Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

DenizliZtar skrev 2012-04-12 14:11:28 följande:
    Hej på er. Här är en till med BF i juli. Den 15e är det beräknat
    Några fler från Uppsalatrakterna här?  
    Välkommen! Glad

Då ligger jag 5 dagar bakom dig med bf den 20/7
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-12 14:01:39 följande:
    Åh, det har säkert jag med Skäms. Vi har digital våg här hemma och batterierna är slut då minstingen har "lekt" med den, så jag kan tyvärr inte kolla här hemma. 
    Gick du upp mycket i vikt med dina andra barn?  Jag har gått upp massor med alla men lyckats gå ner igen. Men ju älde man blir desto svårare är det ju. Men skam den som ger sig.....Flört
    Kommer inte riktigt ihåg med Wilma men det var nog en 10-15 kg

Men med Vanna har jag för mig att jag bara gick upp 6 kg, men då hade jag mycket att ta av...
  • Trolla75

Nu har jag äntligen fått tummen ur och bokat in ett TUL den 27/4 Skrattande

• Trolla75
    down under skrev 2012-04-13 19:59:07 följande:
    I dag så gick jag in i 3e trimestern..Skrattande
    Det firade vi med att åka till Göteborg och gjorde ett 3D/4D UL.
    Det var kul att se lillkillen igen speciellt på ett mer verkligt sett som det blir i 3D men
    han var inte särskilt samarbetsvillig.. Han hade handen för ansiktet hela tiden plus en massa navelsträng så det var svårt att få bra bilder på ansiktet Rynkar på näsan.
    Fick dock några hyffsat bra bilder från sidan, ska försöka lägga in nån bild i bildtråden senare om nån vill titta.
    Annars såg allt bra ut och storleksmässigt så låg han bra inom tiden.
    Vägde 1157g.
    Åh va kul, vart var ni? jag ska till Emma ultraljudskliniken den 27/4 Drömmer
  • Trolla75
    down under skrev 2012-04-13 22:27:51 följande:
    Det var där vi var Skrattande
    Ska du oxå välja 3D/4D paketet?
    Jag anmälde bara TUL men det kanske man kan ändra på plats, beror ju lite på hur bebis ligger känns det som... Ja vi får se. Jag får detta i födelsedagspresent av min mamma och hon ska med... Vi får hoppas att hon blir nyfiken på 3d när vi väl kommer dit!

Idag välkomnar jag vecka 27! Underbart!!! Gravid 97 dagar kvar... vad blir det, 13,8 veckor...? Jaja tiden pinnar på i alla fall...
  • Trolla75

Andra natten här som den yngsta vaknat vid 3-3.30 och vill ligga i min säng... Jag säger nej, hon sover i sin säng på  natten så får hon komma hit på morgonen... Då ligger hon o gråter o tjatar o väcker upp halva huset, försöker väcka pappa o vill att han ska komma o ligga hos henne. Nu vaknade han inte i natt som tur va, det va han som va uppe i går. Men sedan kom hon på att hon hade ont i benen (växtvärk) så hon fick en Alvedon och somnade om igen utan större problem. Men jag kunde då inte somna om!

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-14 04:49:14 följande:
    Vad kul att du är här, men ändå inte Flört
    Kul, för att jag inte är ensam och trist för att inte du heller får sova. Brukar hon hålla på så där dotra din?
    Våran minsting ligger och gapar på oss flera gånger INNAN hon somnar för natten, det kan vara allt från att hon vill ha ett glas vatten till att fråga vad vi ska göra morgonen efter. Väcker oss ytterst sällan på natten faktiskt, MEN kommer gärna in på morgonen till oss för att ligga och gosa. Mysigt när klockan inte är ALLT för tidigt. Vet inte hur man ska få henne att sluta meddet där gapandet. Har försökt att ignorera, men hon fortsätter tills hon blir alldeles hes, istället för att komma ut till oss. Visst, det är vårat fel att vi engång började komma öht när hon gapar på det där viset,   måste försöka vänja henne av vid det, men hur??

