snoffsan08 skrev 2012-04-14 05:17:31 följande:
Jaha, ja då förstår jag att det är jobbigt. Det är svårt det där.
Har ni mycket kvar i källaren då? Hoppas ni blir klara snart. Kan tänka mig att hon tycker det ska bli spännande att flytta in till ett eget rum, eller?
Men hur pass mycket klarar din brukare själv? Du behöver inte lyfta honom/henne typ ur rullstol och så då?
Städar du och så i hemmet hos hen/hon oxå?
För mig blir det bara värre och värre, skit jobbigt. Men känns ändå SÅ skönt att jag faktiskt har slagit ifrån mig tanken på ett 5e barn helt och hållet nu. Tänker ALDRIG mer utsätta min kropp för detta, nu får det räcka.
Hade min man varit pappa till alla mina tre barn så hade det aldrig blivit ett 4e heller, men nu är det som det är
Vad skönt med lite långledigt. Hur går det för din man förresten? Tänkte med jobb och så?
Vi ska gå ut och käka och kolla på bio imorgon hade vi tänkt. Kolla på Kvarteret Skatan reser till Laholm. Den är nog rolig. Sen vet jag inte riktigt vad vi ska göra, det blir nog ganska lugnt. Har varit en väldigt intensiv vecka denna vecka då alla barnen varit hemma från skolan med påsklov. Blev ett sånt härligt lugn i huset när dom stora åkte hem till deras pappa idag. Dom är rätt duktiga på att bråka med varandra, så det är påfrestande.
Har ni fått massa snö? Det snöade lite grann när vi gick och lade oss igår kväll, kollade ut genom fönstret nyss och såg att det har kommit massor med snö

Vill att det ska bli vår nu ju så det inte känns så långt kvar tills bebis kommer. Skönt att vi gått 26 hela veckor idag iaf, eller vadsäger du?

Ja det är massor kvar nere i källaren, mycket skit från min gamla lägenhet (som nästan va dubbelt så stor som vårt hus).
Flera ton kläder, jag har så svårt att slänga... så det finns massor sedan wilma va liten & även Vannas urvuxna...
Nu har äntligen lite av Wilmas urvuxna kommit till användning då jag börjat å röja där nere lite...
Men mycket borde kunna sorteras ur.
Till mitt värsta problem hör att jag älskar att shoppa! måste verkligen lägga band på mig. Försöker låta bli att handla nytt till Vanna då hon egentligen inte kräver några nya plagg.
Wilma däremot som nu är väldigt medveten och som växer på både längden o tvären behöver nytt varje månad känns det som. *suck*
Men dit jag skulle komma, jag kan omöjligen släpa hem mer kläder innan vi fått ordning o reda där nere i källaren!
Båda tjejerna är eld o lågor över att få egna rum (Vi måste passera Wilmas rum för att komma till vårt) så hon drömmer om en dörr hon kan stänga om sig. Pyttelilla syltrummet kommer bli litet men perfekt för Vanna, ska göra det så mysigt att hon bara vill vara där.
Min härliga brukare klarar av det mesta med min påstötning, han är fullt gångbar så inga lyft eller något sådant.
Jag städar varannan lördag och delar då upp det under hela dagen så än så länge är det lugnt (har inte ont av dammsugning o golvtorkning än i alla fall).
Min gubbs å hans jobbsökande ligger nog lite på is, tror han stortrivs med att vara hemmapappa ;)
Kul med bio, sist jag såg en vuxenfilm såg jag "En gång i Phuket" men jag o barnen va förra veckan och tittade på "Lorax" det var en väldigt söt film med ett bra budskap...
Du får tala om om Skatgänget är värt att se, hade svårt för serien som gick på tvn (eller ja, jag gav den aldrig någon chans)
Men däremot gillar jag Vanna Rosenberg väldigt mycket... Min Vanna är ju uppkallad efter henne
Snö!? nä det har jag fått nog av!!! I går åkte jeansjackan fram igen så nu hoppas jag våren är här för att stanna!
Ja, tänk! redan 26 fulla veckor avklarade... helt underbart!!! jag tycker det går riktigt fort nu!
Ska beställa hem Hallonbladste som både är gott och som hjälper till med förlossningen mm.
Fick du somnat om? Jag somna om vid 5.30 & Vanna kom till mig 9.05 helt OK. Jag ligger fortfarande och det är skönt! men borde gå upp o käka frukost så man kommer ner en sväng i källaren innan lunch... för efter lunch vet jag en som måste sova middag!