Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Anjali: det var super mysigt! Det var lite som "vuxen taktilmassage" idag gjorde vi ben, fötter och mage och nästa veckas ska bi göra armar och rygg! Cirkulerande rörelser och lite tryck! Vet inte med fick en broschyr, ska kolla när jag är hemma om det finns någon hemsida. Sök på spädbarnsmassage!

• grahnkotten

F.sandra: ja precis! Den massagen var det!
    Ta vikten med ro, så länge han är nöjd och glad så är det säkert ingen fara! :)

• grahnkotten

Jag bär Melvin mycket och har använt trikåsjal hittills men ska gå över till en vävd lång bärsjal nu, tycker att den avlastat bra barnet kommer närmre än vad dem kan göra i en sele! Jag köpte en på tradera först så slipper man lägga så mycket pengar om det inte passar sin bebis! Vet att det finns beskrivningar på hur man syr sjal själv på www.sjalbarn.se

• grahnkotten

Melvin tycker inte heller att det är kul att ligga på magen, men vi försöker att öva korta stunder när han är på bra humör!

Idag har vi haft en skön dag i trädgården med M sovandes i vagnen! Gott! Skönt höstväder!

• grahnkotten

Usch, stackars flicka! Växtvärk är svårt och oftast inte så mycket att göra.. Tyvärr! Det är ju ingen tröst, men det kommer att gå över! Hoppas ortopeden har några förslag! Prova med vetekudde, avlastning och någon värkmedicin!

• grahnkotten

Trolla: jag hade en flicka som hade extrem växtvärk i fotleden, hon åt också max dos Alvedon och kunde knappt stödja på foten. Kunde inte var m på gympan och hoppade på kryckor. Vi provade ultraljud på henne, med gott resultat, men det beror på var det sitter. Man får inte behandla över tillväxtzonerna för då kan man hämma tillväxten.. Men förstår att du vill ha rtg för att se att allt är som det ska! Usch. Vad jobbigt att se sin dotter lida..

• grahnkotten

F.sandra: var det en färgglad tejp? Isf heter det kinesiotejp/balancetejp! Har aldrig hört om det till växtvärk, men låter spännande och troligt!

• grahnkotten

Här har vi en förkyld pojk också! Har provat att droppa i bröstmjölken i näsan på honom nu, han blev skit ledsen och förbannad! Måste vara obehagligt men det verkar som att den täppta näsan släppte iaf! Jag är också riktigt förkyld, rinnsnuva och huvudvärk från helvetet.. Usch! Ingen bra kombo med en ledsen och gnällig pojk! Stackaren! Längtar till mannen kommer hem så jag kan vila lite! :)

• grahnkotten

Hej allihop! Jag har läst allt men har inte hunnit skriva, varit fullt upp!

Jag älskar också att träna oh längtar tills jag kan göra det igen, men tycker fortfarande det är obehagligt efter kejsarsnittet! Men har gått på mamma-bebis gympa och det känns bra, tänkt börja styrketräna nästa vecka! Men känner själv att jag måste vänta m hopp och studs lite till!

F.sandra: börja styrketräna ditt bäcken så dina muskler håller ihop bäckenet! Foglossning kan tyvärr ta tid innan det läker ihop, ibland upp till ertt år, men hjälps bra av att tänka på hur man lyfter och att man alltid hitta knipet när man lyfter och rör sig!

Lille M använder tumme/ halva handen som tröst på dagtid men inte på natten eller när han ska somna, då är det nappen som gäller!

Svar på tråden Juli bebis 2012