Hur går det för dig då annars? Hur länge till hade du tänkt jobba?
    Ska ni göra något roligt i helgen?  
    Skönt att man inte är ensam! Glad
    Hon är inne i sin värsta tjatperiod och jag vägrar ge med mig, medan pappan springer på minsta befallning. Vi sover ju i samma rum än så länge så hon driver mig till vansinne Flört. Vi måste se till att få klart två rum nere i källaren tills det är dags för bebis att göra entré!

Mitt mål är att jobba juni ut, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet!? Jag vet inte? men jag har ju inget tungt jobb, inget stress så det blir nog lungt!

Långledig nu gick av kl 9.00 i torsdags morse o börjar inte igen förrän onsdag 15.30 så det känns himla gott!
    I går var vi på badhuset hela eftermiddagen, så skönt! varmt o gott i vattnet...
    Jag tror vi kommer spendera helgen nere i källaren och försöka tömma den! Ett evighetsprojekt känns det som nu...

Vad ska ni hitta på?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-14 05:17:31 följande:
    Glad

Jaha, ja då förstår jag att det är jobbigt. Det är svårt det där.
    Har ni mycket kvar i källaren då? Hoppas ni blir klara snart. Kan tänka mig att hon tycker det ska bli spännande att flytta in till ett eget rum, eller? 

Men hur pass mycket klarar din brukare själv? Du behöver inte lyfta honom/henne typ ur rullstol och så då?
    Städar du och så i hemmet hos hen/hon oxå?

För mig blir det bara värre och värre, skit jobbigt. Men känns ändå SÅ skönt att jag faktiskt har slagit ifrån mig tanken på ett 5e barn helt och hållet nu. Tänker ALDRIG mer utsätta min kropp för detta, nu får det räcka.
    Hade min man varit pappa till alla mina tre barn så hade det aldrig blivit ett 4e heller, men nu är det som det är Glad

Vad skönt med lite långledigt. Hur går det för din man förresten? Tänkte med jobb och så?

Vi ska gå ut och käka och kolla på bio imorgon hade vi tänkt. Kolla på Kvarteret Skatan reser till Laholm. Den är nog rolig.  Sen vet jag inte riktigt vad vi ska göra, det blir nog ganska lugnt. Har varit en väldigt intensiv vecka denna vecka då alla barnen varit hemma från skolan med påsklov. Blev ett sånt härligt lugn i huset när dom stora åkte hem till deras pappa idag. Dom är rätt duktiga på att bråka med varandra, så det är påfrestande.

Har ni fått massa snö? Det snöade lite grann när vi gick och lade oss igår kväll, kollade ut genom fönstret nyss och såg att det har kommit massor med snö  Rynkar på näsan  Vill att det ska bli vår nu ju så det inte känns så långt kvar tills bebis kommer. Skönt att vi gått 26 hela veckor idag iaf, eller vadsäger du? Flört
    Ja det är massor kvar nere i källaren, mycket skit från min gamla lägenhet (som nästan va dubbelt så stor som vårt hus).
    Flera ton kläder, jag har så svårt att slänga... så det finns massor sedan wilma va liten & även Vannas urvuxna...
     Nu har äntligen lite av Wilmas urvuxna kommit till användning då jag börjat å röja där nere lite...
    Men mycket borde kunna sorteras ur.
    Till mitt värsta problem hör att jag älskar att shoppa! måste verkligen lägga band på mig. Försöker låta bli att handla nytt till Vanna då hon egentligen inte kräver några nya plagg.
     Wilma däremot som nu är väldigt medveten och som växer på både längden o tvären behöver nytt varje månad känns det som. *suck*
    Men dit jag skulle komma, jag kan omöjligen släpa hem mer kläder innan vi fått ordning o reda där nere i källaren!

