Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

En liten - fy vilket dilemma! men att det är en sådan kort tid man får vara hemma är ju så ledsamt, visst kan det vara skönt att få vila upp sig lite innan förlossningen, men sedan när bebis anländer vill man ju vara hemma med den...

Fy fy lagen i Frankrike!
    -Jag som tycker att jag ska börja jobba tidigt, har föräldrapeng tom. 16 mars -13 och då kommer bebis vara precis 8 månader och det känns väl ganska tidigt med att sluta amma och så vidare... Men inte nu när jag hör hur det blir för dig!

Men är du fortfarande Svensk medborgare? kan du inte få tillgång till vårt system? och få 240 dagar???

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    JennyL88 skrev 2012-04-23 16:02:02 följande:
    Nån som har tips på vad man ska investera i för babyskydd, bilbarnstol och amningspump..
     Ska vara funktionella och prisvärda!!!
    Jag har erfarenhet av Akta Graco Logico, älskade klick funktionen.

Amningspump tycker jag gott man kan låna (hyra) på BB, det är en rejäl apparat men fungerar jättebra! tror inte det kostade något?
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-04-25 11:27:18 följande:
    Bara en fråga då jag är lite nyfiken. Jag fick av doktorn ordonerat en dos D-vitamin i 6 månaden. Har ni fått någon spruta eller dos med D-vitamin under graviditeten? Jag tog det utan att fråga varför, jag kan inte minnas att jag fick det förra gången.
    Nä det har jag aldrig fått. Men det är viktigt att få tillskott av d-vitamin om man har underskott speciellt om man är gravid...

Extra tillskott bör fås om man bor i ett solfattigt land, men bodde inte du i Frankrike?
  • Trolla75

Nu är vi hemkomna från vår Göteborgstripp, jag som trodde så starkt på min kvinnliga intuition...
    Den stämde inte för för fem öre!
    Men när jag tänker efter så har det vart en pojke jag drömt om...

Så nu väntar vi en lillebror som med största sannolikhet kommer att heta Viktor. Baby

Wilma, Vanna & Viktor
    tycker det klingar bra tillsammans Glad

• Trolla75

Tack alle samman... nu är det mellannamn som blir det svåra... Har ju inte direkt funderat på killnamn mer än Viktor.

När jag väntade Wilma, så trodde jag hon var en pojke, så då hade jag som förslag Edwin, Viktor Leon, men det känns uteslutet denna gången...

Bragdoll skrev 2012-04-27 17:28:21 följande:
    Jättefint!!

Här funderar vi fortfarande på tjejnamn.. Evelina och Miriam är två namn vi funderar lite extra på nu.

Isabelle och Jonathan heter syskonen. 
    Miriam gillar jag!

Jag hade en sådan söt gammal dam jag jobbade med för några år sedan och jag associerar så gott till det namnet! Glad
  • Trolla75

Just det 1236g vägde den lille, han låg något över den mittersta kurvan...

I morgon går jag in i v. 29

Vad uppskattades era knoddar till och i vilken vecka?

• Trolla75
    down under skrev 2012-04-27 19:00:37 följande:
    Trolla, grattis till pojken!

Vi borde ta och ses nångång, ja menar vi är ju nästan grannar!
    Tack! Ja men absolut... vore jättekul! Glad

Är det någon som vet vart man kan hitta en viktkurva på nätet... kunde ju vara lite roligt att kunna ha en egen liten översikt på viktuppgången...
    snoffsan08 skrev 2012-04-27 19:13:35 följande:
    26+3=1096g
    Ska på UL på onsdag igen, då jag har varit lite orolig för mindra fosterrörelser och så, då får ni en uppdatering på vikten Glad 
    Vart hade du din moderkaka?
    Jag har denna gång i framvägg och jag känner minimalt av några rörelser... mot mina tidigare graviditeter då jag har haft i bakvägg och då känt mycket mer...

Tror ändå inte det är något att oroa sig för, de har ju sina olika tillväxtperioder och då sover de mer eller mindre.
    Men ändå bra att du kollar upp det!
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-04-27 20:53:05 följande:
    Har alla som fått veta en ca vikt, gjort extra UL? Jag har ingen aning om vad bebisen kan väga, vi gör inga fler UL efter RUL.
    Jag fick beställa ett privat TUL för jag var så nyfiken på vem det var som bodde där inne, på mitt vanliga RUL vägrade de säga något.
    Men nu blir det inga fler...
  • Trolla75
    momster skrev 2012-04-27 20:04:59 följande:
    Vet inte säkert men tror de blir 28+3 och han väger redan 1500 gram tråtts att jag ätit cortison som ska/kan vars tillväxt hämmande. Blir en stor liten kille.
    Men det är väl bara en beräkning? så sa hon i dag i alla fall...
  • Trolla75
    momster skrev 2012-04-27 21:54:29 följande:
    Trolla kanske de. Hon sa till oss i går att i nu läget behövde vi inte oroa oss för han väger nu 1500 gram eller nått liknande. Men det var bara bra att han var stor ifall jag skulle bli igångsatt.
    Men kan ha missuppfattat nått oxå. Blev lite nojig när vi pratade om kejsarsnitt som jag absolut inte vill. Men de kan bli aktuellt om astman ställer till för mycket. Men mycket talade också att en vanlig förlossning skulle gå bra tråtts igångsättning då det gått bra båda gångerna innan.
    Och att föda ett stort barn är inget att oroa sig för, de är stadigare och hjälper till på ett helt annat sätt... Det berättade bm som förlöste mig sist, när jag fått Vanna som vägde 4680. Den bm berättade att hon fött 4 pojkar på över 5 kg var.

Nä, håller med om att kejsarsnitt är inget man vill bli påtvingad.
    Håller tummarna att allt går som vi vill.
Svar på tråden Juli bebis 2012