Woogie skrev 2012-03-26 13:06:02 följande:
Hejsan tjejer! Jag är hemma nu, gick ifrån jobbet i fredags vid lunch och hade feber när jag kom hem. Hade nog feber igår igen, eller åtminstone början till det. Trots att jag äter penicilin mot bihåleinflammation verkar den eller något liknande ha kommit tillbaka med full kraft... är så less på att vara förkyld/täppt/snorig/hostig... Framförallt täppt och att inte känna några smaker eller dofter (fast det är bra när det ska bytas bajsblöja iofs

). Värst, förutom täpptheten, är huvudvärken och att det kliar och gör ont i tänderna i överkäken. Aaaahhhh...
Så idag när jag hade lämnat barnen, stack jag till BM som tyckte att jag skulle stanna hemma resten av veckan, vilket jag kan göra utan sjukintyg och sedan också träffa en allmänläkare som ev. kan sjukskriva mig en vecka till så jag får vila. Både från jobbet, men också från alla andra människors baciller och virus. Så jag ska träffa en läkare idag kl. två och se vad han/hon säger och sedan hålla N hemma från dagmamman åtminstone veckan ut så att han inte heller drar hem något. Han hade väl kunnat gå 15 timmar i veckan annars, men när jag ändå är hemma så... Nu kan jag passa på att - i min egen takt och utan stress - fixa lite i trädgården, om det härliga vädret håller i sig. Och kanske scrappa lite, vilket jag knappt har gjort alls sedan vi flyttade in för ett år sedan.
I helgen invigde N sin växasäng, så nu är det inte spjälsäng mer för honom. Den står i vårt rum än så länge eftersom hans rum inte är klart än, men då är han van vid att sova i den när den väl flyttas ut. Ett litet steg i taget mot eget rum tänker jag. Förhoppningsvis blir det minst en eller två månader innan lillasyster kommer, så att han inte ens minns att han har sovit i spjälsängen. Jag var rädd att det skulle bli rymningsförsök nu när det är en säng han själv kan komma i och ur, men än så länge (två nätter) har det gått bra!
Angående kramp så har jag inte i vaden (än?) men däremot på sidan av skenbenen när jag sträcker på benen, vilket jag trots alls måste göra ibland (ligger bara på sidorna och då med benen böjda). Det släpper om jag vinklar lite på fötterna, men det är jobbigt. Sen har krampen i höften börjat komma också, förträdelsevis i den högra och det är värre för den kan jag inte sträcka bort, hur jag än gör. Den försvinner långsamt om jag ställer mig upp, men den kommer igen så fort jag lägger mig (börjar komma efter en halv natt kanske) och jag kan ju inte stå upp resten av natten... Den är tröttsam, men kanske att magnesium kan hjälpa på den också? Jag tror att den kan bero på utmattning, jag är tyngre och ligger som sagt bara på sidorna. Känner någon av er igen det? Den sitter i sidan av höften i höjd med höftkulan och en bit in... Usch!
Jag är också tung och ligger bara på sidorna, känner av det du beskriver i höften... det är ett himla projekt på att hålla på o byta sida hela tiden... magen börjar bli tung och den får man bära med sig när jag ska vända mig om...
Jag sträcker gärna på mina ben, men har blivit mer försiktig med det nu det senaste då jag känner att det är nära till kramp i vaden... Inte långt kvar nu, men det blir tyngre o tyngre o mer krämpor att vänta...
Peppar, peppar har vi vart friska hela vintern och hoppas så att det ska förbli, Vanna går sina 15 timmar på dagis,Wilma går lättklädd i skolan och gubben sitter vid datorn... vi får väl se vem av dem som drar på sig en förkylning först?
Jag jobbar på med min brukar och varken han eller jag är sjuka ofta så det är ju bra!
Idag ska vi i väg till badet igen, 38 grader varmt med många inkontinenta människor...

Jag ska hoppa över det idag känner jag... jag får springa på sidan o motivera till träning i stället!