Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Juli bebis 2012

Sladdis, vi körde ju 5-min metoden för ganska länge sen. Den har funkat bra för oss. Numer så sjunger vi lite för honom medan han ligger i sängen och dricker sin välling. Sen när han druckit klart vällingen sitter jag och sjunger/nynnar tills han somnar. Han gråter inte utan kan krångla runt lite. Vill liksom nu när han är ändra förstå att vi är där hela tiden så han kan somna i lugn och ro. Men jag ångrar aldrig att vi körde 5-min vid 5 månader. Fick ju så ont i ryggen att konka på honom och är tacksam att jag gjorde det nu när jag är gravid. Det är mysigt att sitta och nynna och se honom komma till ro på egen hand och sedan kan vi tassa ut från rummet och stänga dörren. Sen sover han nästan hela natten. Han kan vakna mellan 4-6 och då tar vi upp honom så får han lite välling i vår säng så sover han vidare mellan oss till kl 6:30-7. Sover han från kl 19 (då vi nattar honom) till 6 somnar han oftast inte om utan dricker välling mellan oss och sedan går vi upp

• enilorac81

Elias får mat runt 17-17:30, sen välling kl 19 vid nattning och sen välling när han vaknar upp, vilket är allt från kl 4-6. Sen äter han lite frukost med oss kl 6:30-7...

• enilorac81

Annakaffekanna, tar han flaska? Om ja, testa att ge honom välling/ersättning i flaskan medan han ligger i sin egen säng...även om han ställer sig upp och gnäller, lägg honom igen och ge flaskan igen...värt ett försök

• enilorac81

CattanB- jag är i vecka 26 och har problem med min ischiasnerv och sjukt trött! Elias (sonen) är så vild, inte stilla en sekund och ingen unge som vill sitta i knäet och vila, så när kvällen kommer och sambon kommer hem då lägger jag mig på soffan helt matt. Så skönt att få hjälp/avlastning!

Bara ta det lugnt...snart blir det fullt upp för dig igen

• enilorac81

Grattis FruSandra! Ska ni ta reda på kön?

Undrar om vi i juligruppen inspirerat varandra att skaffa barn tätt

• enilorac81

FruSandra- vi tog också reda på kön denna gång. Blir en lillebror till Elias

Elias har 4st tänder, två uppe och två nere.

• enilorac81

Elias vaknar också upp mitt i natten och är otröstlig..han var somnat som vanligt runt kl 19-19:30 sen vid 2-3 vaknar han upp och är ledsen...somnar om och sover till kl 6...och då är han pigg

• enilorac81

Grattis Juliaannaeva! Håller tummarna att allt går vägen den à gång!

Jag är i vecka 29-galet vad tiden går fort!

Svar på tråden Juli bebis 2012