Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Plötsligt händer det, igår var jag o tränade! Blev Core på friskis och snacka om att man inte har en enda muskel kvar :-S. Men jag känner mig redan piggare och hoppas på att jag får bättre tålamod och orkar med mer nu när jag ska komma igång ordentligt med att röra på mig, vet ju att det är det bästa för kroppen, gäller bara att komma ihåg det när soffan lockar mer

Har en kompis som de hittade cellförändringar på, opererade bort delar av livmodertappen, och idag har hon en 3 veckors bebis! så det behöver verkligen inte betyda att hela livet faller ihop
    Vet att det är tufft att få sånt besked, har också haft cellförändringar men det visade sig inte vara någon fara när de gått in med kamera och tittat, det är nog vanligare än vad man tror att de kollar en extra gång, och det är ju faktiskt bra att det tar sånt på allvar innan det gått för långt.

Idag kommer en kompis hit och vi ska ut o gå, får ju ha min plutt i bärsele men men, det går ju det med och snart kommer min beco gemini hem, hoppas den är skönare än min babybjörn bara!

• millifjor

Vår rutin är att inte ha nån rutin äter och sover om vartannat, har ingen koll på klockan när det sker. Det enda jag vet är att hon brukar somna för natten typ mellan 19-20 nånting

• millifjor

Vår vaknar också oftareän förut :-/ jag är galet trött men hon är hur glad som helst...

• millifjor

Hur äter ni som går på LCHF? Har testat det men jag fullkomligt älskar all sorts grönsaker o vad jag förstår så får man inte äta det då eller har jag fel? Skulle behöva komma igång med nåt men tycker vv är lite dyrt, o andra sidan behöver jag nåt konkret att gå efter...

• millifjor

Men hur räknar man ut hur mkt kolhydrater tex en tomat har? Det är sånt jag tycker är jobbigt, att räkna o hålla på.
    Äter aldrig lightprodukter, det är bara skit enligt mig

• millifjor

O vi ska dir den 29, läkaren hade inte tid innan, då är vår skrutt exakt 3 månader oCh en dag

• millifjor

Sajo81 har du testat att handpumpa? det fungerade mkt bättre än aventpumpen på mig!

Jag hade tänkt att amma ett bra tag men dt sket sig ju efter min bröstinfektion, körde på ett bröst ett tag tills hon vägrade det, sen pumpade jag ur ett tag men det blev så jäkla bökigt så sen slutade jag och nu har jag en mycket mer harmoniskare bebis och även jag mår bättre, inte lika mkt hormoner som svajjar i kroppen. Det bästa med att ge ersättning är ju att man kan göra saker själv, såsom träna och jobba. Mannen är ju ledig ibland mitt i veckorna och då är tanken att jag ska jobba de dagarna för då sparar vi ju föräldradagar första jobbpasset blir om 1,5 vecka!

• millifjor

Jag har precis varit på Core, grymt jobbigt!

När jag fick min stockning så var vi inne på sjukan och då visade en sköterska mig hur man gör, du kanske har någon amningsmottagning där de kan visa? jag hade inte heller fattat det innan och det är svårt att beskriva hur du ska göra, man har ju liksom olika mjölkgångar o så. Men jag upplever att det gick lättare att handpumpa än att pumpa med en bröstpump, även nu när jag skulle sluta amma så var det gick det bättre att lätta på trycket för hand.

Svar på tråden Juli bebis 2012