroll, så ring och kolla!
Älskade älskade barn! Äntligen! Melvin somnade, i och för sig efter 2 timmars bärande, kl 23! Vaknade inte förrän vid 6.30, av att mina bröst höll på att sprängas och att lakanen var helt blöta av mjölk... Najs! Men heller det och att mamma/barn har fått skönhetssömn! Han åt och somnade sedan om till 9.30! Lycka!
M somnar bara själv när vi är ute och går i vagnen, annars alltid i famnen/sjalen och en massa vankande! Sover oftast i sin korg bredvid min säng eller mellan oss!
Idag har vi spenderat dagen m min mamma och jag höll på att spricka! Hon hade något att tycka om ALLT! Antingen sov han för mycket, åt för ofta/för länge eller var han bortskämd för vi alltid bar honom när han skulle sova, att jag rapade honom för lite osv! Jag blev tillslut så arg så jag röt till.. Även om det var hennes födelsedag..
Ellabella02, du har helt rätt! Och jag står min mamma väldigt nära och tycker oftast att det är bra m råd, men igår blev det för mycket av allt! Kändes som om hon inte litade på mig som mamma utan ville ta över själv, och där gick min gräns! Men såklart är hon bäst i världen andra dagar! :)
Det där med vikt är svårt, för min del har jag lagt bort vågen och satsar på att komma i kläder igen.. Tänker att man kan gå ner i vikt men att muskler väger mer än fett, så det är inte konstigt att du börja öka i vikt när man rör sig mer