Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-03-26 12:08:46 följande:
    Ha ha ha, ja dom ska inte säga något när det är just dom som har orsakat det hela Flört

Men vad bra, då fick du ju svar på det. Måste kännas skönt att läkaren säger att din man borde stanna hemma, då känns det kanske lite mer "allvarligt"  eller vad man ska säga (du förstår nog vad jag menar) att han ska stanna hemma. Skönt att det gick bra hos läkaren.

Jag lånade ut alla mina mamma kläder till en kompis efter 3an. När jag ville ha tillbaks dom så hade hon lånat ut dom i sin tur till en annan kompis (ingen jag vet vem det är), hon har inte gjort nån antydan om att försöka få tillbaks dom Förvånad så jag har lånat från en annan kompis och har köpt en del på tradera.
    Bra ställe det där tradera Flört  

Jag önskar att jag kunde vara aktiv oxå, men har för ont för det  Gråter. Mot slutet av mina graviditeter  har jag haft lite mindre ont, då har jag åtminstonde kunnat gå promenader, det skulle ALDRIG funka nu. Har hett h*lv*te att hänga tvätt på torkställningen vi har inomhus t.om. Gnäll gnäll gnäll.......
    Åh, vad jobbigt att somna så sent!! Då kan du ju inte varit speciellt pigg igår morse när du vaknade då ju?
    Vi hade jätte fint väder i lördags. Igår var det soligt och molnigt om vartannat och det blåste so sjutton. Var tvungen att ha termobraller på mig när grabben hade fotbolls turnering. Glad 
    Fy va fräckt! skulle nog krävt en slant av kompisen... om man "lånar" så är det just ett lån! man lånar väl inte ut i andra hand utan att fråga först!? min första tanke var att hon sålt kläderna...

Jag har också handlat lite på Tradera, köpte en sån söt tunika, men L va på tok förlitet på mig! Obestämd
    Så jag la ut den på nytt... jag har inte sålt på långt över ett år, men blev lite smått sugen på att lägga ut urvuxna kläder... det inbringar ju faktiskt en hel del slantar...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Woogie skrev 2012-03-26 13:06:02 följande:
    Hejsan tjejer! Jag är hemma nu, gick ifrån jobbet i fredags vid lunch och hade feber när jag kom hem. Hade nog feber igår igen, eller åtminstone början till det. Trots att jag äter penicilin mot bihåleinflammation verkar den eller något liknande ha kommit tillbaka med full kraft... är så less på att vara förkyld/täppt/snorig/hostig... Framförallt täppt och att inte känna några smaker eller dofter (fast det är bra när det ska bytas bajsblöja iofs ). Värst, förutom täpptheten, är huvudvärken och att det kliar och gör ont i tänderna i överkäken. Aaaahhhh...
    Så idag när jag hade lämnat barnen, stack jag till BM som tyckte att jag skulle stanna hemma resten av veckan, vilket jag kan göra utan sjukintyg och sedan också träffa en allmänläkare som ev. kan sjukskriva mig en vecka till så jag får vila. Både från jobbet, men också från alla andra människors baciller och virus. Så jag ska träffa en läkare idag kl. två och se vad han/hon säger och sedan hålla N hemma från dagmamman åtminstone veckan ut så att han inte heller drar hem något. Han hade väl kunnat gå 15 timmar i veckan annars, men när jag ändå är hemma så... Nu kan jag passa på att - i min egen takt och utan stress - fixa lite i trädgården, om det härliga vädret håller i sig. Och kanske scrappa lite, vilket jag knappt har gjort alls sedan vi flyttade in för ett år sedan. 

I helgen invigde N sin växasäng, så nu är det inte spjälsäng mer för honom. Den står i vårt rum än så länge eftersom hans rum inte är klart än, men då är han van vid att sova i den när den väl flyttas ut. Ett litet steg i taget mot eget rum tänker jag. Förhoppningsvis blir det minst en eller två månader innan lillasyster kommer, så att han inte ens minns att han har sovit i spjälsängen. Jag var rädd att det skulle bli rymningsförsök nu när det är en säng han själv kan komma i och ur, men än så länge (två nätter) har det gått bra!

