Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Stackars Matteo har blivit jättetäppt i näsan.:( Han är bara tre veckor så det finns väl inga näsdroppar man får ge. Får väl prova koksaltlösning fast det aldrig hjälpt på de andra barnen. Lider så med honom när han ska amma. Han är inte förkyld för övrigt så jag gissar att det beror på drag nu när man har öppet överallt i hettan. Det går inte att lägga ner honom så mannen och jag har turats om att sitta uppe med honom. Tur mannen är hemma 2,5 v till.

• Sladdis

Cizzi: Har inte testat snorsug. Det finns inget snor. Han är bara täppt.:( Men tack för tipset.:)

• Sladdis

Smulan12: Kan ju vara värt att prova. Bröstmjölken är ju bra till lite allt möjligt. Röda rumpor tex.

• Sladdis

Mitt problem är lite tvärt om än vad flera har här. Matteo har gått upp 400 g vid två vägningar i rad. Har aldrig hört en sköterska på BVC rekommendera napp för att han inte skulle ligga vid bröstet för ofta. Hans kurva var nästan lodrät. Jag har bara tänkt att de säger att man ska låta dem amma när de vill. Ibland är det kanske för att de är hungriga men annars kanske för närhet eller bara för att.. Så ofta tycker jag ändå inte att han ligger där. Det blir ny vägning om en vecka.

• Sladdis

Snoffsan: amningen fungerar mer än perfekt!:) Matteo vägde 3565 när han föddes och på dygn två då vi åkte hem vägde han 3340 vilket var en ok nedgång. En vecka efter vi kommit hem var vi på vägning och då vägde han 3740. Han hade alltså gått upp 400 g sen vi kom hem. När vi kom en vecka senare hade han gått upp 400 g till. Då blev vi rekommenderade att använda napp. Så tydligen har tillräckligt många mjölkgångar hittat rätt.
    Hur går det själv?

• Sladdis

Anjiali: Fy vad jag lider med dig! Finns inget värre än när de små har ont!:(

• Sladdis

Juliaannaeva: Matteo är nu tre veckor och vi gör så som du funderar på att göra. Jag ammar ungefär som du. Ca tre timmar mellan gångerna på natten och på kvällen vill han jätteofta. Mer ofta än han kan vara hungrig och därför får han ha napp då. Både för att han inte ska suga sönder mina bröst och för att han inte ska bli tjock som en liten gris.;) Min mjölk flödade inte till ordentligt förrän på dygn fyra/fem så det finns gott hopp för dig också!!!:)

• Sladdis

Anjiali: Om jag skulle använda ersättning skulle jag också använda Nan. Finns i alla mataffärer.

Svar på tråden Juli bebis 2012