Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Vi låter honom leka mycket själv på golvet för han är så duktig på det och tycker om att pyssla själv. Givetvis så leker vi med honom oxå varje dag.

:)

• chess07

Här är en grabb till som sover som en kratta!

BVC sa till mig att vid 8 månader sover dom som sämst pga allt som händer med dom då.. Hoppas det går över snart...!

• chess07

Ammar fortfarnde 4-5 ggr/dygn och Mensen dök upp första gången för en månad sen här! Hade rejält ont av foglossning 2 dagar innan den kom...! Men den betedde sig precis som innan med att vara i 4-5 dagar. Jag och mini åkte på magsjuka natten till igår... Urk!! Men den gick över ganska snabbt men var ju matt hela dagen igår... Och på det jääätte ont i fogarna... Ville ju inte ta tabletter heller när magen var i uppror! Så antar att mensen kommer nu i helgen lagom till vi sk åka till fjällen! Men men skönt att kroppen fungerar så man ev kan börja fundera på syskon såsmåningom ;) Ha en riktigt Glad Påsk allihop!!

• chess07

Vår kille vägrar att bli matad! Han har fått äta plockmat själv sen han va ca 6 månader! Han äter det han behöver och säger till om han vill ha mer!

BVC tycker det är toppen att han äter själv! Hon sa även att vi absolut inte behövde truga med gröten vilket kändes skönt :)

BVC besöket idag visade på 72,5 cm och 10560g så nu har han börjat "tappa" kurvan med bebishull! ;)

Jag ger honom omelett med olika tillbehör på och det är en höjdare!

Korv, ost, broccoli, majs, potatis, kyckling. Ja det finns inget som hindrar! Å Arvid har inga tänder än (8,5 mån)! Men tuggar ändå! :)

• chess07
    Tekla78 skrev 2013-04-11 21:56:40 följande:
    Emil får tänder och kniper igen munnen. Verkar dock som om släta konsistenser funkar bättre nu. Funkar också bättre med distraktion, typ matbitar att plocka med eller sked eller burklock att pilla med.

AAEV, visst var det du som körde den där BW-nånting. Där barnen äter all mat själva? Provade att ge en lite större bit päron idag, men han stoppar ju in hela biten och sätter nästan i halsen så jag måste ta ut biten ur munnen igen. Hur håller du huvudet kallt? Vill ju inte åka till akuten med en blå unge :-S

Arvid har ätit bitar själv sen han va 6 månader och aldrig satt i halsen. Hostat till någon gång men inte mer än så. Dom kan mer än vi tror. Han stoppar in stora bitar i munnen och maler sönder dom trots att han inte har tänder ;)

Lita på att han kan och låt honom prova... :)
  • chess07
    JWall skrev 2013-04-13 16:26:05 följande:
    Vår kille sover 2,5 h sammanlagt under hela dagen ungefär, då sover han som bäst på natten.

Usch. Fick panik förut idag när jag skulle byta 3:e bajsblöjan för dagen och upptäcker att det är blodblandat slem i bajset. Ringde 1177 som sa att vi skulle åka till jourmottagning så det gjorde vi. Dock så blev det mer frågetecken än svar därifrån då läkaren hade svårt med språket. Men vad jag förstod så trodde han det berodde på en spricka i ett blodkärl i rumpan och det hoppas jag innerligt! Tror han håller på att få tänder igen och har bajsat väldigt mycket under de här dagarna. Så nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av blod i bajset som kanske kan lugna mina mammanerver lite????

Är det blod bara en eller två gå gånger så är det oftast ingen fara, sen beror det ju på om det är färskt blod eller gammalt. Gammalt blod kommer från högre upp i tarmen och färskt blod kommer från sista delen och är nästan alltid pga hemorojder eller sprucket kärl i ändtarmen. Andra orsaker brukar vara tarmibflammationer och då är det blod ofta tillsammans med andra symtom...

Du behöver garanterat inte oroa dig! Han har säkert tagit i lite hårt när han bajsat så ett kärl spruckit :)
  • chess07
    Tekla78 skrev 2013-04-14 21:41:29 följande:
    Jahapp. Lillkillen kräksjuk. Ingen resa Jag ger upp!

Näe... Fy va trist!!! Hoppas han blir pigg snart iaf... Och att du kommer iväg nån gång...!
  • chess07
    Jmst skrev 2013-04-15 08:03:56 följande:
    Har alla fått tänder?

Här lyser tänderna med sin frånvaro! Arvid är 9 mån den 22! :) haha
  • chess07

Vi ammar oftast i soffan och sen tar sambon honom och lägger. Ibland med protester och ibland går det lättare. Han har ingen napp och det är skönt tycker jag...

• chess07

Vi ger vår mat till Arvid och har gjort länge. Saltar inte det han äter bara, varför ska man inte ge stekt mat? Har vi gjort hela tiden... BVC har inte sagt något om det.. Bara att vi inte ska salta extra, sen att det är salt i det man köpet behöver man inte tänka på enligt henne..

Svar på tråden Juli bebis 2012