Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

En liten skrev 2012-03-28 13:23:45 följande:
    Hmmm
    Usch börja oroa sig för förlossningen nu. Förra förlossningen tog fyra timmar från första signal tills att hon var ute. De har sagt att jag ska räkna med 2 timmar nu... jag ska nog höra mig för om möjligheterna att få ringa ambulans när det närmar sig....
    Iof hade proppen gått på eftermiddagen men jag kände inte av några värkar eller något annat innan vattnet gick, däremot gjorde det rejält ont direkt efter det....
    Det är klart du får ringa på ambulans! har du så snabba förlopp så kan det ju hända när som helst och då är det ju bra om det "händer" i ambulansen! Bara personalen får till sig att det är bråttom!

Jag jobbade på ett boende där en fick ett EPanfall och ambulans var på plats på 3 röda, fick då höra att de prioriterade EP:t före en födsel... Obestämd tyckte det var bra då, men tänker helt annorlunda nu!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-03-29 14:52:55 följande:
    Är det någon mer än jag som börjar svullna ganska mycket i fötterna och även i händerna?

Jag fick köpa mina första stödstrumpor igår, för nu tycker jag att vristerna, typ fotlederna är ganska svullna!

Går ner lite om jag rör på mig, och under natten blir det bättre.  Men det känns som om det liksom har kommit så snabbt.. om det inte är så att det har smugit sig på bara att jag inte har varit uppmärksam på det.. : )

Kram på er!
    Lägg någonting (typ stor kudde) under madrassen i fotänden, det hjälper till blodflödet under natten.

Vill man slippa vätskeansamlingen helt är det bara att skippa kolhydraterna, har märkt när jag fuskat från min LCHF att jag samlar på mig en massa vatten runt anklarna och det gör fruktansvärt ont. Så fort jag ställer om kosten och tar bort kolhydrater försvinner all överflödig vätska från kroppen. Drömmer
  • Trolla75
    MissFJ skrev 2012-03-29 23:13:30 följande:
    Hej på er alla, hoppas ni mår prima :)
    Jag har en liten fråga om nattjobb, om någon vet hur de brukar se på det i Sverige? :)
    Jag bor nämligen i Norge och jobbar som receptionist, mest natt. och härom dagen var jag hos barnmorskan och när jag nämnde att jag hade nattvakter såg hon på mig och sa att jag absolut inte fick jobba natt...?
    Jag förstår ju att det kan vara en påfrestning, men jag blev så chockad när jag fick ett blankt nej, plus sjukskrivning på minuten.
    Enligt henne så var det arbetsgivarens skyldighet att tillrättalägga mitt jobb till dag, eller så blev det sjukskrivning.
    Löper man större risk för t.e.x för tidig födsel och annat om man jobbar natt? Hon sa det fanns mer risker och därför tog man det säkra före det osäkra, vilket iof är väldigt bra...
    Kramar
    Jag googlade "gravid och jobba natt" fick upp rätt mycket och mycket tyder på att det inte är bra att jobba natt som gravid.
    Nattarbetare löper större risker att drabbas av hemskheter som missfall, förtidig födsel och ökad risk till bröstcancer... Tycker nog du ska lyssna till vad bm säger och sedan se med arbetsgivaren om du kan få dagtid i stället.

Jag har också jobbat natt och det tar alltid hårdare på kroppen... Vissa klarar inte av det alls medan vissa klarar av det bättre. Men nu är du även gravid, då tar det kanske extra mycket på kroppen.

Va rädd om dig!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-30 09:15:10 följande:
    Aj aj aj, det lät inte kul. Men skönt att du känt bebis röra på sig iaf. Glad
    Åh vad avis jag blir Flört Själv har man 13 dagar kvar innan två siffrigt. Ligger och tittar på förlossningskliniken om dagarna (gör ju så klart annat oxå, men iaf) och längtar så SJUKT mycket efter bebis. Man kanske längtar lite extra oxå då man gått hemma och haft ont så länge.
    När och vilken kanal går det på??? vill också kolla!
  • Trolla75

Min bebbe hickar ideligen så det känner jag ju av, men några rejäla sparkar har jag inte känt av än... Däremot vänder den sig om ibland och det på bredden och det känns ju lite sådär... Men jag tror min sover mycket också!
    v. 24 (23+6) idag, 112 dagar kvar!

• Trolla75

Jag har tagit ett vanligt bälte (herr bälte) och kört i öglorna på byxorna och sedan dragit åt ordentligt.
    Mammabyxorna är ju så lågt skurna i dag att det går perfekt att dra åt hårt utan att magen skadas...

Värme är skön men testa även TENS... det är avslappnade...

• Trolla75
    JennyL88 skrev 2012-04-02 12:20:43 följande:
    Ska till BM strax. Har börjat få hemska sammandragningar som inte vill sluta.Gråter
    Vill inte att bebis ska komma ut än, är i v.22+5(snart v.24)
    Usch och fy. Hjärta Hoppas att bebis stannar kvar där inne i 2månader till iaf.
    Kan säga att jag är ganska orolig nu!!
    Usch det låter inget vidare! Det vore ju bra om den väntade x-antal veckor till! Lugnar det sig inte om du sätter eller lägger dig o vilar? Blir det för tokigt kanske det är bättre att åka in akut?
    Va rädd om dig!

Jag var ute på språngmarsch i lördags, Vanna cyklade och jag o Wilma promenerade... Men bägge hade bråttom så jag pinnade på rätt bra bakom... men efter ca 15 minuter högg det till och gjorde svinont för varje steg jag tog, men så fort jag stannade så försvann det! så jag gick långsamt långsamt hem, med små korta steg.
  • Trolla75

Nu i eftermiddag ska jag i väg o bada i varmbassängen igen... längtar efter värmen... Ska bli så skönt att bli tyngdlös!

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-02 20:03:58 följande:
    Hoppas det var skönt å plaska ;o) Lycka till hos BM imorgon. Jag ska vara där redan 08.30. Hoppas dina värden ser bra ut.
    Det var helt underbart i vattnet och efter ca 15 minuter hade vi bassängen helt för oss själva, jag o min brukare...

Vart till MB idag, vikt +3kg, 133/75, bebisens Hjärta ljud var 144, och mitt Sf-mått 24cm. Blodsockret var också bra men kommer inte ihåg siffrorna. Men i det stora hela så var allt bara bra!

momster- hoppas du blir bättre från astman... Jag har läst en väldigt intressant artikel om att få bukt med besvären genom att man tränar sin andning 30 min/dag. Vi andas tydligen både för fort och för ytligt, det hela går ut på att andas långsamt och att man verkligen tömmer sig innan man tar ett nytt andetag...
    Det jag tyckte lät bäst var att det är något man tränar upp sig självt helt gratis och därmed slipper stoppa i sig en massa dyra mediciner...

www.sorena.se/index.php&view=article&id=147:astma&catid=27:medveten-andning&Itemid=54
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-03 12:21:23 följande:
    Åh vad skönt!!
    Själv har jag tydligen gått upp 15kg sen inskrivningen Gråter Inge roligt alls 
    15 kg!? men då var du inte stor innan?

Jag vägde på tok för mycket redan vid inskrivningen!
Svar på tråden Juli bebis 2012