Angående kramp så har jag inte i vaden (än?) men däremot på sidan av skenbenen när jag sträcker på benen, vilket jag trots alls måste göra ibland (ligger bara på sidorna och då med benen böjda). Det släpper om jag vinklar lite på fötterna, men det är jobbigt. Sen har krampen i höften börjat komma också, förträdelsevis i den högra och det är värre för den kan jag inte sträcka bort, hur jag än gör. Den försvinner långsamt om jag ställer mig upp, men den kommer igen så fort jag lägger mig (börjar komma efter en halv natt kanske) och jag kan ju inte stå upp resten av natten... Den är tröttsam, men kanske att magnesium kan hjälpa på den också? Jag tror att den kan bero på utmattning, jag är tyngre och ligger som sagt bara på sidorna. Känner någon av er igen det? Den sitter i sidan av höften i höjd med höftkulan och en bit in... Usch! 
    Jag är också tung och ligger bara på sidorna, känner av det du beskriver i höften... det är ett himla projekt på att hålla på o byta sida hela tiden... magen börjar bli tung och den får man bära med sig när jag ska vända mig om...

Jag sträcker gärna på mina ben, men har blivit mer försiktig med det nu det senaste då jag känner att det är nära till kramp i vaden... Inte långt kvar nu, men det blir tyngre o tyngre o mer krämpor att vänta...

Peppar, peppar har vi vart friska hela vintern och hoppas så att det ska förbli, Vanna går sina 15 timmar på dagis,Wilma går lättklädd i skolan och gubben sitter vid datorn... vi får väl se vem av dem som drar på sig en förkylning först?

Jag jobbar på med min brukar och varken han eller jag är sjuka ofta så det är ju bra!
    Idag ska vi i väg till badet igen, 38 grader varmt med många inkontinenta människor... Obestämd Jag ska hoppa över det idag känner jag... jag får springa på sidan o motivera till träning i stället!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-27 09:20:50 följande:
    Ja, man kan ju börja undra. Vissa av kläderna hade jag redan från då Ellinor (11åringen) låg i mageen, så dom ärväl inte så "hippa" eller så hela längre, då jag lånade ut dom lite hursomhelst efter det, fick tillbaks dom när jag väntade 2an, lånade ut dom igen och fick tillbaks dom till 3an. MEN jag hade köpt några nya plagg då jag väntade 3an, och dom är nog inte speciellt slitna, dom hade jag gärna sett att få tillbaka. Kan hända att hon sålt dom, snäll kompis i så fall....

Åh, vilket nick har du på tradera? Har din auktion gått ut än? Jag har oxå lagt ut två  auktioner, en på två helt nya oanvända amningsbhar och en på en skinnväst för 2-4 åringar.

Vad har du för kräpor än så länge Trolla? Intressant att veta eftersom vi är beräknade till samma dag Glad

Peppar peppar har jag inte känt av nån kramp i vaderna än, men det kommer väl....
    Käkar Losec för halsbrännan, funkar kanon och svärfar (som är läkare) har skrivit ut Nasonex mot nästäppan, funkar kanon det med, SÅ skönt.    

Har inte varit med om att man kolla tappen varje månad. Gör dom alltid det i Frankrike?

Men är det dina kläder du har lånat ut till kompisen som i sin tur lånat ut utan att fråga, så får ju hon bita i det sura äpplet och återkalla dem och lämna tillbaka dom till dig!

Krämpor o krämpor, nu måste jag säga Peppar ta i trä!
    Inga krämpor direkt fram till i dag...jo, jag har känt av lite av ligamenten när jag nyst, fick ont i fogarna efter att jag sprungit i trappor... har lite småsammandragningar på kvällarna men absolut inga som gör ont.
    Kommer i håg förra gången satte foglossningen igång i 7-8 månaden och då gjorde det ONT! gick ihopbältad dag som natt.

Men den här gången tänker jag mig för extra noga! Jag särar ALDRIG på benen, håller ihop dom så tätt som möjligt och det verkar vara lösningen på problemet!!!
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-26 19:00:34 följande:
    Ett litet tips till er som har det jobbigt att vända er om i sängen på nätterna, skaffa en glidmatta!
    Jag har en som jag använt under alla mina graviditeter! Den är super och jag skulle aldrig klara mig utan!
    Hur lätt som helst att vända sig om! Skrattande
    Åh glidmatta har jag jobbat med många gånger, det är super!... men vart köper man en sådan?
  • Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-03-27 11:08:34 följande:
    jag håller med Vermilion om att man inte hinner tänka på graviditeten så mycket, har tvillingpojkar som jag sagt förr och dom är nu 2,5år och den ena börjar bli fruktansvärt trotsig!!!
    Han vägrar äta, han vägrar leka, han vägrar ALLT förutom det HAN vill göra just nu, och får han inte som han vill så skriker han så han blir röd, lägger sig på golvet och bara bankar och slår och blir som en ål i famnen på mig....*suck* hade detta kommit innan jag blev gravid med nr3 vet jag faktiskt inte om jag hade vart så sugen på en till!!! tack och lov att det bara e den ena just nu, tänk om dom båda sätter igång....(*peppar peppar ta i trä*)
    Omvänd psykologi fungerar ofta väldigt bra i dessa lägen... du får INTE "äta" "leka" "klä på dig"