Båda tjejerna är eld o lågor över att få egna rum (Vi måste passera Wilmas rum för att komma till vårt) så hon drömmer om en dörr hon kan stänga om sig. Pyttelilla syltrummet kommer bli litet men perfekt för Vanna, ska göra det så mysigt att hon bara vill vara där.

Min härliga brukare klarar av det mesta med min påstötning, han är fullt gångbar så inga lyft eller något sådant.
    Jag städar varannan lördag och delar då upp det under hela dagen så än så länge är det lugnt (har inte ont av dammsugning o golvtorkning än i alla fall).

Min gubbs å hans jobbsökande ligger nog lite på is, tror han stortrivs med att vara hemmapappa ;)

Kul med bio, sist jag såg en vuxenfilm såg jag "En gång i Phuket" men jag o barnen va förra veckan och tittade på "Lorax" det var en väldigt söt film med ett bra budskap...
    Du får tala om om Skatgänget är värt att se, hade svårt för serien som gick på tvn (eller ja, jag gav den aldrig någon chans)
    Men däremot gillar jag Vanna Rosenberg väldigt mycket... Min Vanna är ju uppkallad efter henne Flört

Snö!? nä det har jag fått nog av!!! I går åkte jeansjackan fram igen så nu hoppas jag våren är här för att stanna!

Ja, tänk! redan 26 fulla veckor avklarade... helt underbart!!! jag tycker det går riktigt fort nu!
    Ska beställa hem Hallonbladste som både är gott och som hjälper till med förlossningen mm.

Fick du somnat om? Jag somna om vid 5.30 & Vanna kom till mig 9.05 helt OK. Jag ligger fortfarande och det är skönt! men borde gå upp o käka frukost så man kommer ner en sväng i källaren innan lunch... för efter lunch vet jag en som måste sova middag!
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-04-14 07:45:42 följande:
    Godmorgon! Kul å ha lite å läsa när man vaknar... Här ropas det ganska mkt också, eller ska göras mkt innan hon somnar. Gå på toa flera ggr och sånt. Men det e väldigt olika. Jag låter mer bestämd och säger att hon inte får ropa mer för vi vill också sova eller va ifred lite. Det lyssnar hon bra på. Men det är mannen som har huvudansvaret för nattningarna och han låter henne också ropa. Skyll dig själv tänker jag. Han går in flera ggr till henne. På natten e det mest toabesök men det e inte så ofta. Ibland kommer hon in vid fem-tiden. 4 år e hon.
    Min ropande tjej fyllde 5 år nu i februari. Vid 3-4 års ålder så låg hon o grinade, vred o vände sig om varje natt, hon vaknade sällan men det var hennes sätt att visa att hon va kissnödig. (och det blev mannens jobb att ta henne på toa).

Nu är det nog mer 5års trots vi utsätts för... hon ska bestämma allt och får hon inte det så sätter hon igång att tjuta! och det får mig att se rött! Hon har sin pappa lindad runt sitt lillfinger och han dansar efter hennes minsta lilla vink och det har han gjort sedan hon föddes! Hon är ju hans första barn...
    Önskar & tror att ett eget rum blir till hennes bästa...
  • Trolla75
    down under skrev 2012-04-14 09:47:54 följande:
    Glömde säga att lillkillen ligger på tvären..
    Huvudet på vänster sida o rumpan till höger..
    Båda mina andra har legat nedåt med huvudet den här tiden men eftersom 2an o 3an är så nära inpå
    verkar det finnan massor med plats imagen för denna lillskrutt!
    Hoppas bara han vänder sig neråt snart för jag vill inte bli snittad pga sätesbjudning.
    Men han har ju några veckor på sig så det blir nog bra.
    Det känns ju förjäkla läskigt när dom ligger på tvären, min lill* vänder sig så ibland och det spänner och drar i hela magen... jätteläskigt!
    Vi får hoppas att han vänder sig rätt snart!
Svar på tråden Juli bebis 2012