Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Vi blev flyttade från 11e till 12e juli och fick en kille den 22a ;) så stämde inte på oss heller! :)

• chess07
    juliaannaeva skrev 2013-01-21 19:58:22 följande:
    Idag fick Tyra sin första tand! :)

Grattis Tyra lilla!! :)
  • chess07

Skuttare hoppas de är något övergående ! Tar ni 5 mån spruta? Här tar vi 3 och 6 mån spruta och läkarbesök vid 6 mån. Undrar varför det är olika?! Vi har inte varit på BVC på 2 mån så de ska bli spännande imorrn och se om han nått 10 kg ;)

• chess07
    SessanM skrev 2013-01-22 14:24:40 följande:
    Varit på 6 månaders koll idag. Skruttan väger nu 8060 och är 68,5 lång.

Frågade om jag borde byta till nr 2 och hon tyckte det, vi har iof blandat 1 och 2 på kvällen ett tag men går nog över mer till den nu då.

Apropå flaskmat ;) hur tänker ni andra med välling? Jag är kluven och vet inte vad jag tycker riktigt. Känns som ett bra sätt för nedvarvning men samtidigt lite onödigt?

Vi tänker inte ge välling, har aldrig riktigt sett vitsen med det..
  • chess07

Tibell ! Stackars Lovis...! Hoppas hon reder sig snart!

Skuttare: det är inte nässelutslag?

• chess07
    skuttare skrev 2013-01-22 19:05:40 följande:
    Chess: nä det är nåt annat. Det kan ju hända att det är som doktorn trodde men han verkade ju inte så säker heller.

Vad trodde doktorn?

Hoppas ni får bukt på de snart!
  • chess07

Sonen har sovit sen 19 med ett uppvak vid 00 som vanligt, fast inatt fick han inte amma(!) och han sover än! Vaknade till lite för ca 1 h sen och låg och snacka men somnade om!

Det är så typiskt för nu när han sover så bra så har jag varit vaken i 1 och 1/2 h...!!!

Hade kunnat få en jättebra utvilande sömn nu jue..!

Antar att nån kommer vara hungrig som en varg när han vaknar ! ;)

• chess07

Måste ni sluta amma på dagen då om ni slutar på natten...?

Vår kille sov till halv 6 innan han åt inatt!

Det känns som nattamningen är slut nu och visst de känns konstigt men han ammar ju ca 5-6 ggr på dagen än

Idag har vi haft 6 månaders besiktning med läkarbesök och 6 mån vaccination. Han var så duktig!! Grät lite och sen skratta han åt sköterskan och klappa händerna ;)

Han väger 9970 g och är 71 cm lång! En rejäl och stadig grabb enligt läkaren :)

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-24 07:51:19 följande:
    Idag firar vi 7 månader! : )
    Grattis! Glad

Här har det varit en riktig skinatt oxå... Lilleman fick feber av vaccinet igår så han har sovit på min mage eller legat och snuttat hela natten!
    Hoppas detta inte förstör det vi kämpat oss till nu sista veckorna med mer sovande nätter...!

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-24 15:45:32 följande:
    Vilka bamsetunga bebisar ni har!! : ) min är lättviktare på 7.800 : )

Haha ja de vägde Arvid när han var 3 månader!! :) han har gått förbi sin kompis på 8 mån nu med sina nästan 10 kg ;)
    Tibell skrev 2013-01-24 17:44:17 följande:
    Nu är vi utskrivna på permission. ..skönt att vara hemma hennes andning är mycket bättre nu men blir fortfarande anfådd och hostig av att vara vaken. Orkar inte riktigt äta ordentligt än så har sonden kvar.

Min är också en lättviktare med sina 5.5 kg och snart blir hon 7 månader...inte klokt vad tiden går !

Va skönt för er att de börjar bli bättre! Hoppas hon slipper sonden snart oxå !
Svar på tråden Juli bebis 2012