Såg en gång en mamma i affären där hennes son skrek o skrek och slängde sig på golvet... Tillslut rann det väl över för mamman som också slängde sig på golvet o skrek o slog med armar o ben. Pojken for upp illa kvickt och tyckte nog det hela blev mest pinsamt... Men han slutade upp. (har dock inte själv testat detta)
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-27 14:09:37 följande:

Det är inga problem.. Den är inte så jättestor (finns olika storlekar)
    Min tio månaders ligger väldigt nära mig på nätterna o det funkar ändå och när 3 åringen
    kommer o väcker mig så tar jag med mig glidmattan till hans säng och det funkar oxå fast vi
    ligger o trängs i en 90 säng och han praktiskt taget liger på mig mest hela tiden..

Jag har lånat min av min syster men vet att dom går att köpa på nätet.
    Kollade det förra graviditeten.
    Tror det var från nåt företag som sålde medicinska hjälpmedel men kommer inte ihåg vad dom hette..
    Googla så hittar du nog nåt.
    Har för mig att dom var rätt dyra men det är verkligen värt det och man kan ju använda dom sen oxå...
    Man blir lite beroende och slö.. haha!

Idag ska jag iväg på första vattengympan.. spännande!

Jag var vid bassängen i går, fast jag badade inte, men så får det bli på måndag - då jäklar ska jag simma!

Glidmattan, jag får bli kompis med en sjukgymnast så jag får låna en i stället... Flört
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-28 09:18:59 följande:
    Jag får vänta 2 veckor till innan två siffrigt Gråter
    Tycker det går i rasande fart nu! v. 25 till helgen & MVC på tisdag... o vips är vi nere på 99 dagar kvar Flört
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-03-28 10:25:37 följande:
    Men oj, nu fick jag panik. Har ju inte skaffat vagn än..

Min största oro är när det är dags att åka in, vad man gör med en 2-åring som bara är van vid oss. Har ju aldrig barnvakt för det finns ingen. Jag kommer oroa mig sååååå mycket. Har ni alla det fixat hur ni ska göra? Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt, vi har bara morfar som träffar henne ofta men bara typ leker lite med henne. Han har ingen slags vana alls med blöjor och läggning, tror han är rädd för det också. Usch vad jobbigt.
    Du får börja förbereda redan nu, dra i trådar, hitta en lämplig person som ni känner förtroende för... och så får ni helt enkelt börja umgås så tösen känner sig trygg i personens närvaro. Morfar hade ju vart toppen, ni får lämna in henne oftare så de lär känna varandra ordentligt!

När jag fick Vanna, så gick ju Wilma i skolan - så hon fick faktiskt följa med en klasskompis hem, (ringde givetvis o kollade läget först) så hon sov över o gick till skolan dagen efter... det löste sig väldigt bra! (Då hade vi ingen släkt i närheten).

Nu har min fd. svägerska flyttat hit så jag hade tänkt parkera barnen hos henne den stora dagen, men jag vet att hon väldigt gärna skulle vilja vara med upp på fl. Så det blir till att få hit svärmor så får hon passa hela barnaskaran... (svägerskan har tre barn, 17, 14 & 6år och så mina två 12 & 5) Äh tror de löser det bra själva om inte svärmor hinner fram i tid...
  • Trolla75

Vid bägge mina fl. så har jag vart ute på långpromenad i hyfsat rask takt (eller ja så fort det nu har gått ) och bägge mina fl har startat morgonen där på... Wilma 4 v. tidig & Vanna 2 v. tidig, kanske borde testa och planera in långtur i början av juli Drömmer
    Har aldrig gått över som sagt och det är faktiskt något jag bävar över!!!

Alemonia- min gubbe satt också i möte den dagen Vanna kom, kände ju av redan på morgonen att d va på g. Men när jag ringde efter lunch så var jag väl tydligen inte så rak som jag borde varit... Sa i stil med att jag "tror" det är på gång, det där "tror" hakade han upp sig på och bad mig återkomma när jag visste!
    -Men det jag skulle komma till va ju att de måste ju få ha tillgång till mobil, när det börjar närma sig fl.

• Trolla75
    FruSandra skrev 2012-03-28 12:57:38 följande:
    Idag har ja äntligen fått hämta TENS apparaten ja lånar från sjukgymnasten.. Tog "bara" 2 veckor för mej att få den...
    Men nu ligger ja me den o de e underbart!
    Var det några speciella ställen man inte skulle köra på som gravid?
    Har en, men har inte använt den på många många år... tror vi köpte den -06 när jag vänta Vanna.
Svar på tråden Juli bebis 2012