Juli bebis 2012
Vi låter honom leka mycket själv på golvet för han är så duktig på det och tycker om att pyssla själv. Givetvis så leker vi med honom oxå varje dag.
:)
Vi låter honom leka mycket själv på golvet för han är så duktig på det och tycker om att pyssla själv. Givetvis så leker vi med honom oxå varje dag.
:)
Här är en grabb till som sover som en kratta!
BVC sa till mig att vid 8 månader sover dom som sämst pga allt som händer med dom då.. Hoppas det går över snart...!
Ammar fortfarnde 4-5 ggr/dygn och Mensen dök upp första gången för en månad sen här! Hade rejält ont av foglossning 2 dagar innan den kom...! Men den betedde sig precis som innan med att vara i 4-5 dagar. Jag och mini åkte på magsjuka natten till igår... Urk!! Men den gick över ganska snabbt men var ju matt hela dagen igår... Och på det jääätte ont i fogarna... Ville ju inte ta tabletter heller när magen var i uppror! Så antar att mensen kommer nu i helgen lagom till vi sk åka till fjällen! Men men skönt att kroppen fungerar så man ev kan börja fundera på syskon såsmåningom ;) Ha en riktigt Glad Påsk allihop!!
Vår kille vägrar att bli matad! Han har fått äta plockmat själv sen han va ca 6 månader! Han äter det han behöver och säger till om han vill ha mer!
BVC tycker det är toppen att han äter själv! Hon sa även att vi absolut inte behövde truga med gröten vilket kändes skönt :)
BVC besöket idag visade på 72,5 cm och 10560g så nu har han börjat "tappa" kurvan med bebishull! ;)
Jag ger honom omelett med olika tillbehör på och det är en höjdare!
Korv, ost, broccoli, majs, potatis, kyckling. Ja det finns inget som hindrar! Å Arvid har inga tänder än (8,5 mån)! Men tuggar ändå! :)
Vi ammar oftast i soffan och sen tar sambon honom och lägger. Ibland med protester och ibland går det lättare. Han har ingen napp och det är skönt tycker jag...
Vi ger vår mat till Arvid och har gjort länge. Saltar inte det han äter bara, varför ska man inte ge stekt mat? Har vi gjort hela tiden... BVC har inte sagt något om det.. Bara att vi inte ska salta extra, sen att det är salt i det man köpet behöver man inte tänka på enligt henne..