Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Nu är jag hemma igen! Var på kontroll hos BM idag igen för kontroll av blodtrycket. Tyvärr hade det stigit ytterligare och låg på 150/100.. Har dessutom fått tilltagande huvudvärk å stjärnor framför ögonen, så jag blev skickad direkt t förlossning för kontroll. Där blev det Ctg-kurva, ultraljud, vaginal undersökning och blodprov. Allt såg bra ut, vilket var skönt! Läkaren gjorde en hinnsvepning för att se om det kan sätta igång naturligt! Behövdes inte läggas in, då vi bor så nära, vilket var skönt! Så nu blir det vila och sedan återbesök på söndag igen. Hoppas det sätts igång innan dess..

• grahnkotten

Det hoppas jag också, har mycket sammandragningar men inget mer än.. Får se vad kvällen och natten har att erbjuda!

• grahnkotten

Millifjor: hoppas det drar igång och att du får komma in! Lycka till, håller tummarna för er!

• grahnkotten

Nicolee: härligt och stort grattis! Hoppas du får vila lite nu! :)

Här släppte troligen slemmisen nu på morgonen, m blodinsprägningar å så.. Så hinnsvepningen gjorde förhoppningsvis lite nytta! Har haft lite mer känningar nu den senaste timmen.. Få se om kroppen å bebisen vill samma sak..

• grahnkotten

Efter ett dramatiskt slut m katastrofsnitt vilar nu ett litet mirakel på mitt bröst: Melvin. 3370 gr, 49 cm å alldeles underbar! Tog bröstet direkt!

• grahnkotten

Hej på er igen! Vi lever i vår bubbla och njuter! Ikväll blir Melvin 1 vecka, känns helskumt.. Kan inte förstå att han har legat i min mage!

Jag kämpar på m amningen, har en lat din som tycker att det gp för sakta för mjölken. Han vill bara suga på höger bröst.. Sp nu pumpar vi för fulla muggar! Och inatt har han för första gången tagit båda brösten UTAN att först lura honom m koppen.. Känns skönt i mammas hjärta!

Annars rullar dagarna på! Jag har relativt svårt att röra mig, efter snittet men det är framförallt vid vändning å uppresning. Har funderat mycket i veckan kring förlossningen och tycker att det är jobbigt att ingen av oss var med på själva födelsen.. Jag sov och Martin fick vänta på förlossningen iom att det blev katastrofsnitt.. Ska försöka gå och prata m någon tror jag.

• grahnkotten

Jämtlandstaus: du har säkert fått råden men för mig funkar luftning av vårtorna direkt efter amning samt hela nätterna. Har lagt ett badlakan i sängen om det läcker.. Sedan kör jag bröstmjölk på vårtorna, låter det torka och efter det purulan salva alt aloe Vera.. Det tar tid, men jag tycker det är värt det.. Även i förebyggande syfte!
    Lidet m dig! Hoppas det släpper snart! Kram!

Svar på tråden Juli bebis 2012