Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

jag har en liten fråga: jag har börjat ge mer ersättning nu eftersom hon vägrar ta mitt bröst, men märkte ikväll att hon har väldans svårt att få ut bajset och att det är segt som sjutton, vad gör man då? ger vanliga Nan 1 och pumpar ut mjölk med nu innan det försvinner helt...

• millifjor

Vägde mig idag -15 kg sen förlossningen som ägde rum för exakt två månader sen idag Nu har jag 6,5 kg till vikten som jag hade innan graviditeten! Vra ute och gick med stavar själv igår och blev förvånad över att flåset fortfarande är kvar, blev inte så andfådd som jag trodde att jag skulle bli, dock känns det ju att man inte har så mkt muskler kvar :-S, längtar tills man "får" träna på riktigt!

• millifjor

Jag hade inga knölar men hade stockning ändå! Massera med duschmunstycket, gör inte lika ont. O amma amma amma, o när du inte ammar så pumpa ur om det går. Gör inte som jag, jag pumpade bara o det räckte inte så till slut fick jag mastit- en bröstinfeltion som inte är att leka med, mådde piss i flera veckor

• millifjor

En annan fråga, när man ska sluta amma hur gör man då för att få ner produktionen? just nu pumpar jag ur typ 3 gånger per dag men vill sluta helt med bröstmjölk nu och bara ge tillägg.

• millifjor

Frusandra: jag har ju bara ett bröst som fungerar. Fick mjölkstockning med infektion när hon föddes så produktionen på det bröstet kom aldrig igång. Körde på ett bröst tills hon var 6 veckor sen fick jag ge vissa mål med ersättning då hon aldrig blev mätt, o nu är hon nio veckor o vill ej amma mer så då pumpar jag ur typ 3 gånger per dag men iom att hon ej ammar så blir det så lite per gång så nu vill jag sluta. Vet att det är superbra att amma men vad gör man när det inte funkar? Är avis på alla som kan...

• millifjor

Vår tjej äter nu mellan 70-140 ml per gång med typ 3 timmars mellanrum, ibland oftare. Tycker man blandar o blandar men det stämmer sällan med vad hon faktiskt äter på 2 månaders kontrollen vägde hon 5260 g i var 57 lång. Hon är 9 veckor nu

Svar på tråden Juli bebis 2012