Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Själv sitter jag o käkar jordnötssmör o mörk choklad, bra jobbat! Bara för att jag är sjuk så hittar jag en orsak till att äta...

• millifjor

Trolla: nästan som LCHF snickers, dock en snabbare variant då jag doppade chokladen direkt i jordnötsburken

• millifjor

Nu vet jag hur man gör om man blir sjuk och inte kan ta hand om bebis. Jag sjukanmälde mig på FK:s hemsida. Får 1 karensdag som vanligt därefter 80% på min lön, alltså inte på föräldrapenningen. Sen tar mannen föräldradag istället för mig. Så fungerar det iaf om man hade en bebis som var under 8 månader, sen vet jag inte
    Så idag är jag hemma och är sjuk och mannen är hemma på föräldraledighet och tar hand om vår skrutt, känns bra för mig!

• millifjor

Vi ger ersättning och det är nästan alltid pappa som nattar. Han ger sista kvällsmålet vid 7- halv 8, sen somnar hon i hans famn vid 8 typ, man måste gå och bumpa henne oftast- utom igår! Fö första gången la han ner henne i vaggan och så somnade hon! Sen vaknar hon mellan 1-2 för mat, sen börjar hon gny vid typ halv 5, då får man stoppa i nappen om och om igen tills typ halv 6-6 då hon vill gå upp!
    Hon har sovit i sin vagga sen hon var typ 7 veckor, hon blir 3 månader på söndag

• millifjor

Vår tös äter 90-120 ml typ 6 gånger per dag. Hon är tre månader på söndag men nu när jag bytte till strl 2 på napparna så har hon sugit i sig 150 ml ett par gånger! Tyckte också hon åt lite men hon går upp i vilt som hon ska. Det känns som om hon inte orkar äta nån längre stund när vi hade strl 1 på napparna, använder Dr Brown flaskor. Igår kväll var hon jätte hungrig- trodde jag fyllde på flaskan med 60 ml när hon ätit upp 150, tänkte att nu börjar hon bli stor i maten men icke, det åkte ner för att sedan komma upp lika snabbt igen! Hon spyr aldrig annars så nu får hon max150 ml ett tag, hon verkar ju vara nöjd med det!

• millifjor

Jag lättade bara på det värsta trycket när bröstet blev fullt. Men det tog nog ett par veckor innan det försvann helt och det från att jag slutat amma. Innan trappade jag ner ett par veckor för att få ner produktionen...

• millifjor

Det märks att vi varit hemma en vecka och i te gjort nånting. Idag hälsade vi på hos min bror och vi var ett gäng där, både barn och vuxna. Rakel sov när vi kom dit och sen när hon vaknade blev hon nog lite chockad att det var så många där. Så fort nån sa nåt eller kom för nära så skrek hon rakt ut måste nog börja vänja henne med lite folk och ljud, haha. Snacka om folkskygg!

Svar på tråden Juli bebis 2012