Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Åh vad kul Anjiali att vara instruktör
    Jag tycker ju att träna är skoj jag med, var på core idag och imorgon har jag bokat ett spinning pass, hoppas man pallar bara, haha!

• millifjor

Men ni som springer redan, jag har hört att man ej bör göra det förrän ett halvår efter förlossningen oavsett hur man mår? Pga att allt är så utvidgat o så...

• millifjor

Ja det är nog smartas att testa själv. Jag väntar nog ett tag till, dessutom kan jag ju inte ha mina springskor längre då jag vuxit ur ALLA mina skor när jag var gravid, lagom kul...

• millifjor

Trots att jag är hemma och är mammaledig så har jag bokat tid med en tjej på måndag som ska komma hit o putsa mina fönster, känns lite lyxigt eller så är jag bara lat, haha

• millifjor

Du är inte ensam Anjiali! Vår bebis har sovit som en kratta men upplever att det blev mkt bättre när jag började ge ersättning. Vet att många inte vill göra det men det räddade iaf oss, man behöver ju inte sluta amma helt för att man ger lite flaska på natten. Nu har jag slutat amma helt och JAG mår prima! Inga amningshormoner som rusar runt i kroppen, förut grät jag nästan varje dag och kände mig som en värdelös mamma som inte ens orkade med ETT barn! Nu är det helt annorlunda, Rakel mår bättre med för att jag orkar och vill ta hand om henne utan att få psykbryt. Dessutom kan ju mannen ta nån matning på natten då det oftast är som värst, det tycker jag är toppen!

• millifjor

Jag tycker det är värt att ge lite ersättning för att man ska orka med. Fick precis ett mess av wn kompis som har en 1 månaders bebis hemma, hon har ammat honom mest hela tiden, han verkade aldrig bli mätt och nu har hon börjat ge en skvätt ersättning innan han skulle sova för natten och inatt sov han i 6,5 timmar innan hon väckte honom! Snacka om att han äntligen blev mätt lillpojken

• millifjor

Prova att doppa nappen i bröstmjölk eller ersättning, har hört att det kan funka. Har dock inte provat själv då vår tar nappen nu

Nu har jag fått hem min Beco Gemini bärsele och jag kan verkligen rekommendera den till alla som har en unge som ska bäras jämt! Jag får inte ont av den och då bär jag ca 6-7 timmar per dag har jag räknat ut

• millifjor

Idag var det läkarkontroll, Rakel blev godkänd! Men läkaren blev förvånad när hon redan vänder sig från mage till rygg o tvärtom är det såå nära, det förväntar de sig av en 6 månaders sa läkaren! Duktig flicka tänkte mamman hon blir 12 veckor på lördag vår lilla skrutt, tänk vad tiden går fort! Idag vägde hon 5640 g (3500 när hon föddes). Helt ok viktökning tydligen.

• millifjor

Nej vår bebis klarade sig inte på bröstmjölk enbart, hon blev aldrig mätt och var grinig jämt, sen när vi slutade så vart hon en helt annan bebis! Bröstmjölk är bra enligt forskning, men det är ju dagen tillägg med förr var det inge vidare, då var det mest mjöl i tillägget och det var inte direkt mkt näring. Det är väl mer att de kan klara sig på bröstmjölk i 6 månader enbart OM man har tillräckligt med mjölk det vill säga.
    Min barnmorska sa att det är lite hysteri nu kring att man SKA amma och si och så. Man gör det som känns bäst för en själv helt enkelt, och jag ger ersättning och det funkar fin fint för oss. När jag ammade så mådde vi dåligt allihopa här hemma, bebis var grinig, jag var grinig - hade sjukt mycket konstiga hormoner som for hit och dit och nu när jag slutat amma mår jag toppen!

• millifjor

Vår skrutt äter varannan till var tredje timme trots ersättning och vaknar ett par gånger per natt med ingen garanti att de ska bli "mättare" med ersättning. Skillnaden för oss är att hon är nöjdare mellan målen istället

Svar på tråden Juli bebis 2012